6 motive să faci un masaj. Află beneficiile acestui tip de terapie

12:01, 22 Ianuarie 2020 publicat în Lifestyle359 share-uri

Iată șase motive care te vor convinge cu siguranță că trebuie să faci loc masajului în activitățile tale de relaxare:

Viața stresantă și o postură incorectă a corpului sunt doar două cauze care duc la apariția durerilor musculare și la o stare de disconfort generală. Acumulăm tensiune pe care o resimțim ulterior în întregul organism. Masajul poate fi un remediu eficient, cu atât mai mult cu cât îl includem în viața noastră de zi cu zi.

Iată șase motive care te vor convinge cu siguranță că trebuie să faci loc masajului în activitățile tale de relaxare:

Citeste si:
Kaufland dezvoltă primul program agricol pentru carne de porc...
Kaufland dezvoltă primul...

1. Ajută corpul să lupte cu sedentarismul de zi cu zi

Atunci când jobul tău presupune multe ore de muncă pe un scaun la un birou, sunt șanse mari să ai dureri în zona spatelui și a umerilor. Le poți contracara cu un masaj cel puțin o dată pe săptămână.

Unele companii oferă posibilitatea masajului la birou. Poate fi vorba de un masaj pentru zona spatelui realizat de un specialist sau angajații pot folosi singuri un scaun de masaj automat.

Citeste si:
5 sfaturi ca să ții glicemia sub control
5 sfaturi ca să ții glicemia...

Dacă nu ai un astfel de beneficiu la locul de muncă, poți apela la diverse aparate de masaj ușor de folosit la tine acasă. Acestea sunt destinate diverselor zone corporale, cum ar fi picioarele, spatele, gâtul, brațele. Unele sunt prevăzute cu infraroșu, altele folosesc apa, iar altele forța mecanică.

2. Ameliorează anxietatea și depresia

Masajul ajută la o relaxare profundă a corpului. Anxietatea și depresia au ca efect o stare de angoasă și de neliniște.

Masajul induce starea de relaxare atât prin detensionarea mușchilor, cât și prin atingerea umană care liniștește, în cazul în care vorbim despre un masaj executat de un profesionist, nu de un aparat. 

De asemenea, un alt efect benefic al masajului este reprezentat și de inducerea stării de somn, iar somnul este mai liniștit și mai profund. Persoanele cu simptome de anxietate au deseori probleme cu odihna, astfel că masajul le vine în ajutor în această situație.

3. Întărește sistemul imunitar

Un studiu publicat în 2010 în Science Daily arată că masajul ajută la menținerea unui nivel adecvat de leucocite (celule albe) care au rolul de a lupta cu bolile și infecțiile din organism.

Cele mai predispuse persoane la afecțiuni sunt cele cu un nivel ridicat de stres. Atunci când stresul este combinat cu probleme de somn și cu o nutriție proastă, impactul este cu atât mai puternic asupra sistemului imunitar. Practic, capacitatea lui naturală de a se proteja împotriva bacteriilor și virusurilor scade mult și de aici apar problemele de sănătate.

Sesiunile regulate de masaj pot ajuta organismul să crească numărul de leucocite și să scadă considerabil nivelul de stres.

Și, pentru că e mai bine să previi decât să tratezi, include masajul în activitățile de relaxare. Dacă mergi la o sală de sport, cel mai probabil îți oferă și posibilitatea unui masaj, așa că apelează la acest serviciu ori de câte ori ai ocazia.

4. Ajută corpul să își recapete poziția naturală

Multe persoane experimentează zilnic dureri de spate, de ceafă și musculare. De cele mai multe ori, cauza numărul 1 este reprezentată de o poziție greșită a corpului. Sedentarismul și timpul îndelungat petrecut pe scaun la birou nu dau voie corpului să își mențină poziția naturală.

Deseori simți pur și simplu mușchii înțepeniți, situație care nu îți dă voie să te relaxezi. Un alt factor care contribuie la problemele de mobilitate este reprezentat de kilogramele în plus.

Masajul ajută la detensionarea mușchilor și la relaxare. Atunci, corpul are capacitatea de a reveni ușor la poziția naturală.

5. Îmbunătățește circulația sângelui

Un alt beneficiu adus de masaj este reprezentat și de îmbunătățirea circulației sângelui. Atunci când optezi pentru sesiuni regulate de masaj realizat prin presiunea mâinilor, sângele este trimis mai departe din zonele dureroase și congestionate ale corpului. Mușchii nu mai sunt înțepeniți și îți recapeți mobilitatea.

De asemenea, masajul prin presiune ajută sângele să pătrundă mai ușor în țesuturi.

Diversele tehnici de masaj elimină acidul lactic din țesuturile mușchilor. Astfel, este îmbunătățită circulația limfei, cea care este responsabilă cu transportul deșeurilor metabolice departe de mușchi și organe.

6. Calmează durerile de cap

Deseori, durerile de cap au drept cauză principală stresul și oboseala. Iar cea mai eficientă vindecare este aceea când se elimină cauzele. De aceea, masajul te poate ajuta să elimini cele două cauze de mai sus și astfel să calmezi migrena care te supără.

În plus, sesiunile regulate de masaj asigură o bună relaxare a corpului, astfel că vei experimenta mult mai rar potențiale dureri de cap.

Așa că data viitoare când simți o presiune în tâmple sau frunte, nu te grăbi să iei o pastilă pentru dureri. Mai bine gândește-te la un masaj, este mai sănătos, iar beneficiile sunt nu doar pe moment, ci și pe termen lung.

Astfel, ți-am oferit șase motive să incluzi masajul în obiceiurile tale sănătoase. Nu îți rămâne decât să te bucuri de relaxarea prin masaj ori de câte ori ai ocazia și să beneficiezi pe termen lung de efectele lui pozitive.

Sursa foto: By puhhha /Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri