12:11, 3 Noiembrie 2015 publicat în Sanatate 117 share-uri

Exista insa cateva alimente mai neobisnuite care te ajuta sa iti mentii sistemul imun la capacitate optima de functionare

4. Ardei gras galben

Foto: foto76 / Shutterstock.com

In raceala sau gripa este foarte recomandat consumul de vitamina C iar una dintre cele mai bune surse este ardeiul gras galben, un exemplar mare asigurand aproximativ 560% din doza zilnica necesara de vitamina C. Nu doar ca are rol in prevenire, dar studiile au aratat ca dozele mult peste doza zilnica recomandata de vitamina C scurteaza considerabil durata unei raceli comune si scad severitatea simptomelor. In plus, consumul de vitamina C imbunatateste functionarea sistemului imun la anumite categorii considerate la risc: copii, varstnici, fumatori sau bolnavi cronic.

Citeste si:
Șase metode simple pentru a stimula sistemul imunitar al copiilor...
Șase metode simple pentru a...

5. Supa de pui

Acesta este unul dintre cele mai cunoscute si mai utilizate remedii impotriva racelii. Desi poate parea leac de pe vremea bunicii, efectele benefice ale supei de pui in tratarea racelii au fost dovedite stiintific. In primul rand, este un lichid cald, care hidrateaza, ajuta la eliminarea mucusului si calmeaza durerile de gat. In plus, supa de oase, legumele si carnea fiarta au proprietati antiinflamatorii unice, prin scaderea vitezei de circulatie a neutrofilelor, usurand simptomele si scazand durata infectiilor de tract respirator superior. Supa de pui studiata a continut pui, ceapa, cartofi dulci, pastarnac, gulii, morcovi, telina si patrunjel, toate ingredientele avand efect antiinflamator, inclusiv carnea fiarta de pui. Iata deci un motiv mai mult decat suficient pentru a trece la treaba in bucatarie!

de Ramona A.

Citeste si:
Borș de lobodă cu leuștean: rețetă românească pas cu pas
Borș de lobodă cu leuștean:...

Foto homepage: kurhan / Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri