12:03, 14 Martie 2008 publicat în Cariera

Fara indoiala, imaginea personala conteaza extrem de mult in relatiile dintre oameni si in viata noastra sociala, iar impactul ei se extinde si asupra parcursului nostru profesional indiferent ca ne aflam intr-o pozitie entry level sau de senior.

Fara indoiala, imaginea personala conteaza extrem de mult in relatiile dintre oameni si in viata noastra sociala, iar impactul ei se extinde si asupra parcursului nostru profesional indiferent ca ne aflam intr-o pozitie de entry level sau de senior. Imaginea personala se traduce prin perceptia pe care cei din mediul in care lucram si-o formeaza asupra noastra. Aceasta perspectiva nu se reduce doar la o imagine de ansamblu, ci este o imagine complexa care insumeaza mai multe compartimente: felul in care ne imbracam, machiajul abordat, greutatea corporala, sexul – feminin sau masculin si nu in ultimul rand infatisarea fizica. Maniera in care cei din jur isi formeaza anumite asteptari asupra imaginii si a comportamentului nostru depinde in mare masura de felul in care ne promovam aceasta imagine. In acest sens, este bine de stiut ca ceilalti vad atat cat lasam noi sa se vada. Iar daca ti-ai creat o imagine pozitiva si puternica si constientizezi ca anumite elemente iti dau aceasta infatisare profesionala, ei bine…ai facut un prim pas spre succesul individual si profesional.

Vestimentatia si succesul personal

Conform unui studiu efectuat in 2007, felul in care ne imbracam are un cuvant de spus si la locul de munca, constituind un factor important pe scara promovarii. Intr-un chestionar efectuat pe yahoo!Hotjobs in legatura cu tinuta la locul de munca, 68% dintre angajati si 82% dintre expertii in resurse umane au fost de parere ca tinuta unui angajat la locul de munca este un as pe care trebuie sa-l avem tot timpul in maneca daca vrem sa promovam. “Felul in care te imbraci contureaza maniera in care ceilalti te percep”, spune Susan Vobejda, vicepresedinte marketing al Yahoo! HotJobs. Mai mult de jumatate dintre repondenti (57%) au afirmat ca ar fi dispusi sa-si reinnoiasca garberoba in masura in care acest lucru ar duce la o mai buna imagine de sine.

Vestimentatia conteaza pentru ca ea este un fel de carte de vizita personala si a companiei pentru care lucrezi. In masura in care hainele pe care le purtam nu sunt nici prea ostentative si nici prea sterse, acestea ne pot reprezenta cu succes. Atat la barbati cat si la femei, incaltamintea este un atu important, pantofii lustruiti, la barbati, sau cei cu toc, in cazul femeilor, constituind un indicator al statutului profesional. O vestimentatie strict profesionala nu trebuie sa fie in pas cu moda. Este suficient ca hainele sa fie elegante si de bun gust, din materiale de calitate, in croieli simple si in culori clasice, de preferinta cele mai inchise pentru ca acestea confera credibilitate si asigura un look impecabil si profesional. Foarte importante in cazul femeilor sunt si accesoriile, farmecul lor constand in simplitate si eleganta. Imbracamintea in sine este un limbaj codat pe care ceilalti il interpreteaza ca atare. Prin urmare, trebuie sa purtam haine care ne caracterizeaza si care sunt in concordanta cu marimea pe care o purtam. O camasa nu trebuie nici prea larga, nici prea stramta, iar tinuta noastra per ansamblu trebuie sa arate ingrijit, din cap pana-n picioare. Felul in care ne imbracam releva si atitudinea noastra fata de munca si impune respect celor din jur .

Citeste si:
Învață să fii bun cu tine! Cum să îți cultivi autocompasiunea
Învață să fii bun cu tine!...

Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri