12:08, 23 August 2010 publicat în Cariera

E si Julia Roberts ca noi toate?, se intreaba retoric editorialista de la Forbes, Caroline Howard. Va mirati probabil: De unde pana unde aceasta intrebare si de ce ar fi interesata o editorialista Forbes de lumea vedetelor, in special de Julia Roberts? Ei bine, raspunsul simplu este acesta: Julia Roberts este mama.

Mi-a placut foarte tare explicatia ei cu privire la come-back-ul nu tocmai spectaculos al “Frumusicai”, chiar daca evident, se pot gasi mai multe argumente cu privire la insuccesul de box-office al noului ei film. Caroline isi sustine mai departe ideea, aratand ca asemeni tuturor femeilor, si starurile pot cadea in capacana unei societati care “nu da doi bani pe mame”. Ah, pare destul de dura expresia asta, si trista si ravasitoare. Dar daca veti sta sa reflectati putin, imi veti da dreptate. David Leonhart a scris intr-un articol pentru New York Times: “Piata muncii le pedepseste pe mame”.

Ce se intampla? Femeile si barbatii nu au vieti identice, desigur. Spre deosebire de barbati, foarte multe femei fac pauze in cariera. Multe femei lucreaza part-time, la un moment dat in cariera lor. Multe femei nu pot sa stea peste program la serviciu si sa lucreze pana tarziu, din cauza indatoririlor de acasa. Si uneori, femeile nu pot sa isi reia cariera din punctul in care au lasat-o. Portitele carierei lor sunt inchise pentru totdeauna. Iar pierderea se vede si in ceea ce priveste castigurile lor materiale, spune Leonhart.

Citeste si:
Instinctul matern si legatura parinte-copil
Instinctul matern si legatura...

Femeile nu ar trebui sa renunte la maternitate si nici la cariera

Asadar, pornind de la Julia Roberts o femeie minunata la cei 42 de ani ai sai si mama a trei copii, am ajuns la probleme foarte serioase care privesc statutul femeilor si sansele pe care le au ele astazi. Trist dar adevarat, femeile pot sa aiba la fel de mult succes ca barbatii. Cu o conditie: daca nu au copii!

Citeste si:
IEHANA: waiting for summer
IEHANA: waiting for summer

Datorita miscarilor feministe, au fost create oportunitati egale pentru femei si barbati pe piata muncii, numai ca s-a mers pe un discurs ce a pledat pe strategia “alegerii”, adica “femeile trebuie sa faca o alegere in privinta vietii lor: ori cariera, ori familie caci, in ciuda modelului post -modernist al super-woman, sa le impaci pe amndoua cu succes, nu prea merge!

Asa ca, s-au facut multe in ceea ce priveste egalitatea pe piata muncii, dar inca mai sunt multe de facut pentru femei in adevaratul sens al cuvantului. Pentru ca ele nu ar trebui sa renunte la rolul de mame pentru cariera si invers.

“Asadar, nu mai este sexismul cea mai mare bariera in ceea ce priveste egalitatea de gen, ci marele pret pe care trebuie sa il plateasaca multi oameni (n.r.barbati si femei, dar mai ales femei) care aleg alta cale decat cea traditionala, pentru a-si construi o viata de succes", spune in articolul din New York Times, Jane Waldfogel, profesoara de sociologie la Columbia University.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri