Beneficiile muraturilor includ doze consistente de vitamine, minerale si antioxidanti. Muraturile contribuie la controlul diabetului, imbunatatesc digestia, protejeaza ficatul. De asemenea sunt probiotice veritabile si ajuta in ameliorarea ulcerelor.

Tratamente naturiste: BENEFICIILE PENTRU SANATATE ALE MURATURILOR

4. Muraturile controleaza diabetul

Studiile au aratat imbunatatirea nivelului de hemoglobina la bolnavii de diabet care au consumat muraturi preparate in otet. Acidul acetic prezent in otet este cel responsabil pentru acest fenomen. Dar trebuie sa aveti grija totusi sa nu depasiti o doza recomandata fiindca continutul ridiat de sare dn muraturi poate creste presiunea n sange.

5. Muraturile imbunatatesc digestia

Aceasta este una dintre cele mai cunoscute functii ale consumului de muraturi. De aceea si in familiile traditionale de romani, rolul acesta al muraturilor nu este niciodata subestimat.
In India, de asemenea, fructul amla este cel mai popular pentru procesul de murare. Acest fruct murat este folosit ca antreu in familiile indienilor.

Foto: Pixabay

6. Muraturile protejeaza ficatul

Muraturile au de asemenea si proprietati hepatoprotectoare demonstrate stiintific.

7. Muraturile reduc ulcerele gastrice

Ulcerele sunt rani interne ale mucoasei gastrice. Dar consumul regulat de muraturi ajuta in ameliorarea aceestei boli.

Singurul aspect in privinta caruia trebuie sa ai atentie este faptul ca muraturile contin multa sare, pentru ca este un ingredient indispensabil in procesul de murare. Nu doar adauga gust, dar ajuta la consrevarea acestora. Cu toate acestea, consumul excesiv de sare poate provoca probleme.

Hipertensiunea este una dintre acestea. In afara de riscul hipertensiunii, in functie de metoda de preparare, muraturile, cum sunt cele indiene, contin si o doza mare de ulei, ceea ce poate creste riscul maririi colesterolului in corp.


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Muraturile, atat de bune pentru sanatate! 7 beneficii nemaipomenite ale legumelor si fructelor murate.