12:10, 1 Octombrie 2007 publicat în Sanatate

Daca esti fumatoare, stii cat de greu este sa te lasi de acest viciu. O solutie temporara este sa reduci numarul tigarilor fumate si aceste mici trucuri te pot ajuta si pe tine.
Daca esti fumatoare, stii cat de greu este sa te lasi de acest viciu. O solutie temporara este sa reduci numarul tigarilor fumate si aceste mici trucuri te pot ajuta si pe tine.

Singura solutie pentru a evita problemele de sanatate cauzate de fumat este sa te lasi pur si simplu, dar orice fumator inrait stie ca nu este chiar atat de usor. O alternativa temporara este sa micsorezi numarul tigarilor fumate zilnic. Astfel, vei reusi sa iti demonstrezi ca poti sa controlezi viciul si vei scoate mai putini bani din buzunar pentru tigari. Efectele asupra sanatatii nu sunt foarte mari, riscurile la care te expuni sunt reduse intr-adevar, dar nu foarte mult.

Iata cateva trucuri:

Nu derula alte activitati in timp ce fumezi.

Cafeaua si sucurile au devenit insotitori ale tigarii. Fumam cand avem o cafea la dispozitie, si bem cafea cand fumam. Putem sa spargem acest cerc vicios incercand sa nu facem altceva in timp ce fumam. Nu te uita la televizor, nu purta conversatii (acest lucru va fi mai dificil), nu citi ziarul. Pur si simplu concentreaza-te asupra tigarii. Adeseori formam mici deprinderi pentru a fuma si fumam destul de mult fara a simti nevoia. Este ca atunci cand rontaim cate ceva in fata televizorului sau a calculatorului. Concentrandu-ne asupra unui film sau asupra unui proiect, nu avem controlul asupra a ceea ce mancam si mai ales asupra cantitatii. La fel se intampla si cu tigarile pe care le fumam din reflex.

Stabileste zone unde nu ai voie sa fumezi

Poti sa stabilesti numai anumite zone ale casei unde ai voie sa fumezi si sa te asiguri ca si familia, si musafirii respecta acele zone. Poti sa nu fumezi deloc in casa si de fiecare data cand simti nevoia unei tigari sa faci o mica plimbare. Pentru inceput, poti sa iti interzici sa fumezi in masina.

Un gest de autocontrol este ca atunci cand mergi la restaurant sau intr-un bar/pub sa te asezi in zona rezervata nefumatorilor.

Stabileste frecventa tigarilor fumate

Poti incepe prin a fuma o data pe ora, o data la 90 de minute etc. Tu stabilesti intervalul dintre doua tigari si il poti mari periodic.

Partenerul sau o prietena te pot ajuta

Stabileste un numar de tigari pe care ai voie sa il fumezi zilnic si roaga-ti partenerul sau prietena sa iti dea numai acel numar de tigari zilnic.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri