Carti de dezvoltare a inteligentei


Eu i-am citit povesti copilului meu inca din primele luni de viata. stiam ca nu ma poate auzi, dar mi-am format un obicei frumos pe care si acum il am (bebe are 5 ani si 7 luni acum). are un vocabular impresionant. intr-o zi s-a suparat pe mine si mi-a spus "lasa ca are bunicul ac de cojocul tau!" :)) a fost incredibil de dulce. m-a impresionat atat de tare ca mi-am dat seama cat de importanta a fost lectura acelor carti pentru dezvoltarea lui. as vrea sa continui obiceiul dar nu stiu ce carti sa ii mai cumpar. imi poate recomanda cineva ceva frumos?
garbo_1502
Postat pe 3 Aprilie 2012 17:08
e foarte bine sa lasi copilul sa isi dezvolte vocabularul. Nu neaparat vocabularul este echivalent cu "inteligenta". Iar stimularea/suprastimularea inteligentei nu e intotdeauna un lucru bun.Inteleg frenezia asta cu "dezvoltarea inteligentei" pentru cineva care are un copil mai putin dotat intelectual. Daca e in limitele normale, e mai bine sa il lasi asa: in limite normale. Va trai intr-o lume in care cei cu un IQ mediu au cele mai multe sanse de adaptare si succes: nu intr-o lume conceputa pentru genii.
quasaria
Postat pe 14 Aprilie 2012 15:08
Quasaria ti-a dat un sfat bun,este mai important sa-i dezvolti gustul pentru frumos si armonie in viata,intelingenta unui copil se dezvolta in paralel pe parcursul vietii,mai importanta este dezvoltarea inteligentei emotionale cultivind sentimentele de compasiune,ajutor si armonie.Daca are sclipirea de geniu,aceasta se va dezvolta oricum cu toate citeodata este tare greu sa traiesti cu sentimentul ca esti mai special decit altii si mult mai greu cind nu poti fi inteles.In multe cazuri ascunzi fata de unii aceasta capacitate superioara de intelegere.
garbo255960
Postat pe 16 Aprilie 2012 16:22
Oops! Cred ca demersul tau e pe undeva gresit! Inteligenta nu se dezvolta doar citind carti, a avea un vocabular bogat nu inseamna neaparat un IQ crescut, desi persoanele inteligente au un vocabular dezvoltat si aptitudini lingvistice deosebite.
Cu toate acestea, inteligenta nu e sumativa, ci corelationala si implica foarte multe tipuri de invatare, analiza si reflectie.

Cred ca ai auzit de poemul If al lui Rudyard Kipling.Iti sugerez sa reflectezi profund la el ca sa intelegi mai bine de ce are nevoie un copil ca sa devina om adevarat.

Daca vrei ca fetita ta sa treaca cu bine prin viata,incearca sa-i gasesti ceva sa-i dezvolte mai degraba inteligenta emotionala, sa invete cum sa relationeze corect cu cei din jur si cu tot ce-l inconjoara.
Pentru fetita mea folosesc carti cu jocuri de perspicacitate adaptate varstei ei, puzzle-uri si activitati interactive pe internet, inclusiv in limba engleza.
Si pe mine m-a uluit de la altitudinea relativ modest a celor 4 anisori ai ei cu fraze de genul : este suficient; tataie, arati bizar, am nevoie de o lupa sa caut indicii, s.a.
Cu toate acestea am realizat de timpuriu ca nu este un geniu, dar are o memorie si un simt al observatiei cu totul deosebite, pe care incerc sa i le dezvolt fara a neglija si celelalte aspecte ale personalitatii ei.
Ca profesor cu o minim experienta pedagogica, cred ca orice copil dezvoltat normal are nevoie de activitati variate, prezentate intr-o maniera ludica pentru a-i stimula apetitul cognitiv si imaginatia creativa.
O componenta educativa putin ignorata, din pacate, este cea kinetica, de ex prin jocuri care imbina activitati mentale si motrice. Astazi am practicat un cantecel in engleza dintr-un video de pe internet in care versurile erau insotite de imagini demonstrative de genul clap your hands, stamp your feet, etc.
Fetita nu doar a invatat mecanic niste cuvinte, ci le-a si fixat mai bine vizualizand imaginile si punandu-le apoi in practica. Acesta este un exercitiu didactic complet.
charmelen
Postat pe 16 Aprilie 2012 19:05
ca profesor cu experienta pedagogica ar trebui sa te bucuri ca nu "e un geniu." Si, in general, educatia sau pregatirea sint diferite de inteligenta. Inteligenta e capacitatea de "procesare" cu care s-a nascut, educatia reprezinta informatiile pe care i le dai spre procesare. Si, daca au o buna capacitate de procesare, e de preferat sa nu pompezi in ei informatii pina intra in burnout. Cu cit un copil este mai inteligent, cu atit riscul de a obosi, pur si simplu, e mai mare: pentru ca intelectual "duce" peste virsta lui biologica, si ai tendinta sa ii "incerci" limitele, asa cum si el are tendinta sa si le incerce: dar ramine un copil de virsta biologica respectiva, totusi.
Ca "sa treaca bine prin viata" nu trebuie sa fie extraordinar de destepti. Trebuie sa fie adaptati, echilibrati, perseverenti. Cei foarte inteligenti nu sint nimic din toate astea.
Personal, nu imi doresc sa am un copil performer. Putin imi pasa ce devine sau ce realizari are sau la ce foloseste societatii, cit timp ea va fi fericita.
quasaria
Postat pe 16 Aprilie 2012 19:17
De la: quasaria, la data 2012-04-16 19:17:18ca profesor cu experienta pedagogica ar trebui sa te bucuri ca nu "e un geniu." Si, in general, educatia sau pregatirea sint diferite de inteligenta. Inteligenta e capacitatea de "procesare" cu care s-a nascut, educatia reprezinta informatiile pe care i le dai spre procesare. Ca "sa treaca bine prin viata" nu trebuie sa fie extraordinar de destepti. Trebuie sa fie adaptati, echilibrati, perseverenti. Cei foarte inteligenti nu sint nimic din toate astea.
Personal, nu imi doresc sa am un copil performer. Putin imi pasa ce devine - cit timp ea va fi fericita.


Nu mi-am dorit ca fetita sa fie un geniu, ci doar sa se descurce bine in viata. Si cred ca orice parinte ar trebui sa fie fericit dandu-si seama ca are un copil (f) inteligent si ca are datoria minima sa-l ajute pe acel copil sa-si fructifice acea inteligenta de-o maniera optima. Tu nu Quasaria?
La fel ca si tine, singurul lucru pe care mi-l doresc pentru copilul meu este sa fie fericita, chiar daca asta ar insemna sa devina performer, producer sau ce-o mai avea ea chef si aptitudini. Ce-mi doresc pentru mine e sa fiu langa ea s-o sustin in demersurile sale si s-o consolez in eventualele esecuri.

P.S. Stiu ca nu sunt originala, dar copiii invata mai mult din modelul comportamental pe care parintele i-l pune la dispozitie decat din ce ii transmite verbal.
Tu te-ai defini ca adaptata, echilibrata, perseverenta? Nu e nevoie sa-mi raspunzi mie, ci tie insati pentru a sti ce fel de copil iti formezi.
charmelen
Postat pe 16 Aprilie 2012 19:33
charmelen, ca sa iti raspund la intrebari: eu nu. Chiar nu sint fericita deloc din acest motiv.
As fi preferat sa am un copil al carui suflet are cinci ani si a carui minte are tot cinci ani. Dezvoltarea asincrona e o anomalie. A fi altfel decit media reprezinta un dezechilibru, indiferent de sens, si afecteaza dramatic comunicarea cu ceilalti - tot indiferent de sens.
Probabil in cariera ta de profesor n-ai intilnit - sau n-ai identificat - copii de acest tip, altfel ti-ai fi dat seama ca exemplarele reusite dpdv academic si social sint doar cei care se straduiesc mult. Atit. Nu cei gifted.
quasaria
Postat pe 16 Aprilie 2012 20:07
De la: quasaria, la data 2012-04-16 20:07:34charmelen, ca sa iti raspund la intrebari: eu nu. Chiar nu sint fericita deloc din acest motiv.
As fi preferat sa am un copil al carui suflet are cinci ani si a carui minte are tot cinci ani. Dezvoltarea asincrona e o anomalie. A fi altfel decit media reprezinta un dezechilibru, indiferent de sens, si afecteaza dramatic comunicarea cu ceilalti - tot indiferent de sens.
Probabil in cariera ta de profesor n-ai intilnit - sau n-ai identificat - copii de acest tip, altfel ti-ai fi dat seama ca exemplarele reusite dpdv academic si social sint doar cei care se straduiesc mult. Atit. Nu cei gifted.


E adevarat ca a fi altfel decat media pune probleme de comunicare si adaptare, dar "fortuna infortuna forti una." Daca are un caracter puternic si cat de cat echilibrat (ceea ce eu marturisesc ca nu am) va reusi oricum sa se realizeze ca om si ca femeie pe plan afectiv, profesional, social.
Cele mai multe dintre exemplarele reusite dpdv academic se straduiesc mult intr-adevar, dar trebuie sa ai si o inteligenta peste medie pentru a raspunde provocarilor intelectuale pe care le presupune o asemenea cariera. Nu cred insa ca trebuie sa generalizam, deoarece exista minti stralucite si in sferele academice si aici pot sa-l citez pe Chomsky (filosof, lingvist, sociolog) considerat la ora actuala cel mai mare ganditor in viata.
Cu toate acestea, nu-i doresc neaparat fetitei mele o cariera academica (pentru ca in ziua de azi implica o inregimentare mentala coercitiva, o spun ca o persoana care face parte din sistem), ci una care sa o faca sa se simta implinita si mai presus de toate fericita cu alegerile sale.
charmelen
Postat pe 17 Aprilie 2012 16:03
crezi ca e "Forti Una" ? :-) Nu, n-au un caracter echilibrat. Nu s-au nascut asa. "Asincron" inseamna dezechilibrat.
Sint copii foarte sensibili, cu nevoi speciale - sint copii care de foarte multe ori abandoneaza scoala, eventual si familia care nu ii intelege, cu o mare incidenta de infractionalitate juvenila, automutilare, tulburari de personalitate - pentru ca traiesc intr-o lume care nu li se potriveste. Foarte multi parinti doar asa descopera ca e ceva "in neregula" cu copilul lor. Si au o problema absolut reala. E problema de alienare pe care ai avea-o si tu daca ai fi obligata acum sa traiesti ca un copil de cresa, la nivelul respectiv. Nevoile tale de acum ar fi indeplinite, intr-un grup social de bebelusi?!
Nu ii poti tine intr-o clasa normala, pentru ca in sfera lor de interese la sase ani nu e cum sa faca liniute. Dar ar fi fascinati de un curs despre procesul de formare a substantelor organice din substante minerale, de exemplu. Numai ca asta nu se preda in clasa 1 - programele sint pentru majoritate. S-ar putea sa nu invete niciodata sa scrie corect, dar sa dezvolte formule matematice complexe de la 10 ani. Iar daca ii duci la o scoala speciala, la nivelul lor, nu vor invata lectia cea mai importanta: cum sa interactioneze cu ceilalti, pe care ii vor intilni peste tot, si care nu sint ca ei. Cum sa gestioneze situatia cu o profesoara care NU INTELEGE, cu un sef care NU INTELEGE, cu un iubit sau o iubita care se uita la ei ca pisica in calendar. Cum sa isi croiasca un drum intr-o lume "altfel".
Nu sint copii dotati cu rabdare si nu sint populari: sint "freaks" ai grupurilor lor de virsta, iar izolarea doare. Sint copii pentru care sistemele tale de valorii pot sa nu aiba nici o semnificatie: recunoastere academica, bani, etc, sint vax. Foarte multi invata sa "mimeze", iar noi spunem ca s-au adaptat, nemaipomenit, ce oameni de succes :-)) Asa cum foarte multi renunta la orice sistem de invatamint - stupid dupa parerea lor, si pentru capacitatea lor - si se duc si cultiva cartofi. Si pentru ei e o decizie excelenta.
Asa ca nu intotdeauna lucrurile sint asa minunate cum par...
quasaria
Postat pe 17 Aprilie 2012 16:54
Constat pentru a n-a oara cum tinerii parinti sunt innebuniti sa-si vada bebelusul savant la o virsta de bebelus si cum mai tirziu uita sa-si "alimenteze" copilul cu informatii care i-ar ajuta dezvoltarea psihica/emotionala.Cei mai multi parinti pompeaza informatii in copii pina pe la 10-12 ani dupa care ii lasa pe mina profesorilor si atit.
Din observatiile mele de-a lungul vietii (deci nu observatii profesioniste) am constat ca in general copiii din familii modeste intelectual dar cu standarde ridicate d.p.d.v. social ajung cu adevarat mai bine "dotati" intelectual decit cei din familii docte.

Am vazut copiii care la virsta de 5 ani recita Luceafarul doar pentru ca la 14 ani sa nu mai deschida absolut nici o carte. Consistenta din partea parintilor e importanta dar si consistenta tinerilor de mai tirziu conteaza. Cred ca e de ajuns sa sadesti saminta dorintei de a stii in mintea frageda a copilului si sa-l inveti cum sa-si canalizeze curiozitatea. Mai departe trebuie sa-i lasam pe ei sa decida.
Ciresica
Postat pe 17 Aprilie 2012 18:46
Carti de dezvoltare a inteligentei.....?!
Fortzata/neproductiva/nesanatoasa/lezanta/stresanta...ca sa ajunga Filozof??
Pen'ce?....cui foloseste asta ?.lui(copilului)....nu cred doamnelor...nu stiu de ce sunt nelamurit in privintza asta, dar cred ca toate cele la care va referiti dvs. Charmelen este doar un imbold propriu...ca asa va simtiti dvs. bine si vreti si copilu sa urmeze"calea".....Scz. acum,poate mai tzine "mentalit." asta dar peste 10 ani,tocmai cand copilu v-a fi aproape de majorat se v-a intoarce la 180 de grade....sa nu va mire!(e doar parerea mea!) NB!
Fss_ssu
Postat pe 17 Aprilie 2012 22:36
De la: quasaria, la data 2012-04-17 16:54:04crezi ca e "Forti Una" ? :-) Nu, n-au un caracter echilibrat. Nu s-au nascut asa. "Asincron" inseamna dezechilibrat.
Sint copii foarte sensibili, cu nevoi speciale - sint copii care de foarte multe ori abandoneaza scoala, eventual si familia care nu ii intelege, cu o mare incidenta de infractionalitate juvenila, automutilare, tulburari de personalitate - pentru ca traiesc intr-o lume care nu li se potriveste. Foarte multi parinti doar asa descopera ca e ceva "in neregula" cu copilul lor. Si au o problema absolut reala. E problema de alienare pe care ai avea-o si tu daca ai fi obligata acum sa traiesti ca un copil de cresa, la nivelul respectiv. Nevoile tale de acum ar fi indeplinite, intr-un grup social de bebelusi?!
Nu ii poti tine intr-o clasa normala, pentru ca in sfera lor de interese la sase ani nu e cum sa faca liniute. Dar ar fi fascinati de un curs despre procesul de formare a substantelor organice din substante minerale, de exemplu. Numai ca asta nu se preda in clasa 1 - programele sint pentru majoritate. S-ar putea sa nu invete niciodata sa scrie corect, dar sa dezvolte formule matematice complexe de la 10 ani. Iar daca ii duci la o scoala speciala, la nivelul lor, nu vor invata lectia cea mai importanta: cum sa interactioneze cu ceilalti, pe care ii vor intilni peste tot, si care nu sint ca ei. Cum sa gestioneze situatia cu o profesoara care NU INTELEGE, cu un sef care NU INTELEGE, cu un iubit sau o iubita care se uita la ei ca pisica in calendar. Cum sa isi croiasca un drum intr-o lume "altfel".
Nu sint copii dotati cu rabdare si nu sint populari: sint "freaks" ai grupurilor lor de virsta, iar izolarea doare. Sint copii pentru care sistemele tale de valorii pot sa nu aiba nici o semnificatie: recunoastere academica, bani, etc, sint vax. Foarte multi invata sa "mimeze", iar noi spunem ca s-au adaptat, nemaipomenit, ce oameni de succes :-)) Asa cum foarte multi renunta la orice sistem de invatamint - stupid dupa parerea lor, si pentru capacitatea lor - si se duc si cultiva cartofi. Si pentru ei e o decizie excelenta.
Asa ca nu intotdeauna lucrurile sint asa minunate cum par...


1.Nu, asincron nu inseamna chiar dezechilibrat; ma abtin sa dau link spre un dictionar care ti-ar risipi confuzia, pentru ca as parea nu v pedanta. Sunt sigura ca poti sa te documentezi si singura.
2. E evident ca prin altfel decat media, ne referim la lucruri diferite: tu la autisti, asociali, persoane cu nevoi speciale, iar eu la gifted si overgifted. Daca tu preferi sa incadrezi asincronii la gifted, cu siguranta ca unul ca Albert Einstein iti apre ca un freak. Dar nu toate geniile sunt asociale si nici inadaptatii genii. Exista diferenta intre geek si freak.
3. Copiii trebuie sa fie lasati sa alaega, nu fortati. Orele obligatoriii de munca patriotica la cartofi si mazare de la liceu,mizeria si o infectie m-au convins ca nu este tipul de cariera care m-ar face fericita. Pot admite totusi ca unora le poate aparea o decizie excelenta(mai ales cand nu au alte optiuni).
4. Ca sa revin la topic, eu nu as recomanda anumite carti pentru dezvoltarea inteligentei, ci o serie de activitati ludice care sa conduca la dezvoltarea multilaterala a copilului.

charmelen
Postat pe 18 Aprilie 2012 17:22
citeste despre gifted, high gifted si caracteristicile lor comune si o sa iti elimini tu confuzia.
Altfel, ar fi de preferat sa te abtii sa pari cunoscatoare intr-un domeniu de care evident nu ai habar - ceea ce, intr-un fel, e mai bine pentru tine.
Sint sigura ca sint alte subiecte pe care le poti discuta cu succese.


quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 17:30
De la: suparatu_, la data 2012-04-17 22:36:38 Carti de dezvoltare a inteligentei.....?!
Fortzata/neproductiva/nesanatoasa/lezanta/stresanta...ca sa ajunga Filozof??
Pen'ce?....cui foloseste asta ?.lui(copilului)....nu cred doamnelor...nu stiu de ce sunt nelamurit in privintza asta, dar cred ca toate cele la care va referiti dvs. Charmelen este doar un imbold propriu...ca asa va simtiti dvs. bine si vreti si copilu sa urmeze"calea".....Scz. acum,poate mai tzine "mentalit." asta dar peste 10 ani,tocmai cand copilu v-a fi aproape de majorat se v-a intoarce la 180 de grade....sa nu va mire!(e doar parerea mea!) NB!


Domnule, ati citit cu atentie tot ce am postat anterior? Daca sunteti nelamurit, n-ar fi oare mai intelept sa cereti lamuriri inainte de a va da cu presupusul despre toate cele la care ma refer eu?
In schimb eu sunt lamurita in privinta dvs.: un dezacord si doua greseli de ortografie in doar 4 randuri!
charmelen
Postat pe 18 Aprilie 2012 17:33
De la: quasaria, la data 2012-04-18 17:30:28citeste despre gifted, high gifted si caracteristicile lor comune si o sa iti elimini tu confuzia.
Altfel, ar fi de preferat sa te abtii sa pari cunoscatoare intr-un domeniu de care evident nu ai habar - ceea ce, intr-un fel, e mai bine pentru tine.
Sint sigura ca sint alte subiecte pe care le poti discuta cu succese.



Gifted si high gifted? Cu siguranta ca de-a doua sintagma nu am auzit.
Dar de diferenta dintre high-achiever si gifted student, cu siguranta.
Iti acord totusi beneficiul dubiului. Ar fi regretabil sa faci iar o confuzie de termeni.
charmelen
Postat pe 18 Aprilie 2012 17:46
:-))) era un proverb cu fudulia. Vad ca ti se aplica.
Mai bine ai vedea cine e ala care spune timpenii de il cheama Darwin, si care sint diferentele intre autisti si supradotati, si alte chestii care ne-ar putea face pe noi, ceilalti, sa nu "ne lamurim in privinta ta".
Din trei mesaje pe care le emiti doua sint pline de gafe, si, daca inteleg ca atita poti, ma mira totusi cum de mai faci si pe docta, pe deasupra.

Nu ma mira ca n-ai auzit de high gifted sau highly gifted - asta spuneam si eu pina acum, ca n-ai auzit.
High achiever este cu totul altceva - ca si saracii autisti cu care ii confundai mai sus (ceea ce e regretabil, intr-adevar). N-o sa te trimit la HIS (high IQ society) sau la Mensa sa citesti despre diferenta dintre gifted si HG sau gifted si achiever - te-ar complexa prea tare mediul respectiv. Sau poate te apuci sa le dai si alora lectii despre cum sint ei structurati... .
quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 17:49
De la: quasaria, la data 2012-04-18 17:49:47:-))) era un proverb cu fudulia. Vad ca ti se aplica.
Mai bine ai vedea cine e ala care spune timpenii de il cheama Dawin, si care sint diferentele intre autisti si supradotati, si alte chestii care ne-ar putea face pe noi, ceilalti, sa nu "ne lamurim in privinta ta".
Din trei mesaje pe care le emiti doua sint pline de gafe, si, daca inteleg ca atita poti - ma mira totusi cum de mai faci si pe docta, pe deasupra.

Nu ma mira ca n-ai auzit de high gifted sau highly gifted - asta spuneam si eu pina acum, ca n-ai auzit.
High achiever este cu totul altceva - ca si saracii autisti cu care ii confundai mai sus (ceea ce e regretabil, intr-adevar).

Nu am de ce sa vad cine-i Dawin ala care spune tampenii, mai ales cand vad destui care i se baga in fata in acest moment si sustin sus si tare argumente cu concepte neclare.
Stiu ca o sa par pedanta si redundanta dar:
asincron - care nu se produce in acelasi timp; (presupun ca intr-un context poetic ar putea capata - cu un considerabil efort de imaginatie si de comprehensiune - si sensul de dezechilibrat)
high gifted nu exista decat intr-o engleza aproximativa; highly gifted - da.
Ma bucur ca ti-am acordat totusi beneficiul dubiului, in caz ca te-ai referit la ei.

































charmelen
Postat pe 18 Aprilie 2012 18:29
esti capabila sa intelegi sensul unui cuvint folosit in context?
"Dezvoltare asincrona"?
Asincronia dezvoltarii?

Ia incerca...
Daca nu reusesti si nu reusesti, cauta pe internet.
Nu pari pedanta si redundanta - ci pare sa iti fie imposibil sa corelezi sensuri, ceea ce e mult mai grav.
Te blochezi la a nu intelege "high gifted" (e termenul in engleza americana, l-ai gasi pe forumurile lor daca ai avea acces la ele) pentru ca nu are un "ly" la sfarsit.
Idem - nu pricepi sensul de asincron ca dezvoltare, doar sensul temporal.
Iar eu crede-ma ca n-am rabdare si nici talent pedagogic, si nici macar bunavointa sa explic a doua oara.
E o problema cu care m-am confruntat si eu - au descoperit-o cind aveam 10 ai, la psihiatru - nu la psiholog, la psihiatru. E o problema cu care se confrunta si fie-mea. Deci sint cat se poate de "neconfuzata" in domeniu de vreo 30 de ani.
Vrei sa crezi floricelele despre ce frumos e sa ai un copil care functioneaza altfel decit tine? Fine. Probabil asta e motivul pentru care foarte multi copii care ar fi straluciti se pierd - din cauza obtuzitatii aflate in insitutiile de invatamint, si din cauza ignorantei unora care ar trebui sa inteleaga ce se intimpla cu ei. Tu esti un exemplu absolut elocvent - si de ignoranta, si de obtuzitate. Continui sa ma contrazici asupra problemelor acestor copii chiar daca eu m-am aflat in situatia asta si tu nu, copilul meu se afla in situatia asta si tu nu stiu citi copii de acest tip ai intilnit pina acum. Tu stii mai bine, oricum..


quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 18:56
Charmelen, eu scriu prost/ tu observi bine....cu coloratul cum stai?...raspunde-ti tie,te rog frumos!
...esti in Varf?....OK!...dar nu cred ca ai simtit cu adevarat, farmecul urcusului /pas cu pas,
ca sa ne povestim!...

...pt. mine ar fi o imensa pierdere de timp.
Fss_ssu
Postat pe 18 Aprilie 2012 19:00
observa pe dreak.. nu vezi ca bubuie...
Ce ma deranjeaza cel mia mult este ca fie-mea peste din astia va da in scoala. Si fie-mea, si multi altii.
quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 19:06
Cum transformati voi totul in probleme personale!
Q-tip, cum ti-a spus psihiatru ca se numeste asta: schizofrenie paranoida sau obsesiva.
Nu te stradui sa-mi raspunzi, nici macar nu trebuia sa mentionezi ca ai vizitat psihiatru la virste fragede: se vede cu ochiul liber.

Eu sunt de o mediocritate intelectuala de-a dreptul jenanta de asta intru pe forumul Garbo.
Consider ca cei highly gifted ar trebui sa-si petreaca timpul printre carti, in studiu asupra Universului, incercind sa-l cunoasca mai bine chiar si pe Darwin. Dar ce stiu eu.

Eu doar observ cum cine da o data cu mucii in fasole continua sa o faca pentru ca asta e un stil de viata la ei.

Ciresica
Postat pe 18 Aprilie 2012 19:29
uite ca o sa ma obosesc: reactia ta e absolut tipica si reflecta foarte bine ce discutam mai devreme: te-ai simtit lezata, nu?
Well, exact astea sint problemele tuturor copiilor - si adultilor - gifted sau highly gifted. Cind un copil cu reactii de acest tip se confrunta zilnic, la scoala, pe strada, e ok, nu?
Si, de fapt, problemele nici macar nu sint ale lor: sint ale celorlalti copii sau "adultilor responsabili" care ii inconjoara si care trebuie, evident, sa isi revendice "normalitatea"...



ps: frunzulitza, np. Parerea ta m-a interesat doar pentru exemplificarea a ce am scris mai sus.
quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 19:33

Am asa o obsesie constructiva ca acu' as manca tate' ciresele celea sa vad ce zace psihiatru meu! mie frica ca le mananc / ma unflu/ si nu schimb nica in ghine....mananc, cat mai putine sa ramana/pt. tine.
Adulti responsabili...aaaa da " " " ! dap' de ce nu copil responsabil/ el pica vina oricum.....in final!
Fss_ssu
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:06

alea putrede? .. mai bine lasa... nu le minca.
quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:11
q, daca tot esti pe ecaranul lat....sa-si zica si plebea parerea.
esti sociopata! nu cred ca ai face cuiva rau! dar esti vinovata! pentru ca simti nevoia sa-ti explici tie, loialitatea fata de sufletul si mintea ta. ..ele primeaza in fata cutemelor pe care nu ai reusit sa le asimilezi decat partial. aici altcineva/altceva poarta raspunderea.

si te rog frumos sa inveti sa te joci, pentru ca eu asta cred ca-ti lipseste. esti prea serioasa. si nu stii sa spui prostioare
Eugenia69
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:15
asociala, nu sociopata.
Eugenia, serios vb., problemele majore de integrare sint ale unora mult mai dotati nativ, nu ale mele...
quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:21
scuze, ma descriam pe mine cred. eu vin in contact cu cei mai putin dotati. desi la poli opusi, similaritatea integrarii....
Eugenia69
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:28
...noh!...am un Fix bun....dar mersic'!
floricico...scrie si matali o carte de dezvoltare a inteligentei dar sa-mi dai mie titlu de autor
...da?...Te rog frumos!

....si sa fie cu...".schitze" vesele, sa n-o ia razna copilu si sa ajunga filozof....da?
Fss_ssu
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:29
n-ai fost atent nacajitule. stai la colt! plebea nu scrie carti. ii inodora, incolora, insipida.
Eugenia69
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:34
eugenia - da, exista similaritati...
E interesant ce faci tu - iti dezvolta abilitatile de comunicare... sau de intelegere.
quasaria
Postat pe 18 Aprilie 2012 20:37

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
Ce invata gresit copiii la scoala 56 De la: Stiinta_succesului 28 Mai 2014 22:27
avorturi nedorite 58 De la: cinezee 14 Februarie 2010 15:00
Rolul muzicii in educatia copilului 1 De la: clubul_de_muzica 5 Martie 2015 16:19
Cum sa-l invat la olita? 29 De la: nina2 13 Decembrie 2015 14:27
Clubul de Muzica.ro se da startul inscrierilor in noul an scolar 2017/2018 !! 1 De la: clubul_de_muzica 25 August 2017 14:02
Setari Cookie-uri