Interviu cu Eva Pavel, consilier medical, omul care a căutat soluții pentru ca mii de români să rămână în viață: ”Am fost în locul familiilor care suferă pentru cei dragi. Din acest motiv îi înțeleg foarte bine.”

9 Iunie 2023 publicat în Sanatate 180 share-uri

Am stat de vorbă cu Eva Pavel, îngerul care a salvat mii de români și i-a ajutat să găsească o soluție de a rămâne în viață, despre ceea ce presupune meseria de facilitator medical internațional, despre provocările, greutățile și succesele ei și de ce ar avea nevoie un român de un consilier medical în era internetului.

Cine a interacționat cu Eva Pavel, și-a dat seama de profesionalismul, dedicarea, cunoștințele, implicarea pe care le pune la dispoziție în tot ceea ce face, dar și determinarea de a-i ajuta, cu toate resursele și expertiza sa, pe cei cu care colaborează. Eva Pavel este consilier medical internațional și fondatoarea proiectului SpitaleStrainatate.ro, în cadrul căruia sprijină pacienții români care au nevoie de tratament în străinătate. Eva Pavel este și realizatoarea emisiunii „Apel la consilier” de la Kanal D, unde prezintă cele mai noi informații, tehnologii și posibilități de tratamente ale lumii medicale, aflate chiar de la medici care activează în spitalele din afară.

Eva Pavel nu este doar un consilier medical internațional, ci unul dintre cei mai buni (a câștigat în 2021 trofeul de cel mai bun consilier medical internațional al anului). Eva vine în ajutorul celor care se confruntă cu probleme medicale serioase, facilitând accesul românilor în cadrul spitalelor din străinătate. Deseori, când situațiile sunt mai grave, caută efectiv soluții pentru ca aceștia să rămână în viață.

Fiindcă la ajutorul său au apelat mii de români, Eva Pavel are acum o întreagă echipă în spate, oameni specializați care pun umărul atunci când cineva se află în suferință. Înțelege cel mai bine suferința familiilor celor care se confruntă cu o afecțiune gravă deoarece a trăit-o pe pielea ei. Așa a ajuns să practice această meserie, căutând soluții medicale pentru că tatăl ei să rămână în viață... „Am fost în locul familiilor care suferă pentru cei dragi. Din acest motiv îi înțeleg foarte bine. Așa mi-am început eu activitatea în acest sector profesional”, ne-a mărturisit Eva Pavel.

Am stat de vorbă cu Eva Pavel despre ceea ce presupune această meserie de facilitator medical internațional, despre provocările, greutățile și succesele ei și de ce ar avea nevoie un român de consilier medical în era internetului. Recunosc că interviul cu Eva a fost mai mult decât emoționant și îi mulțumim că și-a deschis și ea de data aceasta sufletul față de noi. Din răspunsurile complexe ale Evei transpare omul vulnerabil și extrem de puternic care este, un om frumos care este pentru mulți un înger salvator.

Interviu cu Eva Pavel, consilier medical international si realizatoarea emisiunii TV "Apel la consilier"

  • Garbo.ro: Mulți dintre noi nu știu ce presupune de fapt această profesie pe care o practici cu atâta profesionalism… Care este rolul unui consilier medical internațional, ce faci tu mai exact?

Eva Pavel: În calitate de consilier medical internațional facilitez accesul pacienților români în cadrul spitalelor din străinătate și organizez pas cu pas întregul traseu al pacientului.

De ce ar avea nevoie un român de consilier medical în era Internetului? În primul rând, centrele medicale de excelență aleg să comunice cu o singură persoană pregătită de ei. Eu am fost pregătită de aceste centre medicale și cunosc întregul protocol care să faciliteze atât accesul pacientului în spital, cât și modul de lucru al celor din spital. Este mult mai eficient ca spitalul să comunice cu mine decât să comunice cu 100 de pacienți rând pe rând pentru organizarea unui dosar medical sau pentru programările în spital. Bineînțeles, aici mă refer la prima etapă, cea care face referire la opinii medicale, programări și cotații financiare. În a doua etapă, când pacientul ajunge în spital pentru investigații sau tratament, medicii comunică direct cu pacientul.

"Eu pot obține programări de la o oră la alta, iar pacienții care aleg să apeleze direct spitalul primesc programări peste 3 luni"

Din acest motiv, eu pot obține programări de la o oră la alta, iar pacienții care aleg să apeleze direct spitalul primesc programări peste 3 luni. Al doilea motiv pentru care pacienții români au nevoie de un consilier este portofoliul de profesori doctori de prestigiu pe care îl dețin. Este mult mai simplu pentru un pacient care caută soluții pentru afecțiunea sa să identifice un medic cu experiență mare în tratarea afecțiunii respective. Din acest motiv, atunci când îi oferim pacientului a doua opinie medicală din partea spitalului, adăugăm CV-ul medicului care a răspuns la caz. Nu toate spitalele sunt specializate în toate afecțiunile medicale. Dacă un pacient a găsit ca soluție să își trateze la un spital o afecțiune a inimii, nu înseamnă că același spital excelează și la Pneumologie. Un consilier medical deține aceste informații și știe unde sunt medicii de top pentru fiecare afecțiune.

  • Care au fost provocările cele mai mari pe care le-ai întâmpinat pentru a ajunge în punctul în care ești acum? Dar cele mai frumoase reușite?

Pentru mine, fiecare zi reprezintă o provocare. Sunt pacienți cu boli grave sau foarte rare. Rolul meu este să identific spitale din întreaga lume sau profesori doctori cu experiență vastă în tratarea afecțiunii respective. Ca și consilier medical internațional trebuie să am acces, în primul rând, la cele mai bune servicii medicale din lume, dar și să fiu foarte bine informată despre ultimele descoperiri medicale. Asta face diferența între un consilier medical internațional și firmele de turism medical.

Săptămânal merg în spitale noi din străinătate, stabilesc întâlniri cu manageri și medici de top și particip constant la conferințe medicale internaționale. Acestea au rolul de a mă informa despre noile tehnologii medicale sau despre tratamente noi ce urmează să fie introduse pe piață. Medicina evoluează rapid, iar eu trebuie să țin pasul cu schimbările care apar pe plan medical.

Din punct de vedere profesional, aș putea spune că aceasta a fost cea mai mare provocare pentru mine: să am acces la tot ce este mai bun sau revoluționar pentru a putea ajuta pacienții români.

Din punct de vedere emoțional, trebuie să mărturisesc că sunt extrem de multe provocări. Din această categorie fac parte pacienții. Mă implic în ceea ce ei trăiesc atunci când sunt diagnosticați, îi susțin în etapa de tratament și ei sunt partea cea mai importantă a activității mele. Au fost foarte multe cazuri în care am sărbătorit reușite extraordinare alături de ei. Aceasta reprezintă și confirmarea că îmi desfășor activitatea profesională cu succes, dar și cu pasiune.

Au fost pacienți care au plecat speriați, inițial știind că unică soluție este amputarea picioarelor, dar după ce au colaborat cu mine s-au întors din spitalele din străinătate mergând pe picioarele lor.

O altă provocare au fost operațiile lui Cătălin Botezatu, cele de la inimă și la colon. Am fost alături de el în sala de operație. A fost cumplit să particip și să-l văd cum suferă. După câțiva ani a apărut la el problema tumorii de la colon. Alte trăiri puternice și alte emoții, dar le-am depășit împreună. Aceste momente grele ne-au unit foarte mult și petrecem mult timp împreuna, bucurându-ne că suntem bine.

Aceleași trăiri le-am simțit la el când am fost eu operată la coloana vertebrală. El era mai speriat și mai îngrijorat decât mine. Simțea mereu nevoia să se asigure că sunt bine.

Eva Pavel: " Nu am vrut să fiu doar un intermediar sau o “tipă” care cunoaște pe cineva prin spitalele din străinătate"...

  • Ai și alte proiecte personale în zona de antreprenoriat medical? Cum gestionezi atâta volum de muncă?

Când am început această activitate am plecat la drum cu planuri mari. Mi-am propus ca pacienții români care apelează la serviciile mele să aibă servicii complete și de calitate. Nu am vrut să fiu doar un intermediar sau o “tipă” care cunoaște pe cineva prin spitalele din străinătate.

Am construit o companie internațională cu echipă completă pentru toate serviciile necesare. Am ridicat activitatea companiei mele la nivelul profesioniștilor astfel încât pacienții români să beneficieze de servicii complete, calitate și siguranță.

În spatele meu sunt multe departamente și oameni care pun umărul atunci când un pacient se află în suferință. Există departamentul de urgență, astfel că la orice oră putem să punem la dispoziție elicopter sau ambulanță pentru cazuri urgențe sau grave. Chiar și eu am telefonul deschis la orice oră din zi și din noapte și răspund imediat la apeluri.

Departamentul de comunicare are rolul de a transmite pacienților informații medicale pe care eu le descopăr în spitalele din întreaga lume.

Cel mai important este departamentul care se ocupă de pacienți. Acest departament are rolul de a comunica cu pacienții în etapă de organizare a dosarului medical conform protocolului fiecărui spital. După ce dosarele sunt organizate, eu le preiau și discut cu medicii.

Departamentul care se ocupă de cazările pacienților și transferul acestora este și el activ la orice oră. Pacienții aterizează la ore diferite, zi sau noapte, uneori nu găsesc șoferul în aeroport sau au nevoie de suport la recepția locației la care se cazează.

Departamentul de marketing are rolul de a identifica toate evenimentele medicale din lume pentru a participa la toate congresele importante pe plan internațional.

Sunt foarte multe neprevăzute și am construit o companie cu rolul de a răspunde oricărei provocări, oricând este necesar.

Trebuie să învățam că medicina nu este o “ofertă“, că o afecțiune apărută nu este o dorință a persoanei respective, că acea persoană trebuie ajutată necondiționat

  • Ce am putea învăța și implementa din sistemele medicale ale acestor țări în România astfel încât pacienții români să aibă un acces mai facil la cele mai bune și performante tratamente aici, în țară? Știm că sunt situații în care fiecare minut face diferența sau deplasările în străinătate sunt imposibile…

Mărturisesc că am oftat la această întrebare... Ceea ce am remarcat cu regret este faptul că românul nu empatizează cu suferința oamenilor. Oamenii au ajuns să-i judece tocmai pe cei care acordă suport profesionist sau necondiționat. Nu ne mai ajutăm unul pe celălalt. Cred că asta trebuie schimbat în România, în primul rând. Să învățam din nou să empatizăm. Atât medicul, pacientul, cât și oamenii din jur. Nu există comunicare între medic și pacient, nu există suport, iar când pleacă în străinătate pacienții sunt șocați de organizarea de acolo.

Însă se uită un detaliu foarte important. Această organizare a transferului, biletul de avion, mașina la aeroport, cazarea și programările la medici de top sunt organizate de o româncă. De compania mea. Deci și în România se poate. Sunt româncă și am această activitate de peste 12 ani. Și o fac cu plăcere. Tot ce trebuie să acceptăm ca români este că trebuie să apelăm la profesioniști. Și mă refer în orice domeniu. Să nu ne mai lăsam conduși de conceptul “am eu o cunoștință care știe pe cineva”. Să învățam să apelăm la cei care stăpânesc concret meseria, care au experiența și care au capacitatea de a soluționa o problemă.

În sistemul medical internațional sunt foarte cunoscută ca fiind românca perfecționistă, iar străinii m-au premiat pentru performanțele mele, fiind aleasă din 33 de țări. La primul premiu nu mă așteptam și auzeam în sala, la microfon, România. A venit cineva și mi-a șoptit să urc pe scenă pentru premiu pentru că eu nu conștientizam ce se întâmpla. Am fost extrem de mândră că sunt româncă și foarte emoționată să văd pacienții români din sală care plângeau de fericire că, din 33 de țări, românca lor a primit premiul pentru performanțele anului respectiv.

Așadar, și la noi în țară se poate. Trebuie doar să învățam că medicina nu este o “ofertă“, că o afecțiune apărută nu este o dorință a persoanei respective și că acea persoană trebuie ajutată necondiționat.

  • Ce anume te motivează să continui atunci când simți că îți este foarte greu?

Din punct de vedere emoțional am un suport imens din partea familiei mele. Ei sunt cei care mă susțin și, oricât de greu îmi este, ei mă ajută să merg mai departe. Este foarte greu să fii conectat mereu la telefon, laptop. Aș putea spune că... non stop. Poate uneori suntem la masă împreună și apar situații greu de gestionat și eu întrerup acea masă în familie. Călătoresc foarte mult. Am și câte 3 bagaje pregătite în același timp acasă. Mă întorc doar ca să schimb bagajul și să dorm o noapte în casa mea ca apoi să plec în altă țară. Fără suport și înțelegere din partea familiei mele nu puteam să continui.

"Există multă suferință pe care o acumulez, dar mă încarcă reușitele pacienților, bucuria pe care o văd pe chipurile lor când se întorc acasă..."

  • Ai avut momente când te-ai simțit copleșită de poveștile de viață ale pacienților sau ale familiilor pe care le îndrumi în drumul lor către sănătate? Cum îți gestionezi propriile emoții, ce faci pentru a nu prelua din suferințele și durerile altora?

Este multă suferință pe care eu o acumulez. Se întâmplă destul de des că atunci când sunt acasă să mă ia plânsul pentru anumite situații ale pacienților. Oamenii care apelează la mine au povești grele, multă suferință și îi ascult pe fiecare în parte. Sufăr alături de ei, am dezvoltat o serie de fobii din acest motiv, dar îmi amintesc imediat ce am trăit eu când căutam soluții medicale ca să rămână tata în viață. Am fost în locul familiilor care suferă pentru cei dragi. Din acest motiv îi înțeleg foarte bine. Așa mi-am început eu activitatea în acest sector profesional.

Mă încarcă reușitele lor, bucuria pe care o văd pe chipurile lor când se întorc acasă. Acest job vine la pachet cu o încărcătură emoțională fantastică. Se întâmplă să-mi spună preotul la care merg că din nou mi-am dăruit toată forța mea și bucuria de viață pacienților și că trebuie să-mi încarc și eu sufletul la loc. Ca să am ce să dăruiesc și următorilor pacienți aflați în suferință.

  • Care sunt specializările la care apelează românii cel mai des în ultimii ani?

Din păcate, sunt tot mai mulți pacienți cu boli rare sau cu diverse forme de cancer. Toate secțiile medicale sunt accesate de către români. Pediatria, din nefericire, este și ea prezentă în topul problemelor medicale. Este cel mai dureros pentru mine să primesc astfel de dosare.

  • Cum este Eva, femeia, în afara orelor de muncă și profesiei sale? Ce o face fericită, ce o relaxează și îi încarcă bateriile?

Eva iubește marea, muzica, dansul și oamenii. Am locuri speciale în care merg să îmi încarc bateriile. De 2-3 ori pe an călătoresc într-un loc special, pe o insulă, la oameni care mă cunosc de peste 15 ani și care știu că vin la ei ca să prind forța necesară pentru a continua să lupt pentru oamenii aflați în suferință.

Iubesc foarte mult copiii. Sunt sursa mea de speranță, inocență și fericire. Petrec o parte importantă din timpul meu liber alături de copii.

Sunt o femeie puternică, am încredere în mine, motiv pentru care îmi plac simplitatea și naturalețea.

