Alimentatia gravidei este foarte importanta deoarece, inainte de a veni pe lume, copilul depinde exclusiv de ceea ce mama mananca.

Alimentatia gravidei este foarte importanta deoarece, inainte de a veni pe lume, copilul depinde exclusiv de ceea ce mama mananca.
Regimul alimentar al femeii gravide nu difera foarte mult de cel de dinaintea sarcinii, el este doar imbogatit. Este recomandata o dieta echilibrata, care sa contina toate principiile alimentare: glucide, grasimi, protein, vitamine si minerale.

Pe parcursul sarcinii, femeia creste in greutate treptat cu aproximativ 10 kg (cate un kilogram pe luna). Gravidele cu tendinta de obezitate sunt sfatuite sa reduca consumul de grasimi pe durata sarcinii. O greutate mai mare nu ajuta copilul cu nimic, doar sporeste efortul organismului, ingreuneaza actul nasterii, iar recuperarea de dupa nastere se face extrem de dificil.

Proteinele

Femeia gravida are nevoie de aproximativ 80 g/ zi de proteine (cu 50%mai mult decat in mod normal); acestea contribuie la alcatuirea tesuturilor si organelor fatului. Valoarea biologica a proteinelor de origine animala (proteinele de origine animala se gasesc in carne, oua, lapte, branza, iaurt) este mult mai ridicata decat cea a proteinelor de origine vegetala ( proteine de origine vegetala se gasesc in paine integrala, cerealele complete, cartofi, fasole, mazare), dar nu este nici ea de neglijat deoarece proteinele de origine vegetala aduc cu ele vitamine si minerale.

Glucidele (carbohidrati)

Glucidele se gasesc in cereal, dulciuri, paine, cartofi. Este indicat sa nu se foloseasca mult zaharul, paine alba, si sa se consume preponderant hidrocarbonate ce contin vitamine si minerale ( fructe, legume).

Grasimile

Ratia de grasimi la femeia insarcinata nu trebuie sa depaseasca 60 g/ zi. Se recomanda grasimile din: unt, ulei de masline, floarea soarelui, porumb, soia si alte vegetale; untura, slanina, mancarurile grase se recomanda a fi evitate.

Vitaminele

In timpul sarcinii nevoile de vitamine cresc, de aceea, un regim echilibrat, bogat in fructe si legume, acopera necesarul de vitamine.

Vitamina A se gaseste in galbenus de ou, morcov, salata, lapte, marar; lipsa acestei vitamine predispune la avort spontan, scaderea vederii, leziuni ale ochiului si pielii.

Vitaminele B sunt continute in carne de porc, vaca si pasare, oua, spanac, paine neagra; deficitul de vitamine B determina duerri muscular, disparitia poftei de mancare, umflarea picioarelor.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Alimentatia si sarcina.