Iti doresti cu disperare sa inchizi ochii macar pentru un minut, iar mintea sa ti se limpezeasca?
Numaratul oitelor a devenit la fel de familiar ca si respiratul, te scoate din sarite ticaitul ceasului in miez de noapte, ai ajuns sa ravnesti la somnul de bebelus al partenerului, te agaseaza linistea infernala din dormitor si te-ai saturat sa-ti pierzi timpul inspectand asperitatile de pe tavan? Iti doresti cu disperare sa inchizi ochii macar pentru un minut, iar mintea sa ti se limpezeasca? Ti se par toate acestea fragmente dintr-un scenariu psihologic? Nu, nu seamana deloc a inceput de roman, ci insumate, toate acestea reprezinta o problema cu care se confrunta aproximativ 30% din populatia globului. Aceste probleme sunt dovada faptului ca suferi de insomnie, supranumita si “suferinta civilizatiei contemporane”. Ce este insa insomnia si ce anume o cauzeaza? Desi se crede in mod eronat ca insomnia reprezinta o boala in sine, aceasta este de fapt un simptom. Cauzele insomniei sunt numeroase, printre cele mai des intalnite numarandu-se stresul, grijile, medicamentele, teama, consumul excesiv de cofeina sau o gandirea prea activa.

Mai mult decat o simpla nevoie biologica, somnul reprezinta un fenomen fiziologic prin care bateriile fizice si psihice ale organsmului se reincarca. Stiai ca privarea de somn produce moartea mult mai repede decat privarea de hrana si daca fara alimente putem supravietui cateva zeci de zile, fara somn nu am putea sa traim mai mult de doua saptamani? In lipsa somnului, creierul nu mai functioneaza normal, pierzandu-se controlul asupra intregului organism. Iar somniferele, considerate uneori drept solutia cea mai la indemana pentru a induce starea de somn, zdruncina din temelii arhitectura somnului. Ele reduc numarul si durata viselor, dezechilibrand ritmul natural al somnului. Pentru a evita si a preveni aparitia insomniilor, doctorul Valeriu L. Samu in “Normal si paranormal si viata de fiecare zi” ne recomanda respectarea unui program zilnic de anti-insomnie:

-In primul rand, dimineata se consuma pe stomacul gol o jumatate de pahar cu apa si argila, urmand ca ulterior sa se efectueze o baie la sezut timp de trei sau patru minute
-La micul dejun se servesc urmatoarele: un pahar de suc de struguri, doua felii de paine cu dulceata de struguri si o ceasca de ceai de plante indulcita cu putin zahar sau miere (se recomanda insa ceaiul fara indulcitor)
-Aproape de ora pranzului se efectueaza exercitii de respiratie in fata unei ferestre deschise, dupa care se consuma un suc de legume

Addicted Traveler & Storyteller. Wine Adventurer. A descoperit călătoriile încă din copilărie, iar vinul după 30 de ani. Le-a îmbinat pe amandoua și, după o carieră de 14 ani în industria de turism dintre care 7 pe...



Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri