Oasele noastre au in permanenta nevoie de vitamine si mai ales minerale, cel mai important fiind calciul. Aceasta pentru ca oasele noastre isi innoiesc in mod repetat structura, iar cu cat inaintam in varsta aceasta rata de refacere osoasa scade, aparand efectele de imbatranire ce duc la pierderea rezistentei acestora si cresterea predispozitiei la fracturi din traume minore.

via Healthy Kudika

Iata de ce in alimentatia noastra trebuie sa existe alimente ce sustin sistemul osos, consumul acestora fiind necesar inca din copilarie.

Trebuie sa mai stiti ca sanatatea oaselor este strans legata si de sistemul endocrin, asadar, atunci cand exista afectiuni osoase, puteti face si o vizita medicului endocrinolog.

Alimente care intaresc OASELE

Rubarba

Rubarba creste in foarte multe zone din tara noastra, chiar necultivata, ca planta salbatica. Dulceata de rubarba este considerata o delicatesa in Europa, iar medicina traditionala asociaza aceasta planta cu mentinerea sanatatii oaselor. Rubarba contine toti nutrientii de care oasele noastre au nevoie, fiind recomandata in alimentatia tuturor, inclusiv a copiilor.

Alimente care intaresc oasele: peste (cu tot cu oase)

Sardinele, hamsiile reprezinta surse excelente de minerale care asigura mentinerea sanatatii oaselor. Oasele de peste sunt deosebit de bogate in mierale, in special in calciu si fosfor, minerale esentiale mentinerii sanatatii sistemului osteoarticular.

Alimente care intaresc oasele: legumele cu frunze verzi

Este indicat sa adaugati in salate sau in garnituri legume cu frunze verzi si zarzavaturi precum: frunze de morcovi, patrunjel, marar, cimbru, busuioc, oregano, frunze de telina, macris, spanac crud, stevie proaspata – acestea sunt bogate in vitamina D vegetala, vitamina care este esentiala absorbtiei calciului in organism.

Citeste articolul integral pe Healthy Kudika

Foto homepage: S_Photo / Shutterstock.com

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Trebuie sa le consumi: Top 3 alimente care sustin sistemul osos.