ghid pentru o viaţă împlinită

Punctul de echilibru personal: cum îl detectam şi cum îl putem centra?

Punctul de echilibru personal este acel punct în care ne simţim “acasă”, acolo unde ne simţim compleţi, de unde ne extragem forţa personală şi starea de bine.

Odată venirea căldurii, tot mai multe persoane se plâng de astenie, oboseală, lipsa de energie și vitalitate, în special după ora prânzului atunci când resursele acumulate în timpul nopții par să se epuizeze mai repede.

În opinia profesoarei de yoga Dana Ţupa, toate aceste stări se instalează atunci când nu am reuşit să ne centrăm punctul de echilibru personal pentru o perioadă mai lungă de timp, iar starea de disconfort creşte exponenţial. Acest punct diferă de la om la om, iar de regulă se regăseşte într-una dintre cele 3 regiuni ale corpului: în abdomen, în piept sau în zona capului. Punctul de echilibru personal este acel punct în care ne simţim “acasă”, acolo unde ne simţim compleţi, de unde ne extragem forţa personală şi starea de bine.

Cum putem detecta punctul de echilibru personal şi cum îl putem centra?

“Cea mai simplă modalitate de găsire a acestui punct de echilibru este să stăm relaxați (o putem face întinși sau pur și simplu stand comod într-un fotoliu) și să ne mutăm atenția pe rând în aceste 3 zone pentru minim 2 minute: abdomen, piept și cap. Acolo unde simțim stare de bine și confort, reprezintă punctul nostru de echilibru. Pentru mai multă siguranță repetăm exercițiul, până când avem dovadă repetitivă a acestui punct”, explică profesoara de yoga Dana Ţupa, fondatoarea Purna Yoga Academy.

După ce am identificat punctul nostru de echilibru, următoarea fază este de obţinere a centrării. Întâi de toate, trebuie să aprofundăm câteva noţiuni elementare despre chakre – acei 7 centri energetici ai omului, dispuşi de-a lungul coloanei vertebrale. Astfel, Muladhara se află în zona perineului, Svadishtana deasupra osului pubian, Manipura se află în zona ombilicului, Anahata în zona pieptului, Vishuddha în zona gâtului, Ajna în mijlocul frunții şi Sahasrara în creștetul capului

Exercițiul presupune corelarea atenției cu respirația prin chakre, de jos în sus și de sus în jos, astfel:

1. Stăm pe un scaun având spatele drept, tălpile pe podea, palmele pe genunchi cu față în sus și începem să respirăm pur și simplu prin fiecare chakra, de la Muladhara spre Sahasrara.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Punctul de echilibru personal: cum îl detectam şi cum îl putem centra?.


Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.