6 motive sănătoase pentru a bea cafea

12:03, 29 Martie 2021 publicat în Lifestyle5 share-uri

Ceașca ta zilnică de cafea ar putea face mai mult pentru tine decât să-ți ofere acea dimineață perfectă.

Impactul cafelei asupra sănătății a fost multă vreme un subiect controversat, promotorii susținând activitatea sa antioxidantă și capacitatea de îmbunătățire a creierului. Pe cealaltă parte sunt detractorii, care detaliază dezavantajele, cum ar fi insomnia, indigestia și creșterea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale. Dar ultimul val de dovezi științifice aduce o mulțime de vești bune pentru iubitorii de cafea.

Iată 6 motive pentru care consumul de cafea poate fi mai sănătos pentru tine decât credeai.

Citeste si:
Grupul Lavazza anunță planul de a avea o amprentă de carbon neutră...
Grupul Lavazza anunță planul...

1. Cafeaua este o sursă puternică de antioxidanți sănătoși.

De fapt, cafeaua prezintă mai multă activitate antioxidantă decât un ceai verde sau cacao, două superstaruri antioxidante. Oamenii de știință au identificat aproximativ 1000 de antioxidanți în boabele de cafea neprelucrate și alți sute care se dezvoltă în timpul procesului de prăjire. Numeroase studii au menționat cafeaua ca fiind o sursă majoră - și, în unele cazuri, primară - dietetică de antioxidanți pentru subiecții săi.

Antioxidanții luptă împotriva inflamației, o cauză principală a multor afecțiuni cronice, inclusiv artrită, ateroscleroză și multe tipuri de cancer. De asemenea, aceștia neutralizează radicalii liberi, care apar în mod natural ca parte a funcțiilor metabolice zilnice, dar care pot provoca stres oxidativ care duce la boli cronice. Cu alte cuvinte, antioxidanții ne ajută să ne menținem sănătoși la nivel micro, protejând celulele de daune. În cele din urmă, se crede că acidul clorogenic, un antioxidant important găsit aproape exclusiv în cafea, ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare.

Citeste si:
Oamenii din viețile noastre îndeplinesc 5 roluri...
Oamenii din viețile noastre...

2. Cofeina oferă un impuls de memorie pe termen scurt.

Când un grup de voluntari a primit o doză de 100 de miligrame (mg) de cofeină, aproximativ la fel de mult cât e conținută într-o singură ceașcă de cafea, cercetătorii austrieci au descoperit o creștere a activității creierului voluntarilor, măsurată prin imagistica prin rezonanță magnetică funcțională (RMN), în timp ce îndeplineau o sarcină de memorie. Cercetătorii au remarcat că abilitățile de memorie și timpii de reacție ai voluntarilor cu cofeină au fost, de asemenea, îmbunătățiți, în comparație cu grupul de control care a primit un placebo și nu a arătat nicio creștere a activității creierului.

Cafeina pare să afecteze anumite zone ale creierului responsabile de memorie și concentrare, oferind un impuls memoriei pe termen scurt, deși nu este clar cât durează efectul sau cum poate varia de la o persoană la alta.

3. Cafeaua poate ajuta la protejarea împotriva declinului cognitiv.

Pe lângă faptul că oferă un impuls temporar al activității creierului și al memoriei, consumul regulat de cafea poate ajuta la prevenirea declinului cognitiv asociat bolii Alzheimer și a altor tipuri de demență. Într-un studiu finlandez promițător, cercetătorii au descoperit că consumul a trei până la cinci căni de cafea zilnic la vârsta mijlocie a fost asociat cu o scădere cu 65% a riscului de Alzheimer și demență mai târziu. În mod interesant, autorii studiului au măsurat, de asemenea, efectul consumului de ceai asupra declinului cognitiv, dar nu au găsit nicio asociere.

Există mai multe teorii despre modul în care cafeaua poate ajuta la prevenirea sau protejarea împotriva declinului cognitiv. O teorie este că cofeina previne acumularea plăcii beta-amiloide care poate contribui la apariția și progresia bolii Alzheimer. Cercetătorii mai cred că, deoarece consumul de cafea poate fi asociat cu un risc scăzut de diabet de tip 2, un factor de risc pentru demență, acesta scade și riscul de apariție a demenței.

4. Cafeaua este sănătoasă pentru inima ta.

Un studiu olandez de referință, care a analizat datele de la mai mult de 37.000 de persoane pe o perioadă de 13 ani, a constatat că consumatorii moderați de cafea (care consumau între două și patru căni zilnic) aveau un risc cu 20% mai mic de boli de inimă în comparație cu băutorii de prea multă sau prea puțină cafea.

Există unele dovezi care afirmă că cafeaua poate sprijini sănătatea inimii prin protejarea împotriva leziunilor arteriale cauzate de inflamație.

5. Cafeaua poate ajuta la reducerea anumitor tipuri de cancer.

Bărbații care beau cafea pot prezenta un risc mai mic de a dezvolta cancer de prostată agresiv. În plus, noile cercetări de la Școala de Sănătate Publică din Harvard sugerează că consumul zilnic de patru sau mai multe căni de cafea a scăzut riscul de cancer endometrial la femei cu 25%, comparativ cu femeile care au băut mai puțin de o ceașcă pe zi. Cercetătorii au descoperit, de asemenea, legături între consumul obișnuit de cafea și rate mai mici de cancer de ficat, colon, sân și rect.

Polifenolii, fitochimici antioxidanți găsiți în cafea, au demonstrat proprietăți anticarcinogene în mai multe studii și se crede că ajută la reducerea inflamației care ar putea fi responsabilă pentru unele tumori.

6. Cafeaua poate reduce riscul de a dezvolta diabet de tip 2.

Un număr tot mai mare de cercetări sugerează o asociere între consumul de cafea și un risc redus de diabet. Un studiu din 2009 a constatat că riscul de a dezvolta diabet a scăzut cu 7% pentru fiecare ceașcă zilnică de cafea. Studiile epidemiologice anterioare au raportat că băutorii grei de cafea (cei care consumă în mod regulat patru sau mai multe căni zilnic) au avut un risc cu 50% mai mic de a dezvolta diabet decât băutorii ușori sau cei care nu beau.

Oamenii de știință cred că cafeaua poate fi benefică pentru a menține diabetul la distanță în mai multe moduri:

(1) ajutând organismul să utilizeze insulina și protejând celulele producătoare de insulină, permițând o reglare eficientă a zahărului din sânge;

(2) prevenirea deteriorării țesuturilor;

și (3) și combaterea inflamației, un factor de risc cunoscut pentru diabetul de tip 2.

Există unele dovezi că cafeaua scade sensibilitatea celulelor musculare la efectele insulinei, ceea ce ar putea afecta metabolismul zahărului și crește nivelul zahărului din sânge. Cu toate acestea, semnificația acestei descoperiri este încă neclară.

Sursă foto: Photo by Blake Richard Verdoorn on Unsplash


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri