Scepticismul meu in ceea ce priveste literatura contemporana autohtona poate explica neincrederea cu care am inceput sa citesc romanul de debut a lui Eduard Tone.
Scepticismul meu în ceea ce privete literatura contemporan autohton poate explica neîncrederea cu care am început s citesc romanul de debut a lui Eduard one. Dar, pentru ca viaa se încpâneaz s ne ofere surprize, am citit aceast carte dintr-o rsuflare, întorcând paginile fermecat, fiind transpus într-o lume magic i luminoas.

i am s preîntâmpin chiar eu motivele pentru care i ali cititori ar putea fi neîncreztori în ceea ce am spus.

Coperta i titlul

Nu îmi plac. Au fost un impediment major în a începe s citesc cartea.
Am citit argumentaia lui Eduard one i mi-am mai îndulcit prerea despre alegerea copertei i am fost mai atent la poz ca art fotografic. Totui ea nu îi geste suportul în carte, Rudolf este un melc prea serios, dei este unul cu “zvâc”.

În ceea ce privete titlul, m încadrez singur în una dintre categoriile delimitate chiar de one, i anume sunt o persoan pentru care caramelul este prea dulce. La fel este i titlul, care nu susprinde magia crii ci mai degrab sugereaz – cititorului neavizat – o carte bolnvicios de dulce pentru o societate pragmatic.

one - magicianul cuvintelor

Personajul care mi-a atras atenia de la început este oarecele Tataie, “cel mai mare mahr dintre oarecii oraului”. i începând de la acest punct ptrundem într-o lume de basm modern, lumea fermecat imaginat de one în cele mai mici i inedite detalii, cu mult umor i cu infinit originalitate.

Romanul se prbuete peste tine într-o cascad de fraze scrise cu verv, bogate i colorate. Eti cuprins de vraja castelului, de absurdul personajelor, iar aceast vraj se extinde i peste cltoria la Paris a personajului principal, cititorul descoperind astfel o alt lume, ascuns i obscur.

one intete spre o naraiune la persoana I, cu un narator care dezleag misterul ce îl înconjoar sub ochii cititorului. Dar abundena dialogului cu personaje cu valene de omniscien, duce naraiunea spre persoana a II-a. Dei din punct de vedere strict tehnic, acest procedeu este mult mai dificil, este în mod paradoxal o atracie pentru orice scriitor care se identific puternic cu personajul su.

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri