Opt din zece copii au cont pe retelele de socializare. Internetul pe mobil le distrage atentia la scoala.

Parintele autoritar critica, ameninta. Parintele adult gaseste solutii de inlocuire a netului excesiv cu activitati generatoare de bine si creativitate pentru copil. Vechile comportamente se inlocuiesc cu noi comportamente, cu rabdare, cu blandete. Parintele adult propune copilului sa foloseasca Facebook pentru informatii cand sunt necesare si il ajuta sa se reintegreze in viata reala, ocupandu-i timpul cu activitati in natura, activitati sportive, jocuri etc.”, declara Maria Verdi.

Diminuarea performantelor scolare au cauze atat medicale, cat si cauze psihologice

Psihoterapeutul Verdi sublinaza ca diminuarea performantelor scolare apare in contextul afectiunilor fizice - dureri organice, deficit de vitamine, minerale, sau perturbari psihoemotionale. Aportul caloric mai mic decat necesarul zilnic si slab calitativ produce stari de oboseala si lentoare in gandire si atentie. Somnul insuficient perturba functia cognitiva a creierului.

Orele petrecute in exces pe internet induc stari de agitatie si produc dependenta, foame excesiva. “Parintii interesati de copil pastreaza permanent legatura cu scoala. Merg la medic pentru a se asigura ca fizic nu sunt motive de ingrijorare. Cand un copil petrece mult timp pe internet, se simte singur. Are nevoie de comunicare, de socializare, de afectiune.

Parintii responsabili aduc imbunatatiri timpului liber, petrec ore de calitate impreuna cu copilul, mananca impreuna, gasesc activitati in care sa-l implice, sa-l faca util, il motiveaza si il apreciaza pentru lucrul bun facut, il orienteaza catre prieteni reali, catre natura, catre miscare-sport, catre activitati generatoare de creativitate, catre grupuri de dezvoltare personala”, mentioneaza psihologul Maria Verdi. Totodata, daca propunerea parintilor este respinsa si apar conflicte in relatia parinte-copil, este necesara terapia copilului, afirma specialistul.

“Prin terapie, copilul invata comportamente noi, isi descopera abilitati, invata sa socializeze, sa isi exprime emotiile, sa se adapteze mai usor, sa se inteleaga mai bine, sa fie mai afectuos, invata sa-si creasca stima de sine, isi dezvolta inteligenta emotionala”, conchide psihologul-psihoterapeut integrativ Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Crestem o generatie de inadaptati la viata reala?.