7. Evita sa pornesti afaceri de amploare pe cat posibil.
Lasa afacerile importante pentru sedintele fata in fata, pe cat posibil. Daca acest lucru nu este posibil treci cu precautie de la introducere la scopul convorbirii. Aminteste-ti ca un telefon care suna deranjeaza de obicei persoana sunata si acorda-le timp sa se acomodeze inainte de a aborda vreun subiect important.
8. Evita altercatiile.
Daca ai vesti proaste, sau vreo problema dificila de discutat cu cineva, evita sa o lamuresti la telefon cu exceptia cazului cand este o urgenta.
9. Argumenteaza-ti punctul de vedere in mod calm si nu agresiv!
Expune-ti punctul de vedere folosind argumente, intr-o maniera pozitiva. Daca ai probleme cu argumentarea incearca totusi sa-ti prezinti ideile stand in picioare in timpul convorbirii. Acest lucru te poate ajuta sa fi cat mai vioaie si directa, chiar daca cealalta persoana nu te poate vedea. Cu toate ca prin intermediul fibrelor optice s-ar putea ca in curand sa se-ntample si acest lucru!
10. Treci printr-o recapitulare verbala.
Inainte de a incheia convorbirea recapituleaza toate aspectele asupra carora ati cazut de acord. Repeta date importante, ore, locuri si mentioneaza cum si cand poti fi contactat.
Sursa: ejobs.ro
Citeste si alte articole pe ejobs.ro. Noi iti recomandam urmatoarele:
Cum sa iti imbunatatesti abilitatile de conducere personala
Preia controlul carierei tale.
Singurătatea doare! Tu o poți vindeca! Campanie pentru susținerea nevoilor urgente ale vârstnicilor din România
”Nu mă lăsa să mor” - o poveste de ficțiune despre realitatea dureroasă a singurătății, din 5 decembrie în cinematografe
O joacă a unui tânăr român a dus la reinventarea sistemului de returnare a ambalajelor
McHappy Day 2025®: când faptele bune țin familiile împreună