Exista multe cauze ale stresului la locul de munca, insa exista si solutii la care o tanara inteligenta poate apela pentru a-l face sa dispara, indiferent daca lucreaza la sediul unei companii sau in propria locuinta.

Patru din zece tineri cu varsta cuprinsa intre 19 si 29 de ani sunt stresati la serviciu, conform unui studiu realizat de GfK Custom Research. 31% dintre respondenti se simt presati sa lucreze mai multe ore zilnic si o treime dintre angajati considera ca nu au la dispozitie suficiente resurse pentru a munci eficient.

In Romania, atat angajatii tineri, cat si cei mai in varsta resimt acelasi nivel de stres la locul de munca.

Un alt studiu, realizat in 2013 in SUA, a demonstrat ca 8 din 10 americani se simt stresati la serviciu, iar procentul a crescut ingrijorator in ultimii ani, conform Huffington Post.

Situatia este la fel de alarmanta si in cazul celor care lucreaza de acasa, care au nevoie de multa auto-disciplina si de o motivatie iesita din comun pentru a fi performanti.

Exista multe cauze ale stresului la locul de munca, insa exista si solutii la care o tanara inteligenta poate apela pentru a-l face sa dispara, indiferent daca lucreaza la sediul unei companii sau in propria locuinta.

1. Asigura-te ca ai la indemana tot ceea ce-ti trebuie

Unul dintre principalii factori de stres la locul de munca este legat, dupa cum am aflat deja, de lipsa resurselor pentru a munci eficient. Asigura-te ca ai la indemana tot ceea ce-ti trebuie. Spre exemplu, un computer performant poate reduce semnificativ nivelul de frustrare, iar o imprimanta te ajuta sa nu mai depinzi de colegii imbufnati sau de „xerox”-ul din biroul sefului. O imprimanta disponibila inseamna, totodata, si altfel de beneficii: investitie in momentele de relaxare si contemplare din viitor. Fotografiile de suflet nu au de ce sa ramana in format digital; asa cum vedem pe cartuseria.ro, pe langa documente, imprimantele de ultima generatie te scutesc de vizita la un studio profesional.

2. Ia micul dejun cu regularitate

Relaxarea incepe inainte de a ajunge la birou. Incepe ziua cu un mic dejun consistent. Pe langa faptul ca-ti ofera substantele nutritive de care organismul tau are nevoie, micul dejun te impiedica sa-ti incepi ziua intr-un mod alert si daunator pentru confortul psihic.

3. Investeste intr-un scaun ergonomic

La birou petreci cel putin 7-8 ore pe zi stand pe scaun, pe care il folosesti mai mult decat utilizezi computerul. Daca ti-am recomandat un computer performant, de ce nu ti-am recomanda si un scaun confortabil, care sa te scape de durerile de spate?

4. Mediteaza

Incepand din anii ’50 au fost efectuate sute de cercetari cu privire la rolul meditatiei, conform Wikipedia. Din fericire, nu trebuie sa te afli intr-un „laborator” de studiu al curentelor Yoga pentru a te bucura de beneficiile meditatiei. Incearca o mini-meditatie; dureaza doar cinci minute. Dupa cum vedem pe zenhabits.net, tehnica este cat se poate de simpla.

5. Fa curat pe birou

Un birou aglomerat iti distrage atentia si iti „polueaza” spatiul vizual, fapt ce contribuie la cresterea nivelului de stres. Nu cauta scuze si fa curat pe birou. Pastreaza la indemana doar lucrurile de care ai nevoie si ascunde-le pe celelalte intr-un sertar. In plus, publicatia lifeclever.com ofera 10 sfaturi care te-ar putea ajuta sa-ti pastrezi mereu biroul curat.

6. Respecta pauza de masa

Nu renunta la pauza de masa. Pe langa faptul ca te ajuta sa te hranesti corespunzator, te vei odihni din punct de vedere psihic. Pranzul este la fel de important ca micul dejun si iti ofera combustibilul fizic si psihic necesar pentru a avea energie pe tot parcursul zilei de munca.

7. Inchide casuta de chat

Inchide casuta de chat, care nu face altceva decat sa-ti distraga atentia si sa creasca nivelul de anxietate, deoarece te obliga sa faci mai multe lucruri in acelasi timp si nu te lasa sa te concentrezi cu adevarat asupra nici unuia dintre ele.

8. Asculta muzica in casti

Atunci cand asculti muzica in casti, elimini zgomotul ambiental si asculti melodiile care te relaxeaza. Spre exemplu, la Stereomood vei gasi playlist-uri cu melodii care se potrivesc unor multitudini de stari emotionale si de momente ale zilei. Daca esti melancolica, playlist-ul „melancholy” este tot ceea ce-ti trebuie, iar daca vrei sa te relaxezi, „chillout” si „calm” te asteapta.

Foto: pixabay.com


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ghid practic pentru o tanara care stie sa se bucure de viata. Cum transformi munca in relaxare.