Doamna doctor Irina Arsene, consultant nutritionist la Clinica de infrumusetare SlimArt, a fost de acord sa ne raspunda catorva intrebari legate de problemele de alimentatie specifice sezonului dar si despre cum am putea evita astenia de toamna cu ajutorul unei alimentatii sanatoase si echilibrate.

Garbo.ro : Odata cu venirea toamnei vom incepe sa resimtim si astenia specifica trecerii la un nou sezon: oboseala, somnolenta, stres, dureri de cap. O alimentatie nesanatoasa aduce cu sine si tulburari ale starii de spirit?

Dr. Irina Arsene : Primii pasi pe care trebuie sa-i facem ca si nutritie in viata noastra, pentru a fi bine si din punct de vedere spiriual este sa invatam sa facem alegerile corecte in alimentaie, sa ne documentam din surse sigure, sa ne autoeducam, sa constietizam importanta nutritiei in viata noastra, si cum, si cat de mult ne poate ajuta. Sunt lucruri simple, alegeri constiente care ne pot aduce nenumarate beneficii de sanatate, frumusete, stare buna, optimism, etc.
Cand apar aceste stari de apatie, oboseala, este un semnal pe care organismul ne spune ca stilul de viata este deficitar, ca alegerile alimentare nu sunt cele mai potrivite pentru a functiona corect. Cel mai bine este sa mergeti la un specialist care sa va sfatuiasca corect care sunt pasii de urmat individualizat, in functie de situatia fiecaruia.
Va dau cateva exemple usor de urmat, o cura de detoxifiere care ar trebui sa fie tinuta de toata lumea de doua ori pe an minim o luna, pana la trei luni. Incarcarea organismului cu toxine provenite din alimente are un mare efect asupra starii de dispozitie, apar: oboseala, apatia, tristetea, lipsa chefului de viata.
Un alt exemplu, consumul excesiv de alimente industriale, cele pe baza de carne, zaharuri, cereale rafinate, determina aparitia acidozei metabolice (scaderea ph-ului sangelui si limfei sub valori normale) care este recunoscuta ca fiind una din cauzele depresiei.
Alimentele bogate in vitamina B combat acidoza si deci implicit depresia – germeni de grau, cereale integrale, ficat, suplimente alimentare cu drojdie de bere, hrisca contine si saruri minerale, fibre si proteine cu efect antidepresiv. Triptofanul este precursorul serotoninei, numita si hormonul fericirii, deci consumati alimente cu triftofan: peste, oua, cereale integrale nerafinate, arahide, caju, nuci, carnea de curcan.

Garbo.ro : Cum am putea preveni si combate prin alimentatie astenia de toamna?


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfatul nutritionistului: Cum sa te feresti de astenia de toamna?.