Ashwagandha este încadrată în rândul plantelor adaptogene care ajută corpul să facă față stresului zilnic, crescând starea generală de sănătate a organismului, gradul de energie și rezistența la stres.

Ashwagandha sau ginsengul indian (sau "cireașa de iarnă" cum i se mai spune) este un arbust care crește pe meleagurile Indiei, ale Orientului Mijlociu și în anumite zone ale Africii și ale cărui proprietăți medicinale și vindecătoare au început să atragă atenția lumii științifice din ce în ce mai mult. În medicina ayurvedica, fructele de culoare portocaliu-oranj cunosc o întrebuințare îndelungată, dar rădăcina este întrebuințată ca rasayana și plasată în topul celor mai importante și prețioase remedii ayurvedice străvechi. Numele plantei în sine înseamnă “precum un cal” și descrie mirosul rădăcinii (ashwa = cal), iar denumirea științifică a plantei este Withania somnifera.

Withania somnifera, ashwagandha

Foto: mamita /Shutterstock

Cu toate acestea, ashwagandha este o plantă insuficient studiată și despre care se spune că are abilitați antiinflamatorii, antioxidante, anti-stres, poate induce somnul și poate scădea anxietatea, ajutând totodată organismul să elimine toxinele din medicamente. Ashwagandha este disponibilă sub formă de pudră, capsule sau extracte lichide și se găsește în magazinele cu produse naturiste. Vă invităm în articolul de mai jos să îi explorăm împreună proprietățile și beneficiile:

Ashwagandha - plantă adaptogenă care ajută la combaterea stresului și a anxietății

Ashwagandha este încadrată în rândul plantelor adaptogene care ajută corpul să facă față stresului zilnic, crescând starea generală de sănătate a organismului, gradul de energie și rezistență la stres. Îl puteți considera un tonic universal al organismului dacă vreți, un adjuvant care sprijină organismul în reacțiile sale față de factorii interni și externi de stres. Mai multe studii au demonstrat că ashwagandha este într-adevăr eficiență împotriva stresului, scăzând nivelul de cortizol, hormonul stresului.

Totodată, anumite cercetări clinice arată că ashwagandha poate reduce anumite simptome ale anxietății și stările de anxietate. S-a înregistrat de exemplu o scădere a nivelului de anxietate cu 44% în rândul persoanelor care au luat suplimente cu ashwangandha timp de 2 luni, dar sunt necesare și alte confirmări științifice în acest sens.

Ashwagandha radacina: Beneficii, proprietati, studii

Ashwagandha conține anumite substanțe chimice care întăresc sistemul imunitar, scad tensiunea arterială, calmează creierul și ajută la reducerea inflamației. Conform "African Journal of Traditional, Complementary and Alternative Medicine", anumite studii au avut în vedere și capacitatea acestei plante de a încetini și de a preveni deteriorarea creierului la persoanele suferind de anumite afecțiuni precum Alzheimer, Huntington sau Parkinson. Studiile efectuate pe șoareci au subliniat capacitățile protectoare ale acestei plante, ashwagandha îmbunătățind memoria și funcțiile creierului.

Totodată, ashwagandha este considerată ca având un efect analgezic și de alinare a durerii, ea acționând asupra sistemului nervos și împiedicând transmiterea semnalelor durerii. Un alt studiu publicat în "Indian Journal of Medical Research" recomandă plantă și ca o opțiune de tratament în artritele reumatoide datorită abilitaților sale anti-inflamatorii.

pudra de ashwagandha, radacina de ashwagandha

Foto: mirzamlk /Shutterstock

Ashwagandha prezintă un interes deosebit pentru lumea științifică și se desfășoară nenumărate studii pentru a-i studia așa-zisele proprietăți vindecătoare printre care:

- ashwagandha stimulează sistemul imunitar al organismului

-ajută la îmbunătățirea memoriei și a procesului de învățare

- ajută la scăderea anxietății și a depresiei fără a cauza somnolentă

- ajută la scăderea degenerării celulelor creierului

- contribuie la reglarea nivelului de zahăr din sânge

- are beneficii antiinflamatorii și analgezice

- este folosită ca adjuvant și în tratarea malariei

-are beneficii antiinflamatorii și efect antioxidant puternic

Se pare că ashwagandha ar avea și anumite proprietăți antifungice precum cele împotriva Aspergillus flavus, Fusarium oxysporum și F. verticilloides, dar are și proprietăți antibacteriene, ajutând altfel sistemul imunitar să combată infecțiile. Anumite studii au înregistrat un efect pozitiv a ashwagandha de combatere a unor bacterii precum Staphylococcus aureus, Staphylococcus aureussau sau neisseria gonorrhoeae. Se pare că anumite extracte ale acestei plante au favorizat și distrugerea infecției cu Salmonella la șoareci.

Alt studiu efecuat la Centrul la Biotehnologie al Universității Allahabad din India au confirmat eficiența ashwagandha în combătarea unor infecții urogenitale, gastrointestinale sau ale tractului respirator atunci când a fost consumată pe cale orală.

Un alt studiu efectuat la Universitatea din Arizona arată că ashwagandha este benefică și pentru cei care suferă de afecțiuni cardiovasculare deoarece are proprietăți hipolipidemice, reducând nivelul de colesterol din sânge.

Studii efectuate pe animale au arătat că ashwagandha poate împiedica dezvoltarea celulelor canceroase în anumite tipuri de cancer precum cel de plămâni. Alte descoperiri arată că planta poate încetini dezvoltarea anumitor tipuri de cancer (cancer de sân, rinichi, prostată) și la om, însă mai multe cercetări și studii sunt necesare în acest sens.

De asemenea, studiile au în vedere și rolul benefic al ashwagandha în stimularea sistemului imunitar la pacienții care suferă de cancer și fac radioterapie sau chimioterapia, consumul acesteia ducând la îmbunătățirea calității vieții pacienților cu această afecțiune și la reducerea simptomelor de epuizare și oboseală.

Anumite cercetări vorbesc despre o doză de 2000 mg în timpul tratamentului de chimioterapie pentru reducerea simptomelor de oboseală. Astfel, ashwagandha reduce efectele chimioterapiei, dar are totodată la rândul său anumite proprietăți anticancer.

În medicina ayurvedica, ashwagandha este cunoscută și pentru rolul său în stimularea glandei tiroidei, iar un studiu publicat în Journal of Pharmacy and Pharmacology vine să confirme acest aspect. Se pare că extractul de rădăcină de ashwagandha, administrat zilnic, poate crește secreția hormonilor tiroidei.

Citește continuarea pe pagina următoare >>>


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ashwagandha - ginsengul indian. Descoperă beneficiile și proprietățile acestei plante minunate!.