Metoda aceasta a fost elaborata de psiholoaga Elaine N. Aron, in anul 1996.

Daca si tu raspunzi cu “da” la cel putin jumatate dintre aceste afirmatii, inseamna ca esti o persoana hiper-sensibila si trebuie sa inveti sa te descoperi si sa te accepti. Chiar daca raspunzi cu “da” la mai putin de jumatate de intrebari, dar acele aspecte sunt foarte importante pentru tine, inseamna ca acelea iti creeaza o sensibilitate mai crescuta si trebuie sa te concetrezi asupra ta.

Imagine: Shutterstock.com; femeie romantica

1. Ma coplesesc usor senzatiile senzoriale puternice.

2. Par sa fiu constient/a de subtilitatile mediului inconjurator.

3. Starile celorlalti oameni ma afecteaza.

4. Am tendinta sa fiu foarte sensibil/a la durere.

5. Ma vad ca simtind nevoia sa ma retrag in zilele aglomerate in pat sau intr-o camera intunecoasa sau in orice loc unde pot avea putina intimitate si detasare de situatie.

6. Sunt in mod particular sensibila/ la efectele cafeinei.

7. Ma coplesesc usor lucruri ca luminile foarte puternice, mirosurile puternice, tesuturile aspre sau sirenele care trec prin apropiere.

8. Am o viata interioara bogata si complexa.

9. Zgomotele puternice imi creeaza disconfort.

10. Artele si muzica ma misca in mod profund.

11. Sistemul meu nervos se simte uneori atat de zdrentuit astfel incat am nevoie sa fiu singura.

12. Sunt constient/a.

13. Tresar cu usurinta.

14. Ma panichez daca am mai multe de facut intr-un timp scurt.

15. Daca oamenii se simt inconfortabil intr-un anume ambient am tendinta sa stiu ce trebuie facut astfel incat spatiul sa devina mai confortabil (cum ar fi sa schimb iluminarea sau asezarea scaunelor).

16. Devin nervos/oasa daca oamenii imi cer sa fac mai multe in acelasi timp.

17. Incerc din rasputeri sa evit sa fac greseli si sa nu uit lucruri.

18. E o regula pentru mine sa evit emisiuni sau filme violente.

19. Devin foarte agitata cand se intampla prea multe in jurul meu.

20. Senzatia de foame imi creeaza reactii puternice si imi ia capacitatea de a ma putea concentra.

21. Schimbarile din viata mea ma zguduie.

22. Observ si ma bucur de arome delicate, gusturi, sunete, opere de arta.

23. Pentru mine este neplacut sa mi se intample mai multe lucruri in acelasi timp.

24. Imi aranjez viata astfel incat sa evit situatii suparatoare sau coplesitoare.

25. Ma deranjeaza stimulii intensi cum ar fi zgomotele puternice sau scenele haotice.

26. Cand eram copil, parintii profesorii ma vedeau ca sensibil/a sau timid/a.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 26 de afirmatii ca sa vezi daca esti o persoana HIPER-SENSIBILA - Metoda elaborata in 1996.