Iar entitatea care are o influență majoră în ceea ce privește bunăstarea de la locul de muncă și tot ceea ce ține de cultura organizațională este persoana - sau sunt persoanele - din departamentul de resurse umane.
A lucra în HR înseamnă mai mult decât să virezi salarii și toate aceste atribute poți să le afli dintr-un curs de inspector sau referent resurse umane. Acest job are o mulțime de valențe care merită să fie explorate și suntem siguri că pentru fiecare există o bucățică ce i se potrivește.
Cultura organizațională este ceea ce ajută echipele să fie mai închegate, să funcționeze mai bine și să aibă o mai mare continuitate. Care este impactul persoanei sau al echipei de la HR în acest sens vei afla din articolul de azi.
Despre această cultură organizațională se vorbește mai des în ultimii ani, devenind parte integrantă a oricărei echipe. Astfel se dovedește cât de mult bine poate să aducă, în general, atât pentru companie, cât și pentru angajați. Știm prea bine că tot ce se întâmplă la locul de muncă poate să influențeze și viața personală. Dacă ne dorim ca fiecare angajat să fie bine și pe plan personal, trebuie să ne asigurăm că e bine și pe plan profesional.
HR și cultura organizațională într-o companie
Departamentul de resurse umane, așa cum spuneam, poate să fie împărțit în mai multe echipe, fiecare cu aria sa de expertiză. Dacă este să vorbim despre cultura organizațională, iată care sunt câteva elemente cheie pentru a fi un concept care devine realitate.
1. Definește cultura organizațională ca un prim pas spre a o putea pune în practică. Aici este un efort comun al mai multor echipe, în care sunt implicați atât cei din management, cât și ceilalți angajați. În acest pas sunt definite valorile companiei, normele și comportamentele pe care toți cei care o reprezintă le au, atât la locul de muncă, cât și în afara acestuia.
2. Selecția candidaților și recrutarea au loc urmărind aceleași valori. Dacă se întâmplă ca în timpul procesului de screening să-ți dai seama că un candidat are alte valori, atunci discuția poate să nici nu mai continue, dar să îi transmiți și lui acest lucru.
3. Dezvoltarea continuă încă de la partea de onboarding a noilor colegi și de-a lungul timpului este deosebit de importantă. Cu ajutorul trainingurilor care sunt livrate, atât de persoane din firmă, cât și de consultanți din afară, vei putea să menții comunicarea despre valori, principii și orice ține de viziunea companiei despre business și nu numai.
4. Aprecierea angajaților poți să o faci prin diverse metode, care să se potrivească și valorilor voastre. Dacă voi credeți că experiențele sunt mai bine ținute minte decât obiectele, atunci puteți să le oferiți angajaților care au rezultate excepționale activități care să li se și potrivească.
5. Comunicarea internă și felul în care aceasta se desfășoară ține din nou de cultura companiei. A ține colegii mereu la curent cu ceea ce se întâmplă în companie și a face asta cât de transparent se poate, a încuraja oferirea și primirea de feedback de orice fel ar fi el, încurajarea comunicării între membri echipei și conlucrarea acestora, toate țin de o comunicare internă eficientă.
A avea o cultură organizațională sănătoasă poate să te ajute să menții relațiile profesionale cu angajații pentru o perioadă lungă de timp. Oamenii nu pleacă la alte locuri de muncă doar dacă primesc bani mai mulți. Pleacă și dacă nu simt că se potrivesc într-un loc, că nu sunt ascultați sau apreciați.
Alege să investești timp și resurse în a crea o cultură organizațională sănătoasă și a alege oamenii care se potrivesc acesteia pentru a avea cât mai mult succes pe plan profesional și personal.
Credite foto: unsplash.com
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice