1 Noiembrie 2022 publicat în Lifestyle 1 share-uri

În timpul activităţilor fizice, accidentările pot avea loc din diferite motive, de la lipsa unei încălziri adecvate, la suprasolicitarea muşchilor şi articulaţiilor. Totuşi, după o accidentare, exerciţiile fizice sunt esențiale, atât pentru a-ţi menţine o stare generală bună de sănătate, cât și pentru a evita riscul recidivei.

Cu toate acestea, nu este întotdeauna ușor să revii la activităţile sportive de dinainte și să îţi recapeţi motivația. Trebuie respectate câteva reguli pentru a asigura o recuperare optimă și lină. Iată sfaturile noastre pentru reluarea activităţilor fizice în deplină siguranță.

Fă-ţi o evaluare medicală

După accidentare, cel mai probabil medicul tău ţi-a recomandat, pe lângă tratamentul medicamentos necesar şi şedinţe de recuperare. În timpul şedinţelor de fizioterapie in Bucuresti, specialistul îţi va arăta care sunt exerciţiile potrivite în cazul tipului de accidentare pe care l-ai suferit şi impactul asupra recuperării va fi unul pozitiv.

De asemenea, înainte să te apuci de sport este important să vorbeşti cu un specialist în kinetoterapie, care îţi va spune care sunt parametrii în care ar trebui să-ţi încadrezi activităţile fizice, astfel încât să nu rişti o recidivă. Evaluarea medicală dinainte de reînceperea oricărui tip de antrenament este esenţială.

Kudika Tarot

Găseşte-ţi motivaţia

Nu este ușor să-ți redobândeşti motivația, mai ales dacă ai avut o perioadă mai lungă de pauză, în care capacitatea musculară a fost redusă. Pentru a te remotiva, este important să-ți stabilești obiective, care să dea sens eforturilor tale.

Atenție, este foarte important să ai un program adaptat nivelului tău actual, pentru a nu-ţi pierde motivația, dar şi pentru a nu crea premisele unei noi accidentări. Soluția este, așadar, să-ți stabilești obiective realizabile, ușor de atins, cel puţin în primă fază. Și nu uita, cel mai important lucru pentru a-ţi păstra motivația este să te distrezi!

Optează pentru activităţi sportive lejere

Când îţi reiei activitatea sportivă după o pauză de recuperare, este esențial să creşti treptat nivelul de dificultate și să nu te grăbești. De asemenea, specialiştii în kinetoterapie îţi vor recomanda să eviţi iniţial sporturile de impact şi oricare ar fi sportul tău preferat, să începi cu activități blânde care îţi vor permite să-ţi exersezi muşchii.

Citeste si:
10 Geci de iarnă lungi și călduroase
10 Geci de iarnă lungi și...

Metoda Pilates, de exemplu, poate fi practicată pe podea sau folosind echipamente speciale şi combină exerciții de respirație, întinderi și alte mișcări mai complexe. Beneficiile sale sunt numeroase, printre care, îmbunătățirea circulației sângelui, a condiției fizice sau reducerea stresului.

Mersul alert este o altă modalitate excelentă de a reîncepe să faci mişcare după o pauză. Chiar dacă există multe preconcepții greșite despre această activitate fizică, mersul pe jos poate fi considerat un sport în sine. Este un exerciţiu ideal atunci când este practicat în ritm mai alert timp de cel puțin o oră. Mersul pe jos îţi permite să-ți consolidezi masa musculară, să scapi de kilogramele în plus și să te relaxezi!

De asemenea, poţi practica şi yoga. Pe lângă faptul că te ajută să te relaxezi şi te învaţă să-ţi controlezi respiraţia, anumite poziții lucrează foarte bine diferite grupe de muşchi. Este şi o practică utilă dacă vrei să lucrezi pe partea de coordonare, concentrare şi chiar echilibru.

Un alt sport care se recomandă uneori şi în timpul recuperării şi după este înotul. Acest sport îţi permite să-ţi lucrezi muşchii şi să capeţi rezistenţă, protejându-ţi în acelaşi timp articulaţiile.

Fă totul în ritmul tău

Pentru a-ţi relua activitatea fizică într-un mod optim, cheia este să îţi asculți corpul și, mai ales, să parcurgi fiecare etapă în ritmul tău. Nu are rost să sari anumiţi pași sau să vrei să ajungi într-un timp record la nivelul de dinainte de accidentare. Adoptă filosofia pașilor mici şi vei putea, ulterior, să crești treptat dificultatea exerciţiilor.

Alege echipamentul corect

Un echipament de bună calitate, potrivit tipului de mișcare pe care îl faci, este esențial pentru o recuperare eficientă. Echipamentul sportiv trebuie să fie confortabil şi să aibă caracterisitici care să-ţi faciliteze o cât mai bună pregătire fizică. Fie că este vorba de o activitate de interior sau de exterior, este ideal să ai un echipament în stare bună. De exemplu, e recomandat să faci, din când în când o evaluare a uzurii adidaşilor. Dacă talpa este prea uzată, amortizarea nu va mai fi la fel de bună. De asemenea, îţi poţii reînnoi ținuta de fitness. Să te simți bine în hainele tale sport te va motiva şi mai mult!

În concluzie, după o accidentare, reia-ţi activităţile treptat, ascultă-ți corpul și nu uita să urmezi sfaturile unui profesionist din domeniu!

Sursa foto: Pexels.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri