Pentru o alimentatie sanatoasa, modul de preparare a alimentelor este esential. Astfel, ar trebui evitate obiceiuri precum prajirea alimentelor in ulei, prepararea hranei pe gratarul cu carbuni sau prepararea mancarurilor cu sos.

Pentru o alimentatie sanatoasa, modul de preparare a alimentelor este esential. Astfel, ar trebui evitate obiceiuri precum prajirea alimentelor in ulei, prepararea hranei pe gratarul cu carbuni sau prepararea mancarurilor cu sos. In schimb, nutritionistii ne invata o serie de trucuri prin care gustul preparatelor sanatoase poate fi substantial ameliorat.

Marinarea carnii in amestecuri de condimente si ierburi aromate inainte de a o coace este o modalitate excelenta de a obtine un gust delicios. De asemenea, puteti folosi din belsug sucul de lamie, atat pe preparatele din carne, peste, cat si pe legumele proaspete sau gatite.

Cnd vine vorba de traditionalul gratar preparat pe carbuni, este important de stiut ca exista un potential cancerigen al substantelor rezultate din arderea carbunilor si a grasimii, precum si al cantitatii crescute de oxidanti rezultati prin gatirea la temperaturi foarte crescute. Astfel, se poate inlocui gratarul pe carbuni cu noile tehnologii care faciliteaza gastrotehnia sanatoasa, cum ar fi vasele de gatit cu aburi si cele din teflon sau ceramica. Gratarele, fripturile si salatele pot fi aromatizate sanatos prin folosirea usturoiului si a cepei.

Un alt sfat de la specialistii in nutritie prezenti la Nutritie, Sanatate, Longevitate a fost folosirea combinatiilor preferate de plante aromatice proaspete sau uscate (patrunjel, oregano, menta, cimbru etc.) n toate mancarurile pe care le gatim. In acelasi timp, pe langa un gust aromat, ele reprezinta si o alternativa la adaosul de sare, care ar trebui evitat.

Ciorbele vor fi delicioase daca se folosesc rosii proaspete sau suc de rosii, bors sau iaurt degresat. In schimb, este recomandata evitarea rantasului, adaosului de ou si smantana sau calirea legumelor in ulei.

Omleta sanatoasa este omleta alba (doar din albusuri) sau mixta (un ou integral si doua albusuri), preparata in vas de teflon, uns cu putin ulei. Pentru a obtine un plus de savoare, se pot adauga ceapa verde, ierburi aromate si ardei. De asemenea, snitelele si chiftelele pot fi coapte in cuptor in loc sa fie prajite.

Modul in care combinam alimentele sanatoasei n farfurie tine de preferintele culinare ale fiecaruia. Alimentatia sanatoasa inseamna variatie si moderatie. Legat de asa-zisele combinatii interzise, precum carnea cu cartofii, fructele cu lactatele, nu exista dovezi stiintifice care sa sugereze nocivitatea unor astfel de asocieri.

Recomandarile pentru o alimentatie sanatoasa si gustoasa au fost prezentate in cadrul evenimentului Nutritie, Sanatate, Longevitate, manifestare dedicata informarii medicilor de familie cu privire la promovarea unei alimentatii echilibrate.

Foto interior: Carne marinata, Shutterstock

Foto homepage: Mancare sanatoasa, Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturile specialistilor pentru o mancare sanatoasa si gustoasa.