Ca sursa autentica de energie, vitalitate si sanatate, laptele reprezinta motorul ce ne pregateste in fiecare zi pentru o lupta exterioara pornind din interior. Principalii nutrienti care se gasesc in lapte si derivatii lui sunt: vitamina D, calciul, proteinele si potasiul. Pentru a observa avantajele reale ale consumului de lapte sa vedem in ce fel actioneaza fiecare in parte.

Ca sursa autentica de energie, vitalitate si sanatate, laptele reprezinta motorul ce ne pregateste in fiecare zi pentru o lupta exterioara pornind din interior. Principalii nutrienti care se gasesc in lapte si derivatii lui sunt: vitamina D, calciul, proteinele si potasiul. Pentru a observa avantajele reale ale consumului de lapte sa vedem in ce fel actioneaza fiecare in parte.

Vitamina D –Beneficiile acestei vitamine asupra sanatatii sunt cunoscute la un nivel ridicat, dar de mentionat este si importanta majora pe care o are vitamina D in ceea ce priveste buna si armonioasa crestere a copiilor. Pentru ca aceasta vitamina nu se gaseste in foarte multe alimente Laptele reprezinta un aport suficient de vitamina D in organism. Prin urmare este vital sa te asiguri de modurile in care copilul tau primeste aceasta vitamina. Printre altele trebuie sa aducem in discutie si functia de a mentine in organism un nivel optim de calciu si fosfor. De aceea produse precum laptele, iaurtul sau cerealele sunt imbunatatite cu vitamina D. Cercetarile recente in domeniu au mai evidentiat si faptul ca vitamina D are un rol essential in funcţionarea sistemului imunitar: se ocupa cu stimularea functiei imune şi anihilarea microorganismele invadatoare (inclusiv virusii). Astfel, vitamina D vine sa dea o mana de ajutor imunitatii organismului prin activarea proteinelor antimicrobiene.

Acest studiu arata ca fara un nivel suficient de vitamina D in sange, virusii (spre exemplu cei gripali) se dezvolta in voie. Persoanele care au carenta de vitamina D prezinta predispozitii catre e imunitate slabita, motiv pentru care racesc mult mai des in sezonul rece. Genele sistemului imunitar sunt activate specific de catre aceasta vitamina, protejandu-va astfel de infectia initială cu virus si mai mult decat atat, se realizeaza o bariera care impiedica organismul sa reacţioneze in exces prin inflamare.

Calciul este de folos pentru fortificarea oaselor si a dintilor. Un adult are nevoie de aproximativ 1.000 mg calciu pe zi in timp ce un tanar cu varsta cuprinsa intre 10 si 18 ani are nevoie de circa 1.300 mg calciu pe zi. In cazul unui copil intre 8 ani atunci vorbim despre un aport necesar de calciu de 800 mg.Acest lucru se poate verifica pe cutiile alimentelor ambulate.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Laptele - sursa ta zilnica de vitamine si minerale.