12:03, 23 Martie 2018 publicat în Psihologie26 share-uri

Cum putem scapa de stres? 5 metode simple:

Potrivit studiilor, 66% dintre romani considera ca au o viata stresanta, principala sursa de stres fiind locul de munca. Sunt afectati in aceeasi masura atat barbatii cat si femeile.

Cu totii am experimentat stresul in viata de zi cu zi, mai ales atunci cand ne simtim supraincarcati si ne luptam sa facem fata cererilor tot mai complexe. Aceste cereri pot fi legate de finante, de locul de munca, de relatii si de alte situatii, esential este ca orice lucru care reprezinta o provocare reala sau este perceputa ca atare, poate provoca stres.

Citeste si:
Cum să îți reamenajezi locuința: 7 trucuri ușor de pus în practică
Cum să îți reamenajezi...

In opinia psihologului Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza, este important sa constientizam ca un eveniment poate fi foarte stresant chiar daca el nu reprezinta un pericol real pentru noi, atata vreme cat noi iL PERCEPEM ca atare.

“Stresul este de fapt o parte importanta a evolutiei omenirii ajutandu-i pe stramosii nostri sa supravietuiasca. Eliberarea de adrenalina adusa de un atac iminent din partea unor animale carnivore de dimensiuni mari i-a ajutat, de exemplu, pe stramosii nostri sa se pregateasca pentru lupta si fuga, iar acest gen de stres inca ne aduce beneficii si astazi. Dar lumea moderna a adus cu sine un stres continuu asupra corpului si mintii noastre – si exista voci care considera ca inca nu suntem pregatiti sa facem fata acestei schimbari. Mai mult decat atat, contrar opiniei populare, nu orice stres este rau, ci fiecare persoana are propria toleranta la felurile variate de factori de stres. Cheia este sa ne stim gradul de toleranta, cunoscandu-ne semnalele negative atunci cand stresul ne atinge punctele critice”, considera psihoterapeutul Angela Nutu.

Citeste si:
Mamico, iata cum sa gestionezi stresul in acest an scolar
Mamico, iata cum sa...

Tipuri de stres

Specialistul afirma ca stresul acut este unul pe termen scurt, care este adus de evenimente specifice la care trebuie sa reactionam.

“Poate fi o forta ajutatoare, motivationala si poate fi palpitanta in doze mici (eustres), dar prea mult din ea este epuizanta si ne face sa simtim ca nu reusim sa facem fata provocarilor (distres). Stresul acut poate fi atunci cand te dai in trenuletul roller coaster, dai un examen important, eviti un accident de masina, ceri o marire de salariu etc.”, explica psihoterapeutul.

De cealalta parte, stresul cronic este o suferinta pe termen lung cauzata de factori de stres repetitivi.

“Stresul cronic poate deveni o parte de rutina a vietii, incat cei care sufera sub actiunea sa nu-l mai observa si il accepta ca fiind normal. Factorii de stres cronic pot fi: un loc de munca epuizant, o viata de familie nefericita, probleme financiare prelungite, dificultati de adaptare si socializare, efectele stresului cronic etc. Daca nu intervenim cu diferite metode de alinare sau relaxare, stresul cronic poate duce la dureri de cap, stomac deranjat, dureri in piept, tensiune arteriala ridicata, insomnie, anxietate, depresie. Toate acestea cresc riscurile de boli de inima cu pana la 40%, de infarct cu 25%, iar de atac cardiovascular cu 50%. De asemenea, poate cauza tensiuni musculare ca reactie reflexa de a ne proteja corpul impotriva posibilelor dureri si rani”, spune Angela Nutu.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri