23 Iulie 2020 publicat în Cariera 50 share-uri

Fiecare loc de muncă are dezavantaje și implică un anumit nivel de stres, însă unele joburi sunt mai stresante decât altele.

Unul din doi angajați români consideră că nivelul de stres la locul de muncă este ridicat, iar 15,4% afirmă că este nesustenabil de mare, arată rezultatele unui sondaj recent realizat de platforma de recrutare online BestJobs.

Mediul de lucru, nivelul de risc, supraîncărcarea și primirea de responsabilități care ies din aria lor de competență se numără printre principalii factori de stres invocați de angajați.

În joburile cu un nivel ridicat de stres, rezilienta este o abilitate care îi poate ajuta pe angajați să obțină performanță. Persoanele reziliente reușesc să găsească resursele necesare pentru a face față problemelor care apar la locul de muncă, astfel încât să nu le fie afectate și alte sectoare ale vieții. Acestea știu să transforme un eșec într-o oportunitate, fac față presiunii constante, răspund eficient și echilibrat în fața factorilor de stres și își pot reveni rapid după un eșec.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Perioada postnatală – fericire pură sau provocare? Cum să te pregătești corect pentru a rămâne în echilibru? Luna plină din Scorpion 5 mai – efect de catalizator al unor mari schimbări pentru următoarele 3 zodii. Destinul lor este pe cale de a se împlini!   Cum putem integra principiile spirituale într-o lume modernă și agitată? Câteva sfaturi simple, dar puternice

Printre cele mai stresante joburi se numără cele din sectorul militar și al siguranței publice:

  • Militarii

Faptul că se confruntă cu situații de viață și de moarte, se află departe de familie când sunt în misiune, precum și standardele ridicate de performanță pot fi factori cauzatori de stres. În rândul militarilor apare cel mai frecvent stresul post-traumatic.

  • Pompierii

Pericolul care pândește la orice pas, căldura excesivă și starea continuă de alertă se numără printre factorii care le provoacă stres pompierilor.

  • Chirurgii

Orele lungi petrecute în sala de operație, lipsa somnului și presiunea constantă de a reuși să se concentreze și să salveze viețile oamenilor se numără printre motivele pentru care chirurgii pot suferi de anxietate, atacuri de panică și oboseală cronică.

Ascultă Radio ZU și mergi la cele mai mari festivaluri din vara lui 2023
  • Piloții

Viețile a sute de pasageri se află în mâinile piloților, de aceea acesta este unul dintre cele mai tensionate joburi. O singură greșeală poate provoca o catastrofă aviatică. În plus, condițiile meteorologice și incertitudinea sunt factori cauzatori de stres.

  • Reporterii

Deși cei mai mulți reporteri (mai puțini cei care sunt corespondenți în zone de conflict) nu se confruntă zilnic cu pericolele la care sunt expuși pompierii sau militarii, aceștia sunt printre cei mai stresați angajați. Mereu nevoiți să facă față deadline-urilor strânse, să afle informații cât mai repede și să găsească un unghi de abordare original, reporterii sunt mereu în alertă, ceea ce reprezintă un factor cauzator de stres.

Stresul poate fi și pozitiv atunci când ne ajută să ducem la bun sfârșit sarcinile profesionale și ne motivează să ne atingem obiectivele. Faptul că anxietatea ne domină gândurile zilnice este un semn că nivelul de stres cu care ne confruntăm este unul care ne afectează sănătatea. Stresul cronic este asociat cu: tensiune arterială crescută, funcție imunitară slăbită, insomnii, oboseală, oscilații de greutate, dureri de cap și de stomac, iritabilitate și probleme de concentrare.

Cum gestionăm stresul

Identificarea unor moduri productive de a face față tensiunii sporite depinde foarte mult de locul de muncă, însă există câțiva factori care pot contribui la combaterea stresului, indiferent de locul de muncă.

Managementul timpului

Nu este nimic mai frustrant decât o nesfârșită listă cu cerințe profesionale. De aceea, este necesar să prioritizăm sarcinile. Astfel, ne putem concentra pe lucrurile cu adevărat importante și le putem rezolva din timp, în așa manieră încât să nu ne simțim epuizați, odată ce termenele limită se apropie, și nici supraîncărcați de muncă. Managementul timpului ține foarte mult de abilitățile organizatorice ale fiecărui angajat.

Setarea unor limite

Dacă nu stabilim anumite limite încă de la început, munca ne va urmări și acasă. Telefonul care sună încontinuu și după terminarea programului, precum și e-mailurile primite în miez de noapte sunt factori cauzatori de stres. Fiecare persoană are nevoie de câteva ore de relaxare în care să își reîncarce bateriile pentru o nouă zi.

Identificarea unor activități plăcute

Stresul face parte din viața noastră și este greu de eliminat în totalitate, însă depinde de noi cum răspundem provocărilor. Este important să evităm să mâncăm mult atunci când suntem stresați, să consumăm alcool pentru a elimina tensiunea sau să lenevim zile în șir pentru a scăpa de starea de anxietate. Activitățile care ne fac plăcere pot combate stresul de la locul de muncă, de aceea este important să găsim modalități de a ne relaxa.

Stresul de la locul de muncă poate influența semnificativ viața și sănătatea oamenilor, motiv pentru care este recomandat să combatem tensiunea de la job prin obiceiuri sănătoase.

Sursă foto: ESB Professional /Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri