Arta masajului

12:05, 18 Mai 2007 publicat în Lifestyle

Te simti extenuata? Simti ca te doare tot corpul? Atunci inseamna ca este momentul sa inveti sau sa-ti imbunatatesti tehnicile principale ale masajului.
Te simti extenuata? Simti ca te doare tot corpul? Atunci inseamna ca este momentul sa inveti sau sa-ti imbunatatesti tehnicile principale ale masajului. Acestea s-ar putea sa te ajute sa-i faci o supriza placuta partenerului de viata sau de ce nu, sa i le impartasesti pentru a avea parte chiar tu de un masaj cat mai bine realizat. Prin masaj se pot trata cu succes boli ca: hipertensiunea, anxietatea, durerile de spate, durerile musculare, depresiile, durerile de cap, se pot reface zone afectate in urma accidentelor. Arta masajului are la baza cateva tehnici importante: Netezirea Aceasta manevra consta in alunecarea usoara a mainilor pe intreaga suprafata a corpului. Netezirea se poate face cu doua sau trei degete; prin cuprinderea intre degetul mare si celelalte degete a zonei respective. Se actioneaza asupra pielii, tesuturilor si nervilor periferici. Reduce tensiunile psihice, durerea si are efecte benefice pentru persoanele stresate, emotive. Netezirea mentine elasticitatea si supletea pielii. Este indicat pentru combaterea celulitei in combinatie cu un ulei pe baza de miere, menta, levantica. Frictiunea Din punct de vedere al tehnicii, se realizeaza cu partea dorsala a pumnului strans sau cu fata palmara a degetelor. Aceasta tehnica se aplica in special in zona tesuturilor moi si in zona fetei. Produce o scadere cantitativa a straturilor de grasime si grabeste regenerarea. Favorizeaza relaxarea si procesul de eliminare al toxinelor din corp este accelerat. Vibratiile Se executa miscari oscilante pe o regiune redusa, realizand o deplasare foarte mica a tegumentelor. Se realizeaza din articulatiile cotului sau pumnului prin aplicarea palmei, a ambelor maini sau a doua degete. Se produce astfel o accelerare a circulatiei sanguine in zona masata. Vibratiile sunt indicate in combaterea oboselii dupa efort, precum si in cazurile de spasmofilie. Framantatul Framantatul consta in prinderea partilor moi intre degete si radacina mainii. Se repeta de mai multe ori intr-un singur loc apoi se schimba zona; sau doar cu doua degete, metoda speciala pentru masarea tendoanelor si a muschilor mai subtiri. Imbunatateste excitabilitatea muschilor si mentine in conditii normale elasticitatea acestora. Pentru durerile de spate, se framanta pielea de-o parte si de alta a coloanei. Tapotamentul Este reprezentat prin aplicarea unor lovituri scurte si ritmice. Se realizeaza ca ventuza (cu palma si degetele usor flexate), cu ajutorul marginii mainii, avand degetele apropiate. Se foloseste si ca manevra pentru pregatirea sportivilor, in pauza dintre probe. Este recomandata in afectiunile aparatului locomotor unde sunt prezente durerile musculare. Dupa masaj se pune un prosop pe spate pentru indepartarea cremei in exces. Pentru durerile de cap este indicat masajul cu buricele degetelor sau masajul usor al tamplelor cu ulei de menta. Acest ulei are un efect racoritor si in combinatie cu masajul corespunzator poate alunga durerea de cap fara a fi nevoita sa apelezi la alte medicamente. Uleiurile de lavanda si menta diminueaza anxietatea si combat cu succes insomnia. Pentru un somn linistit recomand un masaj cu ulei de portocale sau nucsoara cu aproximativ 20 de minute inainte de culcare. Uleiurile de busuioc si lamaie asociate cu framantatul spatelui sunt eficiente in cazurile de depresie. Daca nu este nimeni langa tine care sa-ti faca un masaj, mai exista o ultima solutie: automasajul. Dintre tehnicile pe care le poti aplica pe zonele accesibile se numara: vibrtatiile - in special pentru membre; frictiunea si framantatul pentru ceafa, gat, abdomen, coapse, gambe, brate; ciupituri; neteziri in aproximativ toate zonele. Invata sa combini masajul cu aromele uleiurilor si vei avea parte de clipele de relaxare la care visai de mult timp. Un articol de Livia


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri