Una dintre cele mai sanatoase optiuni pentru mesele noastre a devenit si humusul, care este un preparat specific Orientului Mjlociu. Humusul se prepara din boabe de naut, ulei de masline, usturoi, suc de lamaie si susan. Toate acestea se amesteca si se obtine o pasta delicioasa si foarte hranitoare, bogata in grasimi bune, nesaturate, fibre, minerale si proteine.

2 lingurite de humus contin 50 de calorii, 2 grame de proteine, 3 grame de grasimi bune, 2 grame de fibre si 4 grame de carbohidrati. Aceasta combinatie de proteine si fibre te ajuta sa te simti mai satula pentru mai multa vreme si de asemenea iti asigura un aport de nutrienti necesari in fiecare zi.

Humusul contine de asmenea vitamin A, riboflavin si vitamin B6, de asemenea acid folic, substanta esentiala pentru productia de noi celule. De asemenea, acest fel de mancare contine multe minerale: magneziu, potasiu, zinc.

Si nu degeaba, humusul este noua revelatie culinara, pe care tot mai multi oameni o adauga dietei.

Iata 9 moduri prin care poti adauga mai des, humusul in dieta ta:

1. Humusul poate sa fie folosit ca baza pentru sandvisuri. Inlocuieste maioneza sau branza topita cu humus, de exemplu. Rezultatul: mai multa aroma, mai putine grasimi daunatoare.

2. Humusul poate fi folosit si ca dressing. Amesteca putin humus cu supa, apa sau vin, pana cand vei obtine un sos consistent si delicios, pentru salatele facute din paste reci.

3. Humusul poate fi servit cu legume raw sau fierte. Pune humus intr-un bol si inconjoara-l cu felii de legume proaspete cum ar fi castraveti, morcov sau dovlecel, conopida, fasole verde. Humusul in aceasta combinatie este delicios!

humus

Foto: Shutterstock.com; humus, legume, brocoli, conopida, fasole, morcov

4. Sos picant. Amesteca humusul cu acel condiment ce-ti place cel mai tare si obtii un sos picant nemaipomenit!

5. Humusul poate fi folosit pentru hamburgeri. Foloseste humusul ca baza pentru hamburgerii vegetarieni, cu vita sau curcan, inlocuind condimentele traditionale ca maioneza, ketchupul, sosul sau mustarul.

6. Poti sa mananci humusul si cu bruschete. Bruschetele cu rosii taiate maruntel, ulei de masline si busuioc sunt un cunoscut fel italian. Inainte de a adauga acest amestec peste feliile de paine prajita, poti intinde si humus. Ceea ce va deveni o experienta culturala unica, italo-libaneza! :)


Foto: Shutterstock.com; humus, felii de paine

7. Humusul poate fi servit cu cereale integrale si merge de minune ca aperitiv, impreuna cu biscuiti sau grisine. De asemenea, humusul se potriveste in mod ideal cu pita.

8. Pe feliile de paine poti sa intinzi humus in loc de branza.

9. Humusul se mananca si cu falafel, se potrivesc in mod ideal aceaste gusturi orinetale.

Foto homepage: Shutterstock.com; humus


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Revelatia culinara: 9 moduri prin care poti adauga humusul in dieta ta sanatoasa.