Carte nou la Curtea Veche


Am fost la nceputul lui septembrie acas pentru (prea) puine zile i am avut marea plcere de a fi parte a unui eveniment editorial deosebit gzduit de Ministerul Afacerilor Externe: lansarea Coleciei de Relaii Publice Internaionale a Editurii Curtea veche. Aceast colecie prima pe piaa romneasc de carte const (pentru moment) n traduceri ale unor cri fundamentale pentru cei care sunt interesai de acest segment vibrant al relaiilor publice, cri excelent scrise de somiti americane n domeniu, cri care nu se doresc doar ghiduri de comunicare, ci reale pledoarii pentru comunicarea construit i performana la un nalt nivel profesional.
Felicit i pe aceast cale echipa Editurii Curtea veche pentru aceast curajoas iniiativ i i mulumesc din mai multe posturi: n primul rnd din postura dasclului ce a predat comunicare internaional la dou universiti, care, n contextul unei bibliografii internaionale destul de greu accesibile, e fericit s pun la ndemna studenilor, de acum ncolo, cri de specialitate unanim recunoscute ca fiind de cpti n domeniu. M uit cu bucurie la aceast colecie de volume i din postura de membru al Asociaiei Romne de Relaii Publice, care sunt convins c le va folosi ca un eficient instrument n promovarea comunicrii de calitate, ale crei strategii, tactici, reguli, tehnici, concepte, exemple i studii de caz se regsesc din plin n crile pe care le vom oferi pe viitor. M uit cu bucurie la aceast colecie i din postura diplomatului care i-a dedicat peste 15 ani din carier diplomaiei publice, ncercnd s pledeze pentru importana acesteia, pentru c trebuie s terminm o dat pentru totdeauna cu orice urm de diletantism n comunicarea noastr instituional i pentru c trebuie s valorificm aceast dimensiune a diplomaiei care este creativ, sofisticat i productiv.
Colecia de Relaii Publice Internaionale de la Curtea Veche este una aplicat, practic, menit s fie un real instrument de lucru. Dar ce e mai important este c e i primul demers editorial de acest gen de pe piaa de carte din Romnia.
Colecia cuprinde numeroase studii de caz i strategii de comunicare implementate cu succes sau nu n mediul internaional i se adreseaz studenilor i profesorilor din comunicare, jurnalism, tiine politice, relaii internaionale, sau relaii economice internaionale. n acelai timp, de ct mai multe exemple de bune practici au tot atta nevoie i cei care activeaz ntr-o instituie public, ntr-o companie multinaional, n pres sau n diplomaie i interacioneaz zi de zi cu mediul extern.
Toate volumele din colecie pun un accent deosebit pe specificul cultural, perspectiv conform creia analiza, planificarea, implementarea i evaluarea activitilor de relaii publice trebuie s in cont de toate aspectele sociale i culturale locale, ca i de limba i istoria naional.
Aa cum am spus-o i n alte ocazii, inclusiv la lansarea coleciei de RPI, cred profund n faptul c, ntr-o lume a globalizrii cum este cea n care trim, nu doar practicienii de PR, ci i specialitii n relaii internaionale sau relaii economice internaionale trebuie s fie comunicatori educai i informai nu doar, eventual, talentai.
Prima carte din colecie, care se afl deja pe rafturi n librrii, International Public Relations: Negotiating Culture, Identity and Power, ofer prima abordare critic-cultural a relaiilor publice internaionale n teorie i n practic. Autorii Patricia A. Curtin i T. Kenn Gaither prezint modelul cultural-economic i matricea de lucru asociat acestuia, pentru a explica tehnicile i practicile de relaii publice n diferite medii de reglementare, politice i culturale. Mergnd dincolo de perspectiva occidental, democratic i corporatist, ei analizeaz critic diversitatea global a practicilor de relaii publice, oferindu-ne exemple din ri din ntreaga lume. Aadar se poate citi despre multiple campanii Coca-Cola n lume i n special n India i Turcia, despre lansarea New Coke, strategia KFC, sau despre campaniile de cultivare a imaginii ale unor ri precum Coreea de Sud i Elveia, urmate de exemple din Rusia, Asia i Insulele Galpagos. De asemenea este expus, pe larg, campania de eradicare a variolei desfurat de Organizaia Mondial a Sntii.
Imaginea sau brandul de ar sunt concepte din ce n ce mai prezente n dezbaterea public din Romnia. Images of Nations and International Public Relations, cea de a doua carte ce va fi tradus n cadrul coleciei, subliniaz tocmai importana imaginii de ar n relaiile internaionale, prezentnd numeroase studii de caz despre ncercri de a schimba aceast imagine. Relaiile publice desfurate de diverse naiuni pot ajuta la nlturarea unor prejudeci internaionale, dar sunt, totodat, i cel mai dificil tip de activitate de PR.
Michael Kunczik autorul acestei cri de referin enumer campaniile de imagine ale unor ri precum Germania, SUA, Marea Britanie, Rusia, Africa de Sud, India, etc. i reveleaz soluiile pe care acestea le-au gsit pentru a-i promova o imagine pozitiv dup cel de-al Doilea Rzboi Mondial sau dup Rzboiul Rece. Printre multe alte lucruri interesante, el enun i un mare adevr: De multe ori este imposibil s faci diferena ntre imaginea unui stat-naiune i imaginea unei mari companii multinaionale precum Krupp, Ford sau Coca-Cola.
ntr-o a treia carte care e n lucru International and Intercultural Public Relations. A campaign case approach autorii Michael G. Parkinson si Daradirek Ekachai includ 19 studii de caz din care spicuim: campania Avon mpotriva cancerului la sn n Filipine, programul guvernului finlandez pentru mbuntirea relaiilor comerciale cu Rusia, campania Nike dup acuzaiile de exploatare a forei de munc n ri din Lumea a Treia, preluarea Daewoo de ctre General Motors, campania Aljazeera n ncercarea de a depi percepia de post naionalist i apropiat teroritilor, ca i campania BursonMarsteller de contientizare a depresiei n Thailanda. Autorii i-au propus s prezinte att programe care au avut succes, ct i programe care au euat n ri din diverse coluri ale lumii, explicnd i care au fost factorii care au determinat acest rezultat. Lucrarea descrie pe de o parte campanii derulate de mari corporaii i pe de alta campanii sociale desfurate de instituii publice, dedicnd totodat capitole consistente i campaniilor mai multor guverne n vederea mbuntirii imaginii de ar.
, pe care am plcerea s l coordonez mpreun cu Alina Dolea i care se adreseaz n egal msur mediului academic, celui instituional, celui diplomatic, dar i celui de afaceri. Savurai aceste cri i folosii din plin nvmintele lor! Lectur plcut! Nu uitai: Comunicm, deci existm!

autor: Simona MICULESCU
sursa: www.geb.ro
danielatontsch
Postat pe 15 Octombrie 2008 16:46

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
Vrei sa te indragostesti? Vino la SPEED DATING 4 De la: fleur_de_lis 22 Septembrie 2009 03:46
Craciunul la romani 6 De la: casperphantom 26 Decembrie 2010 09:36
Marea Debarasare 15 De la: OmuletiiVerzi 3 Decembrie 2010 22:04
WORKSHOP ANXIETATEA SI ATACURILE DE PANICA: 17 FEB. 1 De la: CLINICAAQUAMARIN 7 Februarie 2012 12:12
LA MULTI ANI! 2010 7 De la: iulius_cezar 1 Ianuarie 2010 06:53
Setari Cookie-uri