Am muncit 12 ani până la primul premiu internațional în sectorul medical. Am „cărat” pe umeri suferința a mii de oameni pentru care am căutat soluții să rămână în viața. Astfel am câștigat încrederea lor și un loc special în domeniul în care activez. Job-ul meu îmi da forță. Îmi place ca lucrurile și acțiunile să fie bine organizate. Sunt perfecționistă și nu mă las condusă de anumite tipare, ceea ce m-a și definit în activitatea mea. Nu fac lucrurile pentru că trebuie făcute. Le fac pentru că iubesc job-ul meu, iubesc tot ceea ce fac. Nu fac nimic din ceea ce nu cred că mi se potrivește.

Am puțini prieteni, dar de calitate. Acei prieteni înțeleg foarte bine activitatea mea și mă iubesc așa cum sunt, cu puținul timp pe care îl dedic sau mereu pe fugă să rezolv alte situații. Toată lumea știe deja că Eva este mai puțin prezentă atunci când totul este bine, dar 100% prezentă la greu.

  • Cum îți menții sănătatea cea de toate zilele și energia debordantă?

Am oftat iar :).

Ca urmare a stilului de viața pe care eu îl am, anul acesta am suferit o intervenție chirurgicală la coloana vertebrală. Bineînțeles, nici pacienții și nici telespectatorii nu au remarcat faptul că eu am filmat cu un corset medicinal sau ciorapi medicinali până la genunchi. Nu am lăsat să se simtă suferința mea dinainte de intervenție sau restricțiile pe care eu le am în continuare după această intervenție.

Bineînțeles, în spitalul în care m-am operat m-am simțit ca acasă. Erau colegii mei de 12 ani. Medici care îmi sunt prieteni buni, colegele mele românce care lucrează ca translatori în spitale, cu toții m-au însoțit în sala de operație, ținându-mă de mână.

Energia mea provine de la dragostea față de oameni. Iubesc oamenii, îmi place să-i cunosc. În străinătate îmi place că toată lumea îți zâmbește pe stradă. Nu prea înțeleg de ce la noi nu se poate să ne bucurăm când întâlnim alți oameni. Ceea ce mă bucură este faptul că oamenii îmi mărturisesc zilnic că îi încarc pozitiv cu prezența mea. Pentru mine asta este suficient.

  • Cum te simți în rolul de prezentatoare tv a emisiunii Apel la consiler de la Kanal D? Ce reprezintă pentru tine acest proiect? Ce le transmiți telespectatorilor care te urmăresc în fiecare duminică dimineață?

În fața camerei de filmat sunt la fel ca în viața de zi cu zi pe care eu o am în spitale. Nu este nicio diferență. Eu asta fac. Iau dosarele sub braț și merg din spital în spital ca să obțin informații medicale. Desigur, au apărut elementele noi ale acestui proiect: machiaj, tocuri, coafor. Lucruri pentru care eu nu am timp când ajung într-un spital și pentru care Cătălin Botezatu mă ceartă :). Dedic foarte mult timp pacienților aflați în spitalele respective, îmi place să simtă că sunt lângă ei, cu toate că eu sunt în timpul filmărilor.

Iubesc acest proiect. Îmi place că am posibilitatea să arăt concret oamenilor spitalele la care ei pot apela. Acest proiect este al doilea “bebeluș” și am grijă ca el să se dezvolte perfect, armonios și la calitate maximă. Nu vreau să expun ceva ce nu definește realitatea. Este un proiect care se filmează extrem de natural, întrebările adresate medicilor sunt ale pacienților și sper ca tot mai multe spitale să ne invite pentru a expune cât mai multe soluții medicale existente. Chiar și din România. Prin această emisiune vreau ca oamenii să vadă singuri cum abordează medicii o situație, ce metode de tratament există și ce tehnologii de ultima oră se găsesc în spitale.


Sunt redactor Garbo de ceva timp (probabil o crâmpeie în infinitatea universului) și o mică parte din identitatea mea se regăsește și în această căsuță virtuală a lucrurilor frumoase. Am absolvit Facultatea de Litere și...

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri