Capacitatea incredibilă a IA de a crea imagini se dovedește deja a fi o direcție inovatoare în industria modei. Am avut deja prima ediție a AI Fashion Week în aprilie anul trecut, la New York. A fost o inițiativă a retailerului online Revolve și a Maison Meta, o agenție de creație centrată pe IA, iar primii trei câștigători și-au prezentat colecțiile în magazin. Două dintre colecțiile câștigătoare au venit de la designeri fără experiență în domeniul modei. Câștigătorii și-au creat colecțiile folosind generatoarele de imagini IA Midjourney și Stable Diffusion și, în unele cazuri, le-au editat în Photoshop.
Pentru a testa cât de ușor este să faci design de modă cu ajutorul IA, le-am cerut Chat GPT și Midjourney, cu câteva indicații simple, să creeze o mică colecție de modă pentru vara anului 2024, iar imaginile de mai jos sunt rezultatul primei iterații. Pentru o persoană cu zero experiență în design a fost nevoie de aproximativ cinci minute pentru a rafina solicitările și a genera imaginile.
Sursa: imagini generate folosind Chat GPT
Sursa: imagini generate folosind Midjourney
În timp ce IA pare să dea startul la democratizarea industriei modei, marile case fac și ele pași pentru a integra IA în ciclurile lor de creație și producție. Louis Vuitton Moët Hennessy, cea mai valoroasă companie europeană din această industrie, și-a anunțat colaborarea cu Institutul pentru inteligență artificială centrată pe om (Stanford HAI) de la Universitatea Stanford pentru a explora aplicațiile tehnologiei IA în activitatea sa. Compania a precizat că utilizează de mai mulți ani inteligența artificială în diverse segmente ale lanțului său valoric, dar consideră că recentele descoperiri legate de IA generativă prezintă noi oportunități majore de inovare și îmbunătățire a eficienței, dar și provocări și riscuri. Alte branduri de modă, precum Collina Strada și Heliot Emil, au introdus imagini ale look-urilor lor anterioare într-un instrument de inteligență artificială generativă pentru a produce noi modele care ar putea fi rafinate cu ajutorul unor indicații sub formă de text pentru a crea colecțiile lor de primăvară/vară 2024. Brand-ul spaniol Desigual a lansat, de asemenea, o colecție de modă ”on-demand” care a fost creată folosind instrumente de IA.
În timp ce partea vizibilă a IA acoperă generarea imaginilor, există și o parte mai puțin vizibilă care poate ajuta industria modei să abordeze tot felul de provocări. Aceasta poate ajuta la standardizarea producției de îmbrăcăminte, la identificarea diferențelor de model sau de culoare, a defectelor și de asemenea, la optimizarea ciclurilor de cumpărare a materialelor, contribuind la eficientizarea producției. De asemenea, poate ajuta, prin analizarea rezultatelor din social media și din comerțul online, la prognozarea tendințelor în materie de modă, permitând companiilor să-și minimizeze pierderile cauzate de colecțiile nereușite.
Pentru a fi pusă la treabă, IA are nevoie de centre de date și de putere de procesare. În acest moment, se estimează că NVIDIA furnizează 98% din GPU-urile (unitățile grafice de procesare) pentru centrele de date, vânzările sale crescând cu 400% față de anul trecut. Acțiunile companiei au crescut aseară cu 6,4% după închiderea pieței în urma raportărilor rezultatelor trimestriale ale gigantului din industria semiconductorilor, care au depășit cu mult așteptările piețelor în ceea ce privește veniturile și profiturile. Prețul acțiunilor NVIDIA a crescut cu peste 236% în ultimele 12 luni, performanțele bursiere impresionante făcând firma americană foarte populară și printre investitorii individuali. NVIDIA este al 9-a cea mai deținută acțiune de către investitorii români pe platforma socială de tranzacționare și investiții eToro.
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice
3 noi terapii celulare aprobate de FDA. 74% dintre studiile aflate în desfășurare sunt dedicate oncologiei
Cancerul de sân triplu negativ (TNBC) în România. Sondaj: 7 din 10 paciente chestionate cu TNBC au până în 50 de ani