Condusul presupune și o adaptare a modului în care șoferii merg pe drumurile publice, atunci când condițiile meteorologice nu sunt chiar cele mai favorabile.

Condusul este o experiență unică, ce oferă o libertate absolută. Nimic nu se compară cu o ieșire de weekend în mașină cu cele mai dragi persoane din viața ta, mergând către un loc idilic în care să vă petreceți finalul de săptămână. Însă printre multe alte aspecte ce țin de siguranța pasagerilor în trafic, condusul presupune și o adaptare a modului în care șoferii merg pe drumurile publice, atunci când condițiile meteorologice nu sunt chiar cele mai favorabile.

Multi ignoră schimbările climaterice din jurul lor, alegând să conducă în continuare cu un stil potrivit mai degrabă unui carosabil uscat sau unei zile senine. Însă extrem de multe evenimente rutiere nedorite se întâmplă tocmai datorită condusului la condițiile de mers. Despre cum se conduce în condiții grele - carosabil ud, ceață, altitudini mari - discutăm chiar în rândurile de mai jos.  

Condusul pe carosabil ud

Condusul în condiții de ceață

Condusul la altitudini mari

Condusul pe carosabil ud

Acvaplanarea reprezintă fenomenul prin care mașina alunecă pe un carosabil ud, independent de manevrele pe care un șofer încearcă să le facă. Așadar, în cazul în care te vezi nevoit să conduci pe timp de ploaie, încearcă să adaptezi viteza mașinii astfel încât să eviți acvaplanarea.

Mai mult decât atât, prin adaptarea vitezei la condiții grele de drum, scade riscul coliziunii cu alte autoturisme din trafic, pentru că frânarea pe carosabil ud este mult mai practică atunci când se conduce cu viteze mici. Totodată, încearcă să păstrezi o distanță optimă față de mașina din față, dublă decât distanța pe care o ai față de o mașină care te precede, în condiții de carosabil uscat.

Condusul în condiții de ceață

în condiții de vizibilitate scăzută, precum cele de ceață densă, reducerea vitezei este poate cel mai important lucru pe care șoferii trebuie să îl facă. De asemenea, folosirea fazei lungi este extrem de recomandată, dacă pe banda ta de mers sau pe cealaltă nu se află autoturisme la o distanță mai mică de 200 de metri. Încă un lucru pe care îl poți face, atunci când conduci în condiții de ceață densă, este să schimbi poziția oglinzilor. Această mișcare înlătură riscul unei reflexii nedorite a farurilor mașinii din spate.

Condusul la altitudini mari

Atunci când conduci la altitudini mari, poți întâmpina o serie de evenimente neașteptate, fie că te afli pe un carosabil uscat, fie că te afli pe unul alunecos. Alunecări de teren, vânturi puternice, drumuri nesemnalizate, curbe foarte strânse - toate acestea impun un condus prudent, caracterizat prin reducerea vitezei, folosirea semnalelor luminoase și acustice, evitarea depășirilor pe porțiunile de drum cu serpentine.

De asemenea, trebuie să te asiguri că mașina este dotată cu anvelope de iarnă, pentru că schimbările climaterice frecvente din zonele de munte pot presupune chiar căderi de zăpadă.

Calitatea anvelopelor contează enorm, atunci când te afli la volan, indiferent de condițiile de trafic în care ești nevoit să conduci. Dacă ești în căutarea unor cauciucuri ieftine la masina, însă care oferă un raport calitate:preț excelent, netul este plin de oferte cu piese auto potrivite pentru absolut orice sezon, pentru absolut orice trafic. Anvelope de vară, de iarnă sau all-season, cu doar câteva click-uri poți comanda online imediat setul potrivit pentru roțile mașinii tale, astfel încât să te bucuri de mai multă siguranță și confort, de fiecare dată când te afli în spatele volanului.

Foto: Pixabay


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturi pentru condus în condiții grele - carosabil ud, ceață, altitudini mari.