- Literatura straina este preferata de cei mici pentru ca cea romana este slab reprezentata si este asociata cu lectura obligatorie de la scoala;
- In ceea ce priveste frecventarea bibliotecilor, aproape doua treimi dintre respondenti (64,1%) au declarat ca nu obisnuiesc sa mearga la biblioteca scolii. Motivul principal invocat este ca nu au un spatiu dedicat pentru lectura si titluri adecvate varstei lor;
- Procentul fetelor care afirma ca sunt foarte bucuroase atunci cand citesc carti este aproape de trei ori mai mare decat cel al baietilor care impartasesc aceeasi opinie (23, 1% fata de 8,4%);
- Motivul principal pentu care copiii renunta la a mai citi o carte este lungimea acesteia (34,6% din esantion) sau existenta unor cuvinte pe care nu le inteleg. 32,7% dintre copii afirmand ca ar prefera variantele repovestite, motiv pentru care Asociatia Curtea Veche recomanda colectia “Cartile copilariei”, o serie de titluri din literatura universala repovestite pe intelesul celor mici.
Metoda de cercetare utilizata a fost ancheta sociologica pe baza de chestionare aplicate in perioada noiembrie - decembrie 2016 unui esantion reprezentativ de 1.082 de elevi bucuresteni cu varsta intre 11-14 ani.
Pentru a veni in sprijinul celor mici, Asociatia Curtea Veche desfasoara campanii de donatie de carte si infiintare de cluburi de lectura, organizeaza anual in Bucuresti Festivalul de lectura pentru copii - NARATIV, o serie de ateliere care imbina cititul cu diverse forme de arta si a lansat recent o brosura dedicata cititului in familie. Materialul promoveaza conceptul de parenting prin lectura dezvoltat in colaborare cu psihologul Gáspár György si poate fi descarcat gratuit de pe site-ul www.asociatiacurteaveche.ro/Resurse.
Singurătatea doare! Tu o poți vindeca! Campanie pentru susținerea nevoilor urgente ale vârstnicilor din România
”Nu mă lăsa să mor” - o poveste de ficțiune despre realitatea dureroasă a singurătății, din 5 decembrie în cinematografe
O joacă a unui tânăr român a dus la reinventarea sistemului de returnare a ambalajelor
McHappy Day 2025®: când faptele bune țin familiile împreună