Mangold - frunzele de aur ale sanatatii. Beneficiile consumului de mangold

12:03, 7 Martie 2018 publicat în Tratamente naturiste230 share-uri

Mangoldul este excelent pentru sanatatea oaselor si, gratie continutului sau de fibre, fitonutrienti si antioxidanti, mangoldul poate preveni aparitia celulelor canceroase.

Mangoldul se afla la loc de cinste printre alimentele lumii cu cel mai ridicat continut de antioxidanti. Contine betacaroten, vitamina E, vitamina C, zinc, luteina, zeaxantina, quercitina, kaempferol si alti compusi remarcabili ce au capacitatea de a lupta impotriva radicalilor liberi.

Gratie continutului lor bogat in fibre si acid siringic, frunzele de mangold pot fi consumate si de persoanele suferind de diabet. Cercetarile arata ca acidul siringic este o substanta speciala, ce poate regla nivelul de zahar din sange prin inactivarea enzimei alfa-glucozidaza.

Citeste si:
5 beneficii ale ceaiului de Matcha
5 beneficii ale ceaiului de...

Foto: Natasha Breen /Shutterstock

Mangoldul contine si biotina, o substanta despre care cercetarile recente au aratat ca are un efect benefic asupra firului de par, imbunatatindu-i textura. Totodata, stimuleaza si foliculii de par si ii ajuta in productia sebumului.

Citeste si:
Cum ne menținem organismul sănătos când petrecem tot mai mult timp...
Cum ne menținem organismul...

Merita mentionat si faptul ca frunzele de mangold contin, chiar daca in cantitate mai mica, si vitamine din complexul B precum B1, b3, B5, B6, B9 si acid folic.

Consumati cu incredere frunze de mangold caci ochii vostri au numai de castigat. Ele contin o cantitate semnificativa de luteina, un antioxidant care previne degenerarea maculara si ajuta la mentinerea acuitatii vizuale.

Consumul de mangold ajuta la la eliminarea excesului de lichide din organism, fiind de aceea indicata si in cazul celor care sufera de obezitate sau de retentie de apa.

Foto: Ildi Papp /Shutterstock

Mangoldul este bogat si in vitamina A – o vitamina extrem de importanta pentru piele si mucoase, dar si pentru functionarea optima a sistemului osos si nervos. O portie de frunze de mangold (o cana) contine 44% din doza zilnica recomandata de vitamina A.

Trebuie sa atragem atentia asupra faptului ca frunzele de mangold contin, precum spanacul, cantitati considerabile de acid oxalic, ceea ce poate impiedica absorbtia optima a calciului pe care il contin. De aceea, daca doriti sa beneficiati de un aport semnificativ de calciu din ele, fierbeti sau gatiti usor frunzele de mangold (de preferat prin inabusire cateva minute) sau consumati-le crude, dar alaturi de alte alimente bogate in calciu precum branza sau laptele batut. Acidul oxalic nu interfereaza cu absorbtia calciului din celelalte alimente cu care este asociat.

De asemenea, daca suferiti de pietre la rinichi, evitati sa consumati aceasta planta sau cereti neaparat sfatul medicului inainte de a o introduce in dieta voastra.

Foto homepage: NatalyaBond /Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri