ghid pentru o viaţă împlinită

5 moduri prin care poți combate astenia de toamnă

Iată care sunt primii pași pe care trebuie să-i faci:

Black Friday 2018: cele mai bune REDUCERI AICI! [LIVE promoții]

Cu siguranță, înainte de Moș Crăciun, îl aștepți, ca în fiecare an, pe Mr. Black Friday. Vine, ca de obicei,... Vezi ofertele


De la urmărirea unor trenduri de inspirație scandinavă care te învață cum să trăiești în confort (hygge) sau în echilibru (lagom) indiferent de sezon, la schimbarea unor lucruri mărunte din jurul tău, poți atinge ușor liniștea și fericirea personală chiar și în lipsa soarelui.

Iată care sunt primii pași pe care trebuie să-i faci.

Gândește pozitiv

Cel mai la îndemână lucru pe care-l poți face ca să fii mai fericită este să gândești pozitiv, să înlături gândurile care nu sunt constructive și care te țin într-o stare de tensiune.

Încearcă să exersezi gândirea pozitivă ca și cum ai exersa o grupă de mușchi la sală, cu perseverență și concentrație. Poți ajunge la o stare de bine prin meditație, yoga sau sport, înconjurându-te de lucruri frumoase și oameni pozitivi.

Pentru a ajuta la înlăturarea asteniei de toamnă, poți încerca inclusiv să schimbi câteva lucruri în propria casă:

  • Înlătură din jurul tău lucrurile care îți trezesc amintiri neplăcute și păstrează doar obiectele care te duc cu gândul la amintiri pozitive.
  • Gândește-te să redecorezi casa în culori precum roșu care energizează, galben care e asociat cu optimism și creativitate sau verde ce ajută la redobândirea echilibrului și la relaxare.
  • Folosește pe cât posibil lumina naturală pentru iluminarea casei, pentru că se spune că ajută în stările de astenie și depresie. Dacă nu ai ferestre sau nu ai parte de soare, folosește de preferat lămpi și spoturi de lumină, în loc de o singură sursă de lumină din tavan.

2. Apelează la aromaterapie

Studiile psihologice arătă că aromele ne influențează starea de spirit, în mare parte pentru că oamenii le asociază cu experiențe trăite. În același timp, s-a descoperit că numite arome interacționează chimic cu organismul nostru, inducându-i numite stări.

Uleiul de lavandă are de exemplu, peste 10 substanțe chimice, unele dintre acestea fiind responsabile pentru reducerea nivelului de stres și a presiunii arteriale.

Așadar, parfumul perfect pentru inducerea unei stări de bine personal va avea printre ingrediente lavandă sau note calde calde de patchouli sau vanilie.

3. Fă sport

Chiar dacă tot ce-ți dorești la sosirea sezonului rece, e să intri în hibernare, din păcate, jobul, familia și responsabilitățile sociale ne cer să fim prezenți indiferent de vremea de afară. Așa că pentru un plus de energie și motivație, sportul este întotdeauna o idee bună.

Exercițiul fizic ne ajută nu doar să păstrăm o siluetă de invidiat, dar și să eliberăm endorfine care ne ajută să îndepărtăm anxietatea și depresia.

Poți începe prin a alerga într-o zonă fără aglomerație, de preferat chiar în natură sau dacă te motivează să vezi și pe alții făcând sport, poți alege să mergi la sală, la un program de fitness, aerobic, kangoo jumps etc.

Iar dacă e prea frig să ieși din casă, găsești pe Internet o mulțime de programe de sport, chiar și programe pentru cei care se plictisesc repede.

4. Ai grijă la alimentație

Chiar dacă nu există neapărat un super fel de mâncare care să-ți asigure un nivel crescut de energie pe tot parcursul sezonului rece, poți alege o alimentație care favorizează eliberarea anumitor substanțe chimice în creier- cum sunt murele, rodia sau varza, alimente ce conțin antioxidanți.

„Aș pune însă accent pe un meniu general sănătos decât pe alimente individuale. Iar asta înseamnă să consumăm pe cât posibil fructe, legume și proteine benefice ”, spune doctorul Michael Dassinger pentru www.thisisinsider.com.

Toate acestea ajută nu doar organismul să lupte mai bine împotriva frigului însă și să țină sub control greutatea care poate ajunge să fie un stres în plus.

De asemenea, o dietă grea poate facilita apariția bacteriilor în intestine fapt ce afectează la rândul său creierul în mod negativ, așa cum s-a descoperit în urma unor studii științifice.

5. Socializează

Deși vremea rea te poate îndemna să stai mai mult în casă, încearcă pe cât posibil să nu te izolezi și să socializezi cât mai mult.

Este deja un lucru cunoscut că izolarea îți poate afecta negativ starea de spirit și starea fizică.

Ieși cu prietenii sau mai mult, implică-te chiar în activități ce te pot ajuta să cunoști oameni noi.

Starea nostră de spirit depinde în mare parte de noi înșine, prin urmare descoperă ce te face să te simți bine, ai grijă la ce mănânci și împarte experiențe plăcute cu oamenii de lângă tine, nici nu vei realiza când a trecut sezonul rece!

Sursă foto: Shutterstock

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 moduri prin care poți combate astenia de toamnă.


Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.