Băneasa Shopping City și asociația Banca de bine lansează campania ”Școala fără pauză!, dedicată prevenirii abandonului școlar

Băneasa Shopping City și asociația Banca de Bine lansează “Școala fără pauză” – o campanie de intervenție imediată și o inițiativă de prevenire a abandonului școlar, care face parte dintr-un amplu program dedicat luptei împotriva accesului precar și inegal la educație al copiilor.

Comunicat de presa

„Școala Fără Pauză” invită oamenii să doneze lucrurile de care copiii au nevoie pentru a reveni la școală din toamnă, în contextul în care mulți dintre ei intră în vacanță și nu se mai întorc la cursuri: îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite și device-uri tehnologice.

Astfel, în perioada 28 iunie - 31 octombrie, la centrul de donații amplasat în parcarea exterioară Băneasa Shopping City vor fi colectate articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, rechizite și echipamente electronice - noi sau uzate - potrivite copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani. Până la finalul lunii octombrie, de joi până duminică, oricine poate merge să doneze între orele 10:00 și 20:00, pentru a preveni abandonul școlar din mediul rural. Pe parcursul campaniei, produsele donate vor fi triate și igienizate și vor fi livrate școlilor și copiilor din familiile dezavantajate din județele Ialomița, Giurgiu, Prahova, Suceava și Teleorman.

Educația este unul din cei mai importanți factori în dezvoltarea societății pentru că accesul la cunoaștere formează gândirea noilor generații, influențează calitatea vieții și nivelul de trai, însă realitatea arată că mulți dintre copiii care ar trebui să urmeze școala nu beneficiază de acest drept.

Acest lucru se datorează faptului că, pentru familiile cu o situație socio-economică precară, lipsurile materiale reprezintă un impediment major, preocuparea principală fiind în primul rând asigurarea nevoilor de bază. Hainele, încălțămintea, cărțile, caietele sau alte rechizite pentru cei mici sunt obținute cu mari eforturi iar accesul la internet și echipamentele tehnologice necesare învățământului la distanță reprezintă un nivel costisitor pe care multe astfel de familii nu și-l permit. În aceste condiții și mai ales în mediul rural, mulți copii trăiesc cu nesiguranța că într-o zi nu vor mai fi elevi, că vor fi nevoiți să renunțe la școală pentru că nu au condițiile necesare, deși își doresc să învețe.

“Cu toții ne dorim un viitor mai bun, iar educația copiilor de azi este una dintre cele mai importante investiții pe care le putem face pentru a crea liderii de mâine. Vorbim însă de multe ori cu ușurință despre ceea ce ne dorim să construim pentru viitor încât de multe ori uităm să acționăm în prezent. Iar pentru mulți copii din familii fără resurse materiale, lipsa accesului la educație reprezintă o problemă acum. Mai ales în mediul rural, mulți dintre ei intră în vacanță și nu se mai întorc la școală. Prin campania “Școala fără pauză” ne propunem să acționăm, pentru ca acești copii să rămână elevi și să nu ia o pauză definitivă de la școală. Totodată, dorim să îi putem ajuta să se bucure liniștiți de vacanță, știind că din luna septembrie își vor revedea sala de clasă, colegii și profesorii. Astfel, îi încurajăm pe clienții și partenerii noștri să se alăture demersului, donând haine, rechizite sau device-uri la punctul de colectare și să le oferim acestor copii șansa de a continua școala”, a declarat Răzvan Marcu, CCO Băneasa Shopping City.

“900.000 de copii sunt în momentul de față deconectați de la școală pentru că ei sau profesorii lor nu au efectiv mijloacele să lucreze. Pauza de școală impusă copiilor din medii sărace este primul pas către abandonul școlar, iar cifrele ilustrează o situație alarmantă: 42% dintre copiii și adolescenții români sunt analfabeți funcționali. 2 din 3 copiii din mediul rural nu merg la școală pentru că nu au acoperite nici măcar nevoile de bază, iar în aceste condiții școala este departe de a fi o prioritate pentru ei. Am demarat această campanie tocmai pentru că trebuie să intervenim imediat, cu măsuri concrete, pentru că altfel riscăm să pierdem generații întregi de elevi, iar la o scară mare, acest lucru se va traduce pe termen lung în șomaj, excluziune socială, sărăcie și probleme de sănătate.” a completat Violeta Bîltac, Director al asociației Banca de Bine.

Derulată alături de Asociația Banca de Bine, campania se înscrie în seria proiectelor de responsabilitate socială prin care Băneasa Shopping City își reafirmă angajamentul de a fi un partener activ în susținerea comunităților defavorizate și de a contribui la dezvoltarea viitoarelor generații prin proiecte dedicate educației copiilor.

Inițiativa “Școala fără pauză” se derulează cu sprijinul EcoClean precum și a partenerilor media DigiFM și DIGI24, cărora le mulțumim pentru suport.

Pentru mai multe detalii referitoare la campanie, puteți accesa pagina: https://www.băneasa.ro.




Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri