Din ciclul Mens sana in corpore Sano, astăzi vă vom prezenta doi buni prieteni ai omului sănătos pe care, fără să vrem, îi neglijăm, neștiind cât ne pot fi de benefici: Merișoarele și Bulgurul

Comunicat de presă

Merişoarele, numite și afinele roșii sau insulina verde, sunt fructele unui arbust originar din America de Sud, dar care poate crește și în Munții Apuseni din România. La vechii indieni americani era considerat un fruct sacru, care simboliza pacea și prietenia. Merişoarele au atras atenția medicilor și nutriționiștilor datorită antioxidanților și nutrienților pe care le conțin. Indiferent dacă le mănânci ca atare, sub formă de suc sau suplimente, beneficiile lor sunt atât de importante, încât ne întrebăm de ce nu mâncăm noi oare așa ceva încontinuu:

Tratează infecțiile urinare -  Sucul de merișoare conține polifenoli care previn infecțiile urinare. Se recomandă un pahar pe zi.

Luptă împotriva cancerului - Cercetările confirmă că extractul de merișoare poate preveni multiplicarea celulelor în cancerul de sân. Alte tipuri de cancer care poate fi prevenit: de colon, prostată și plămâni.

Protejează inima - Merișoarele ajută la scăderea nivelului colesterolului rău (ce ar putea sugruma pereții arterelor) și previn formarea plăcilor pe pereții arterelor care pot duce la ateroscleroză și risc de infarct.

Rezolvă problemele cu rinichii și vezica urinară - Conțin acid citric și alți nutrienți care previn atât formarea pietrelor la rinichi, cât și alte complicații ale vezicii biliare.

Previn problemele dentare - Consumate des, te pot ajuta să eviți gingivita, cariile și formarea plăcii dentare.

Îmbunătățesc capacitatea mentală - Ajută la îmbunătățirea stării de spirit, diminuând stresul, anxietatea și depresia. De asemenea, sunt extrem de utile pentru creier și memorie.

Fortifică sistemul imunitar - Au efect asupra sistemului imunitar datorită antioxidanților care favorizează eliminarea toxinelor.

Te ajută să slăbești - Îmbunătățesc metabolismul, iar asta te ajută să pierzi kilogramele în plus.

Au proprietăţi antirid -  Antioxidanții pe care îi conțin luptă împotriva radicalilor liberi care accelerează procesul de îmbătrânire. Te vor ajuta să arăți mai tânăr/ă, iar organele interne să-ți funcționeze mai bine.

Eficiente pentru piele -  Acneea, dermatitele, psoriazisul sau eczemele pot fi tratate cu ajutorul merișoarelor.

Bulgurul este un amestec de mai multe tipuri de boabe de grâu, care are un gust asemănător cu orezul sau cușcușul. El se poate consuma în loc de pâine, ca garnitură la o friptură, supă, tocăniță sau amestecat în salate. Bulgurul este bogat în proteine și extrem de sănătos, tocmai prin faptul că nu a suferit prelucrări masive care să îl facă să își piardă din calitățile nutritive.

salata cu bulgurFoto: By nesavinov /Shutterstock

Aduce energie organismului - Bulgurul este unul dintre cei mai sănătoși carbohidrați pe care îi poți consuma, aducând energie organismului pentru mai multe ore.

Combate constipaţia -  Deoarece este bogat în fibre, bulgurul ajută la accelerarea tranzitului intestinal și la combaterea constipației.

Scade colesterolul - Bulgurul este recomandat în dietele pentru scăderea colesterolului, deoarece e bun la eliminarea grăsimilor nesănătoase din sânge.

Combate anemia - Fiind bogat în fier, bulgurul este recomandat persoanelor care suferă de anemie. Trebuie inclus cât mai des în meniu iar carențele de fier vor dispărea.

Are efect antiinflamator -  Mai multe studii au arătat că un consum constant de bulgur ajută la scăderea inflamațiilor din organism și, implicit, la combaterea anumitor tipuri de cancer.

Reglează glicemia - Pentru cei cu glicemia crescută, consumul de bulgur ajută la reglarea nivelului de glucoză din sânge și la combaterea diabetului.

Foto homepage: By Gita Kulinitch Studio /Shutterstock


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Merișoarele și Bulgurul - 2 alimente sănătoase, cu o mulțime de beneficii.