Sfatul nutritionistului: Cum sa te feresti de astenia de toamna?

12:09, 23 Septembrie 2011 publicat în Sanatate49 share-uri

Doamna doctor Irina Arsene, consultant nutritionist la Clinica de infrumusetare SlimArt, a fost de acord sa ne raspunda catorva intrebari legate de problemele de alimentatie specifice sezonului dar si despre cum am putea evita astenia de toamna cu ajutorul unei alimentatii sanatoase si echilibrate.
Dr. Irina Arsene : Pentru a preveni astenia de toamna si a pregati organismul pentru iarna este recomandat a se consuma in cantitati mai mari alimente cu continut mare de vitamine, minerale, enzime, fitonutrienti, pentru a intra in iarna cu un organism cat mai putin intoxicat, cu un sistem imunitar fortifiat pentru a face fata frigului, bolilor de sezon (raceli, gripe, etc.) si alimentelor grele care se consuma iarna. Sunt recomandate fructele si legumele de sezon, care apar tomana: varza, conopida, broccoli, sfecla, pere, mere, gutui, dovlegei, nuci, ghebe, struguri, suplimentele naturale.

Garbo.ro : Care sunt principalele vitamine gasite in alimentele de sezon? Cum sa profitam la maxim de ele?

Dr. Irina Arsene : Principalele vitamine gasite in fructele de sezon sunt vitaminele A ,C, E, vit B,vit D, dar nu sunt de neglijat nici cele neamintite aici. Vitaminele sunt esentiale pentru cresterea disponibilitatii organismului la efort fizic, intelectual, la refacere, la aparare impotriva imbolnavirii.

Pentru a profita la maxim de ele este recomandata o alimentatie naturala variata si diversificata, deoarece ele au o biodisponibilitate net superioara cand le asimilam din alimente proaspete, interactioneaza intre ele sinergic sau antagonic, avand in final un rezultat metabolic natural, sanatos. Surse nepretuite de vitamine: patrunjel, dovleac galben, germeni de grau, arahide, nuci, ciuperci, rosii, varza, varza de Bruxelles, pere, gutui, struguri, sfecla.

Garbo.ro : Cum am putea sa ne adaptam alimentatia de la birou, astfel incat sa evitam astenia?

Dr. Irina Arsene : Persoanele care tin dieta vor tine mai mult cont de cantitati, se fac anumite restrictii in functie de cat isi doreste se slabeasca fiecare. Ca principiu de baza, masa trebuie sa fie cu jumatate de farfurie de legume proaspete sau gatite, un sfert proteine slabe si un sfert carbohidrati. Legumele (fibre) sunt slab calorice si pot fi consumate in catitati mari, in schimb au multe vitamine si minerale necesare organismului, 200-300g legume contin aproximativ 50-60 calorii.
Asadar, pot manca 150 grame de carne (curcan, pui, peste) + chifla/felie de paine integrala sau cu seminte + 200 grame de legume. Dar daca totusi se intampla sa nu ai efectiv timp sa iti prepari un pranz echilibrat, variantele cele mai bune pentru o masa rapida sunt: un iaurt , un fruct, o mana de alune/nuci/fistic, rontatit un morcov, cateva fructe uscate, un baton de cereale integrale, biscuiti dietetici cu cereale integrale.
Sfat: In primul rand nu ar trebui sa se ajunga la senzatie de ”foame de lup”. Oricine incearca des aceasta senzatie are un stilul de viata deficitar, nu respecta principiile de baza ale unei alimentatii corecte pentru sanatate si frumusete. Mai devreme sau mai tarziu daca nu se corecteaza apare imbolnavirea, excesul de greutate, carente de vitamine si minerale, oboseala, anxietate, etc.

Garbo.ro : Ce dieta de detoxifiere de toamna ne recomandati?

Citeste si:
Ziua Internațională a Pământului: 56% dintre români își propun să...
Ziua Internațională a...

Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri