Pe timp de criza, un salariu mai mare!

12:06, 3 Iunie 2009 publicat în Cariera

Traim vremuri grele. Realist vorbind, in acest an, cele mai multe negocieri vor fi purtate pe tema pastrarii actualului nivel salarial si foarte posibil pe a pastrarii locului de munca. Sper sa citesti cu placere acest articol si sa-l folosesti atunci cand vei fi pus in aceasta situatie, anume a negocierii salariului in avantajul tau.

Pregatirea negocierii

Un lucru esential care tine de reusita unei negocieri presupune cunoasterea in detaliu a partenerului de negociere. Trebuie sa stii foarte multe lucruri despre el. Cu cat vei sti mai multe lucruri, cu atat vei avea sanse mai mari. Greseala pe care multi negociatori o fac este aceea ca ei, desi cunosc multe lucruri legate de partener, nu tin seama de ele. Pune-te in locul partenerului tau de negociere si sansele de reusita vor creste cu cel putin 30%. in cazul de fata, in primul rand trebuie sa te pui in pielea sefului tau: sa incerci sa gandesti ca el, sa simti ca el, sa vezi ca el, sa auzi ca el si sa iei decizii ca el.

Citeste si:
Scapă de pietrele la rinichi fără bisturiu! Litotriția...
Scapă de pietrele la rinichi...

Sa negociem salariul

Patru Sfaturi Cheie!

Citeste si:
Top 5 cărți despre meditație și mindfulness pentru echilibrul...
Top 5 cărți despre meditație...

- Solicita o intalnire cu seful in cel mai bun moment. Nu-i spune din start ca tema discutiei este dorinta ta de a ti se mari salariul. Alege Locul si Timpul Potrivit!!


- in timpul discutiei incearca sa folosesti acele argumente pe care seful le aduce de obicei. incearca sa folosesti acelasi tip de argumentare. Citeaza-l daca este nevoie! De exemplu, daca seful nu este de acord sa faca aceasta concesie pentru nici un angajat, incearca sa afli ce l-ar determina sa o faca.
- in cazul in care raspunsul nu este pozitiv si nici nu vi se ofera o varianta in care acest lucru s-ar intampla, puteti intreba: DE CE nu este posibil acest lucru?
- in cazul in care discutia permite, poti spune: “in acest caz, este forte posibil ca la un moment dat sa-mi caut alt loc de munca deoarece inteleg ca intr-adevar nu este posibila sub nici o forma o marire de salariu insa, din nefericire, am anumite cheltuieli pe care nu reusesc sa le acopar. Evident, aceasta alternativa nu ma incanta! (acest ultim aspect este ultima fortare). Dumneavoastra veti sti daca trebuie sa faceti acest lucru sau nu. Daca v-ati hotarat totusi sa spuneti acest lucru, aveti grija cum o spuneti. Alegeti tonul potrivit, astfel incat sa nu sune ca o amenintare, ci mai degraba trebuie sa fie luata ca onestitate din partea dumneavoastra. De obicei acest lucru este apreciat... insa nu intotdeauna.

Cum pui problema? Cum poti face astfel incat sa dai dovada de eleganta maxima si sa ai un succes maxim?

- in primul rand, arata-i ca ai responsabilitati pe care le iei in serios.
- in al doilea rand, arata-i intr-un mod cat se poate de elegant, masura in care tu contribui la dezvoltarea companiei si la cresterea profitului acesteia (pregateste-ti eventuale grafice care sa arate acest lucru).


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri