Tendinte toamna/iarna 2007/2008

12:10, 3 Octombrie 2007 publicat în Lifestyle

Sezonul toamna/iarna 2007/2008 prezinta femeia independenta, cu forta si dorinte proprii, nerabdatoare sa se evidentieze din multime.
Sezonul toamna/iarna 2007/2008 prezinta femeia independenta, cu forta si dorinte proprii, nerabdatoare sa se evidentieze din multime. P&G Beauty ne prezinta principalele trenduri in materie de moda: Modern Medieval (Accente medievale modernizate) Se foloseste foarte mult negrul. Materiale precum lana, casmirul, PVC-ul, cauciucul, catifeaua, matasea si, desigur, pielea (adesea presarata cu tinte sau captusita) sunt alaturate intr-o croiala complicata. Accesoriul cheie pentru femeia din aceasta tendinta este o pereche de manui din piele in stilul manuilor armura care se lipesc de brat si se sfarsesc chiar deasupra cotului sau trec de incheietura mainii. Cizmele foarte stranse din piele neagra si jambierele mulate din cauciuc sunt importante, ca si ghetutele masive cu tocuri butucanoase. Isi fac aparitia tricotajele foarte mari, bluzele de lucru, tunicile si mantalele. Zalele din metal si cagulele, valurile si bonetele care se prind imita armura medievala, impreuna cu capele cu gulere rasucite taiate. Look-ul general combina aspectul teatral cu cel practic. Este dramatic, insa se poate purta si, inca o data, ilustreaza femeia dominanta si subversiva; o pioniera increzatoare care isi apara drepturile, insa are nevoie de protectie impotriva presiunilor sociale externe. Designerii care au ilustrat Accente medievale modernizate: Christian Lacroix, Cristopher Kane, Zac Posen, Mulberry, Alexander McQueen, Lanvin, Givenchy, Pringle of Scotland, Balmain, Jasper Conran, Burberry Retro Sensual Glamour (Stralucirea senzuala retro) Inspirata de frumoasele Rita Hayworth si Veronica Lake, sirena fermecatoare a anilor `40 iradiaza siguranta si rafinament. Stofele luxoase sunt combinate cu croiala complicata, cu trimiteri puternice la metodele folosite in anii `40, cum ar fi umerii pusi si taliile stranse, pentru a crea o garderoba moderna atat pentru birou, cat si pentru tinutele de seara. Blanurile isi afirma prezenta cu tarie. Accesoriile sunt sclipitoare si atragatoare; ochelarii de pilot de vanatoare, gentile de marca si centurile late din piele adauga stralucire. Un omagiu adus feminitatii anilor `40, acest trend vorbeste despre farmecul "uita-te la mine!" fara rusine. Cu accent asupra taliei, soldurilor, umerilor si picioarelor, vorbeste in fond despre siguranta de sine feminina, independenta si dominatie, ca sa nu amintim despre belsug si bravura sexuala. Aceasta starleta a anilor `40 are o puternica nota de masculinitate (multe sirene ale anilor `40 au pasit pe podium imbracate in smochinguri barbatesti); reiterand inca o data ideea ca o femeie poate etala tot atata bogatie si putere ca orice barbat. Maxi-minimalism (Minimalism maximal) Hainele de mers la munca sunt reprezentate de tinutele traditionale, puloverele clasice si fustele drepte. Noua uniforma moderna pentru femeia activa este in mod paradoxal simpla si complexa. Simpla, deoarece formele sunt traditionale (costumul, blazerul, mantaua sau vesta sunt tot ceea ce te atepti sa porti la lucru) si sunt combinate cu nuante neutre (gri, negru, bej, bleu, smarald, portocaliu, tutun). Complexe, deoarece la o examinare mai atenta, aceste articole: a) au o croiala complexa b) sunt largi, supradimensionate sau au o forma voluminoasa, de cocon c) sunt foarte texturate (materiale precum lana, matasea, pielea si blanurile sunt franjurate, muiate in vopsea, acoperite, cu un aspect de sfaramare, vopsite cu plastic) sau d) decorate (cu pene, panglici, cristale, paiete si margele). Mai mult decat atat, materialele naturale sunt amestecate cu materiale sintetice. Unele uzeaza doar de una dintre aceste optiuni; altele se mandresc cu toate. Este vorba despre o neglijenta calculata care se joaca cu regulile de baza si le incalca. Ce se poate spune despre accesorii? Geanta mare pentru laptop este inlocuita de poseta moale, geanta pliata care se poarta sub cot ca un ziar (si este mai buna pentru umar). Pantofii pitoresti, excentrici sunt combinai cu ciorapii de lana fara talpa. Predomin fesurile, mantiile/mantourile in stilul mantiilor din zale si rochiile tip pulover supradimensionate. Bijuteriile sunt prezente sub forma colierelor cu pandantive din plexiglas colorate aleator. Se pare ca femeia moderna de cariera este fericita s munceasca, insa atitudinea ei jucausa si dorinta puternica de a-si mentine individualitatea si de a se distinge din multime sunt mai puternice decat oricand. Nu are nevoie de o tinuta de birou sau de accesorii business pentru a dovedi ca este sigura pe sine, inteligenta, puternica si independenta. Designerii care au creat in directia Minimalismului maximal: Yves Saint-Laurent, Prada, Versace, Michael Kors, Marc Jacobs, Diane von Furstenberg, Calvin Klein, Commes des Garons, Miu Miu, Givenchy, Giorgio Armani Dutch Palette (Cromatica olandeza) Nuantele de chihlimbar, ocru, verde smarald si rosu rubiniu sunt inspirate de picturile maestrilor olandezi din secolul al XVII-lea, Rembrandt si Vermeer, fiind folosite impreuna intr-o maniera compacta. In aceasta pata de culoare compacta se regaseste o foarte mare parte din textura caracteristica acestui sezon, sub forma puloverelor de mohair sau a caciulilor de blana incretita. Bereta si salopeta pictorului formeaza adevarate piese ale unei uniforme care incorporeaza din nou super-volumul acestui sezon. Femeia care poarta Cromatica olandeza este o individualista, creativa si increzatoare, ce renunta la indignarea patimasa a Razboinicei tribale. Este cea mai simpla si cea mai romantica dintre tendintele colectiei toamna/iarna 2007/2008 si, fara nici o urma de indoiala, cea mai usor de purtat. Este o continuare a tendintei Noua opulenta din sezonul trecut, unde designeri ca Prada s-au concentrat asupra blocurilor de culoare combinate cu stofe pretoase. De data aceasta, culorile sunt mai linistite, provenind din epoca de aur olandeza. Femeia care poarta Cromatica olandeza doreste cu ardoare individualitate, simplitate si lux. In acest fel, ea castiga siguranta de sine si nu are nevoie de etichete de designer in exces, de imprimeuri sau de haine de mana a doua neasortate pentru a-si exprima propriul stil. Daca look-urile individuale sunt privite ca niste panze, atunci toate sunt foarte lacuite, daca nu chiar metalizate. Matasurile si satinurile lucitoare, pielea de lac, blana incretita si tricotajele texturate sunt imbinate cu nuante de pietre pretioasa, cum ar fi acvamarinul, verdele smarald, chihlimbarul si topazul. Angora si catifeaua sunt si ele foarte populare. Stofele sunt croite in forme noi, care dau natere unui stil de vestimentatie semi-oficial, de inspiratie vintage. Nu este chiar ceea ce ar vrea sa poarte cineva care picteaza un tablou, insa multe piese se bazeaza pe ceea ce ar fi purtat un artist, respectiv bereta flamanda sau palaria moale din blana si fetru, impreuna cu bluza de lucru a artistului purtata ca o rochie mini cu colanti grosi si opaci sau combinata cu pantaloni largi. Tricotajele sunt supradimensionate, in timp ce fustele, rochiile si mantalele sunt largi, fluide, sub forma de balon. In unele cazuri, catifeaua sau taftaua drapata sunt vopsite pentru a produce un efect multicolor cu reflexe acvatice, pe o singura piesa de imbracaminte. Designerii care au utilizat Cromatica olandeza: Louis Vuitton, Collette Dinnigan, Jil Sander, Alberta Ferretti, Donna Karan, Viktor & Rolf, Proenza Schouler Tribal Warrior (Razboinica tribala) P&G Beauty


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri