Decembrie: petreceri in familie, petreceri la birou, petreceri de noapte. A inceput oficial si in forta sezonul rasfatului cu multe ispite culinare, momente dulci si bauturi catifelate. Alaturi de Herbalife ti-am pregatit un scurt ghid de supravietuire in luna cea mai provocatoare din an astfel incat sa iti pastrezi silueta si toate obiceiurile bune pentru sanatate pe care le-ai exersat, din greu, de-a lungul anului. Insa, dincolo de silueta si frumusete prioritatea ta trebuie sa fie sanatatea - este luna cadourilor si ar trebui sa nu uitam ca sanatatea e cel mai pretios dar pe care il avem in grija. Am discutat cu dr. Corina Zugravu, Membru al Comitetului Consultativ in Nutritie Herbalife si am intrebat-o ce sfat le da celor care vor sa treaca cu bine de tentatiile culinare specifice sfarsitului de an.

Advertorial

“Regula de aur este bunul-simt. Sa nu uitam ca nu vine sfarsitul lumii de Craciun si nu e nevoie sa nesupraalimentam si sa mancam in nestire 3 zile si 3 nopti. Trebuie sa fim constienti ca putem manca si in zilele urmatoare, fara a ne pune sanatatea in pericol. Ideea conform careia „lasa ca voi mananca acum si dau jos dupa aceea” e foarte periculoasa pentru organism. Metabolismul nostru (mai ales dupa o anumita varsta) nu mai face fata la extreme de genul acum mananc mult si dupa aceea ma infometez. Il dezechilibram si apoi incepe sa functioneze gresit,” a mentionat dr.Corina Zugravu

In acelasi timp trebuie sa fii smart in alegeri pentru ca in vremurile moderne avem multe optiuni la indemana pentru a ne pastra sanatatea. „Spre deosebire de trecut, oamenii consuma acum extraordinar de multe calorii. Trebuie incercata diminuarea meselor astfel incat, cu putine calorii, sa nesimtim saturati. 5 portii de fructe si legume pe zi ajuta cu adevarat la acest lucru. Este important consumul de legume si fructe zilnic. Sa se manance conform bunului simt traditional, fara a se exagera consumul. Romanii idealizeaza mancarea din trecut dar nu este in regula sa ne intoarcem sa mancam ca inainte deoarece atunci stilul de viata era total diferit.” a incheiat dr. Zugravu

“Trebuie sa trecem prin prisma bunului simt toate conceptiile pe care le avem despre nutritie” ne sfatuieste Dr. Corina Zugravu, Membru al Comitetului Consultativ in Nutritie al Herbalife

Cum supravietuim in luna decembrie?

  • Fa tot posibilul sa iti pastrezi rutina obisnuita de alimentatie si exercitii fizice, sezonul sarbatorilor nu este o scuza pentru a te abandona tentatiilor.
  • Pastreaza-ti echilibrul si tine ritmul celor 5 mese. Nu manca prea mult dar nici nu te infometa de dragul unor diete drastice pentru a arata bine la petrecerile de final de an. Numarul magic 5 sta la baza principiului “mai des si mai putin”. Potrivit specialistilor in nutritie, ritmul de alimentatie corect si sanatos este de cinci ori pe zi: trei mese principale si doua gustari.
  • Evita sa mergi la inalniri cu prietenii sau la petreceri fara sa fi mancat ceva inainte. Tine la indemana gustari sanatoase sa nu te prinda foamea pe nepregatite. Herbalife propune persoanelor dinamice, mereu in miscare, Batonul Formula 1 Express, un baton nutritional perfect pentru aceasta perioada. Echilibrat din punct de vedere nutritional, batonul nu doar inlocuieste o masa, ci ajuta si la controlul greutatii fara a conduce organismul catre dezechilibre alimentare. Cu un numar scazut de calorii, Formula 1 Express, reprezinta solutia ideala pentru acest anotimp, un "accesoriu" sanatos pentru nutritia noastra care n-ar trebui sa ne lipsesca din geanta!
  • Fii atenta la caloriile din alcool, din sucuri sau din bauturile gustoase pe baza de cafea cu multa frisca sau caramel. Daca ti se pare ca ai nevoie de un pahar in mana pentru a socializa de sarbatori, alege un pahar cu apa minerala si lamaie. Daca nu iti place sa bei apa simpla, poti adauga o doza de Herbal Aloe - este o bautura concentrata revigoranta ce contine suc de aloe vera (40%) si, adaugata in apa, ii confera acesteia un gust racoritor, ajutandu-te sa cresti consumul de lichide. Nu uita ca hidratarea corecta, chiar si pe timp de iarna, este primul pas care asigura un puls de imunitate!
  • Asigura-ti energia corecta de la prima ora - e important sa incepi cu un mic dejun echilibrat care asigura corpului nutrientii si energia vitala de care ai nevoie, fara a determina o crestere a nivelului de insulina. In acest fel, iti vei controla pofta de mancare la ore nepotrivite, scade dorinta de a consuma snack-uri periculoase iar organismul isi foloseste propriile rezerve de grasime pentru a genera mai multa energie.
    Shake-urile Formula 1, inlocuitoare de masa, sunt o optiune excelenta pentru mic dejun. Acestea contin o combinatie echilibrata de proteine, carbohidrati sanatosi, vitamine si minerale. Se prepara rapid si este usor de combinat, daca preferi fructele, sucurile naturale, nucile sau iaurtul, acestea se pot adauga, rezultatul fiind o masa exact pe gustul tau care iti poate inveseli diminetile de decembrie. Daca vrei sa te bucuri de aromele copilariei, in diminetile racoroase poti incerca Shake Formula 1 Festiv cu aroma de mar caramelizat si scortisoara - in combinatie cu lapte cald este un mic dejun sanatos, delicios, complet si un rasfat de la prima ora zilei.
  • Perioada sarbatorilor este plina de stres, ceea ce poate duce la momente in care vei manca impulsiv. Fa-ti timp pentru odihna si momente de reincarcare. Atunci cand stresul te indeamna sa mananci ceva bun de pofta, apeleaza la o ceasca de ceai linistitor sau o plimbare lunga in natura.
  • Nu in ultimul rand, pastreaza-ti optimismul, fii pozitiva si bucura-te de fiecare moment al sarbatorilor, aceasta atitudine te va ajuta enorm sa ignori tentatiile si sa iti intaresti angajamentul pentru un stil de viata sanatos.

Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ghid de supravietuire in luna tentatiilor.