-
Diana Vreeland
Facand parte din randul aristocratiei, Diana a fost, cu siguranta, una dintre cele mai fascinante femei. Sosita de la Paris la New York, aceasta isi propune sa ajunga candva cea mai populara figura. Ceea ce s-a si intamplat! Niciodata considerata frumoasa, Diana a fost nu doar legendarul fashion editor al revistelor Harper’s si Vogue, cat si una dintre cele mai influente si emblematice personalitati feminine din moda.
Intotdeauna sedusa de Rusia, de arta si de baletul lui Diaghilev, ea insasi devine balerina. Remarcata pentru stilul original, impecabil, i se propune colaborarea cu Harper’s. Neincrezatoare, Diane ezita, spunand ca nu are studii in domeniu, la care i se raspunde Why don’t you? Asa ia nastere iconica rubrica din revista, unde va deveni fashion editor ulterior si va fascina cu pictorialele memorabile.
Vreeland a descoperit și a promovat figuri legendare precum Lauren Bacall, Twiggy, Cher, Mick Jagger sau Angelica Huston, datorita simtului sau vizionar, dar, la rândul ei, a fost un personaj aparte, iar în 1964 a fost introdusă pe International Best Dressed List Hall of Fame.
Siragul din perle, coafura bob, unghiile lungi, de culoare rosie, cat si nelipsita tigara au devenit marci de stil ale Dianei.
A fost consiliera de stil a lui Jackie Kennedy si, ca semn de consideratie, a primit la investirea in functie a lui John F. Kennedy, primele poze cu cuplul prezindential, pentru Harper’s Bazaar.
A fost cel mai original editor de moda, anticipand importanta modei street style pe care a si introdus-o in paginile revistei Vogue. A sustinut miscarile artistice ale perioadei hippie, extrem de libertine, ale anilor 60, cu o mare deschidere, fara a avea prejudecati. La 70 de ani, simtea ca inca mai are lucruri de facut si mesaje de transmis lumii. Astfel, devine consultant al Costume Institute in cadrul Muzeului de Arta Metropolitana din New York.
Din aceasta noua postura, a organizat 12 expozitii legendare, printre care: The World of Balenciaga in 1973 si The Tens, Twenties and Thirties -Inventive Clothes: 1909-1939 – patruzeci de creatii iconice semnate Madeleine Vionnet, revolutionand felul in care vestimentatia era perceputa si redata prin intermediul picturii, sculpturii si al muzicii.
Cu autoritate, farmec si originalitate, si-a asumat si deviza: „Never fear being vulgar, just boring”
Caius Covrig își donează ziua și face apel la umanitate! Hai să facem echipă și să-l ajutăm pe Alin !
Ce își doresc gravidele din România pentru copiii lor. Psiholog: Resimt o responsabilitate imensă de a-și ști copilul în siguranță pe viitor
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie