Ai fi zis ca fete ca Bianca Dragusanu sau Monica Gabor au in sfarsit un motiv bine intemeiat ca sa isi argumenteze statutul, odata cu aparitia cartii "Honey Money: The Power of Erotic Capital". Autoarea Catherine Hakim este de parere ca fiecare femeie ar trebui sa isi foloseasca farmecele erotice ca sa aiba succes in viata. Ciudata opinie pentru societatea secolului 21. Din fericire, toate recenziile acestei carti sunt comentarii foarte critice care demonteaza opinia lui Hakim.

Hugo Schwyzer de exemplu, profesor de istorie si studii de gen din Los Angeles si editorialist la The Good Men Project, este infuriat de-a dreptul de insinuarea ca barbatii sunt mult mai interesati de aspectul fizic al unei femei decat de intelectul ei. Elizabeth Day, jurnalista de la The Guardian, are la randul ei o multime de obiectii de adus acestei carti: "Ma scuzati. Am adormit cumva si m-am trezit in anii ’50”?, spune cu ironie Day.

Hakim: "De ce nu le incurajeaza nimeni pe femei sa ii exploateze pe barbati cat de mult pot?”

Autoarea Catherine Hakim argumenteaza ca acele femei care sunt inzestrate cu un capital erotic mai mare, reusesc sa aiba mult mai mult succes in viata publica si in viata privata si se pot astepta sa castige cu 10 pana la 15% mai mult decat cele care nu sunt inzestrate cu forta atractivitatii. Asa ca, frumusetea este foarte valoroasa. La fel de valoroasa ca educatia si banii, considera aceasta. Din fericire, daca totusi nu te-ai nascut cu dar de la natura, oricum poti sa lucrezi asupra acestui aspect considera Catherine Hakim, citand pe unul dintre fondatoarii industriei cosmetice moderne: “Nu exista femei urate, doar femei lenese”.

"Capitalul erotic" ar fi, potrivit lui Hakim, o combinatie intre frumusete, abilitati sociale, bun gust vestimentar, o apritie fizica tonifiata, sex appeal si competente sexuale. Si barbatii si femeile detin aceste insusiri si le pot folosi deopotriva, iar cei care le folosesc in mod efectiv, pot sa obtina o multime de bani. Totusi, s-ar parea ca femeile au un avantaj in aceasta privinta.

"Nu e totusi o noutate faptul ca persoanele atractive au tendinta de a avea mai mult succes. Nimeni nu contrazice faptul ca un simt estetic si vestimentar de baza nu este de folos in viata si exista intr-adevar o multime de cercetari care arata ca oamenii care arata bine (nu neaparat foarte bine) barbati si femei, au mai multe sanse sa fie angajati si promovati. Dar Hakim exagereaza acest aspect", este de parere Hugo Schwyzer, "incurajandu-le pe femei sa isi foloseasca la maxim aceste atribute".

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Mitul slabiciunii masculine: 'Exploatati barbatii cat puteti'?!.