"Hrana joaca un rol insemnat in viata noastra de toate zilele, iar gradul sanatatii omului este in raport direct cu felul sau de hranire"
“Hrana joaca un rol insemnat in viata noastra de toate zilele, iar gradul sanatatii omului este in raport direct cu felul sau de hranire”, spunea F. Grunfeld. Doar atunci cand alimentatia este corecta si diversificata, organismul functioneaza la capacitatile sale normale. Ca sa ne putem bucura de viata si de sanatate, trebuie sa invatam sa ne hranim in mod rational si natural. A te hrani bine nu este sinonim cu o cantitate mare, ci inseamna hrana de calitate, in cantitati moderate si ingerata in mod corespunzator. Oricine poate avea o sanatate de fier atata timp cat stie cum sa lupte pentru ea. In mod sigur tuturor ne sunt familiare regulile alimentatiei echilibrate, insa putini dintre noi sunt cei care le si respecta. Cu putina vointa insa, aceste reguli se pot transforma in obicei alimentar. Iata care sunt cele mai importante si mai simplu de urmat:

Optati pentru alimentele light, natuale si cat mai simplu pregatite si pregatiti mancarurile crude precum salate sau sucuri cu putin timp inainte de a fi consumate. Evitati otetul sintetic, inlocuindu-l prin otet de mere sau de miere, prin zeama de lamaie sau alte fructe acrisoare.

Produsele alimentare prelucrate si rafinate isi pierd din vitaminele, mineralele si microelementele pe care le contin in mod natural. Incercati sa reduceti pe cat posibil consumul acestora, inlocuindu-le treptat prin fructe si legume proaspete pana cand acestea ajung sa reprezinta 50% din dieta. Acestea reprezinta niste detoxifianti minunati ce ajuta la eliminarea toxinelor din organism.

Feriti-va sa consumati lichide in timpul meselor deoarece acestea favorizeaza diluarea sucurilor gastrice necesare digestiei. Specialistii nutritionisti recomanda ca apa sa fie consumata cu minim o ora inaintea meselor si la cel putin o ora dupa masa.

De asemenea, trebuie respectate mesele principale, intre acestea fiind indicata doar consumarea de fructe. Nu mancati mai tarziu de ora 19. Intre ora mesei de seara si cea a orei de culcare trebuie sa fie un interval de aproxmativ trei ore.

Nu este recomandata nici consumarea mancarurilor prea calde sau prea reci, acestea trebuind sa aiba o temperatura similara cu cea a corpului uman. Evitati de asemenea consumul mancarurilor reincalzite, a celor conservate sau a celor afumate.

Mancati intotdeauna mai putin decat ati vrea. Nu va ridicati satul de la masa, ci avand senzatia ca ati mai putea manca inca. Nu consumati la o singura masa mai mult de o mancare concentrata (care nu este fruct sau leguma) si intregiti meniul printr-o salata de cruditati. Evitati consumul de sare in cazul alimentelor proaspete si folosirea sarii in exces la restul alimentelor.




Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri