12:02, 21 Februarie 2008 publicat în Cariera

Nimeni nu se naste lider. Devii lider la un moment dat punandu-ti in valoare anumite calitati cu care te-ai nascut.
Nimeni nu se naste lider. Devii lider la un moment dat punandu-ti in valoare anumite calitati cu care te-ai nascut. Unele trasaturi care te fac sa iesi in evidenta pot fi dobandite sau invatate de-a lungul diverselor experiente pe care le intreprinzi. Altele, din contra! Pur si simplu te nasti cu ele, iar cand se iveste o situatie oportuna, le valorifici. Exista numeroase calitati care puse cap la cap ajuta la dezvoltarea unui astfel de profil. Pentru a afla daca apartii deja unui astfel de profil sau esti pe cale de a te integra unuia, trebuie sa stii mai intai cum arata un lider. Iata cateva din principalele trasaturi de caracter care il diferentiaza de ceilalti:

-Dorinta acuta de a acumula noi informatii - Un lider are in sange spiritul de aventura. Unui lider ii place sa riste, iar in actiunile sale este impulsionat de dorinta de a explora si de a sparge vechile tipare. Un lider va fi intotdeauna stimulat de dorinta de a sti cat mai multe, de a provoca statu-quo-ul, de a lupta pentru ceea ce crede. Natura sa interna functioneaza pe principiul acumularii a cat mai multor informatii. Foamea de cunoastere constituie punctul forte al unui lider. Atata timp cat noutatea nu-l inspaimanta si vede in noile date sursa succesului sau, va reusi sa faca fata neprevazutului si situatiilor de orice grad de dificultate, va sti sa comunice cu orice fel de persoane si va castiga numeroase privilegii.

-O atitudine proactiva - Fie ca ne referim la atitudinea pozitiva, fie ca este vorba de increderea in sine, fie ca este vorba pur si simplu de optimism, un lider se identifica in persoana celui care nu spune niciodata nu unei provocari. Nimic nu este imposibil pemtru el! Latura pozitiva a gandirii sale este una dintre trasaturile sale cele mai importante. Aceasta il detemina sa izbuteasca in ceea ce si-a propus. O persoana ce gandeste pozitiv are foarte mari sanse ca atunci cand intampina probleme si situatii dificile, sa le depaseasca cu usurinta si sa aleaga solutia optima. Pentru o astfel de persoana, rezolvarea unui conflict, gestionarea timpului, setarea prioritatilor, depasirea situatiilor de criza, impunerea opiniei personale atunci cand este cazul, negocierea cu oamenii, toate acestea constituie lucruri ce necesita un efort minim. Uneori, solutiile vin pur si simplu de la sine...

-Comunicarea eficienta
- Un lider stie intotdeauna cat de mult conteaza comunicarea si niciodata nu o va subestima. A comunica inseamna a interactiona, a fi de acord, a contrazice, a negocia, a-si impune punctul de vedere, a motiva, a inspira incredere, a incuraja, a critica etc. Fie ca este vorba de relatiile cu superiorii sau cu subordonatii, un lider va tine cont de interlocutorul sau. In astfel de cazuri, comunicarea eficienta ia formele empatiei, a atentiei concentrate asupra interlocutorului, a manifestarii unui interes real fata de persoana respectiva. Iar atunci cand aceste semnale sunt insotite de o privire sigura si neezitanta, de un un zambet discret, de un ton al vocii hotarat si de o strangere de mana ferma, comunicarea va fi sigur una eficienta. Un lider trebuie sa stie sa motiveze, sa critice si sa laude. Comunicand deschis, va critica fara sa riste sa fie “prea critic”, va coordona si va motiva activitatea unei intregi echipe fara laude exagerate si fara exces de zel.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri