Lintea, preferata faraonilor, este acum la moda!

12:05, 15 Mai 2012 publicat în Tratamente naturiste19 share-uri

Lintea este una dintre leguminoasele cele mai usor de digerat, in amestec cu orez si legume alcatuieste un meniu vegetarian bogat in proteine si sarac in grasimi si are un continut exceptional de fibre alimentare.

Comunicat de presa

Lintea castiga din nou teren in bucataria europeana, ca urmare a interesului crescand acordat de consumatori alimentatiei sanatoase. Iata doar cateva dintre motivele pentru care lintea nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra: este una dintre leguminoasele cele mai usor de digerat, in amestec cu orez si legume alcatuieste un meniu vegetarian bogat in proteine si sarac in grasimi si are un continut exceptional de fibre alimentare.

Citeste si:
5 sfaturi ca să ții glicemia sub control
5 sfaturi ca să ții glicemia...

Lintea, planta faraonilor si a Babilonului

Lintea se bucura de mare succes la curtea faraonilor egipteni, dupa cum indica frescele din epoca domniei lui Ramses al II-lea. Nici asirienii nu erau straini de cultivarea lintei. Se pare ca lintea era cultivata chiar in vestitele gradini suspendate ale Babilonului, in secolul al VIII-lea i.H. Treptat, culturile de linte s-au raspandit in Grecia antica, insa aici lintea era vazuta ca alimentul saracilor. De altfel, despre noii imbogatiti ai vremii se spunea, ironic, ca lintea nu mai era pe gustul lor... De-a lungul timpului, lintea a devenit un aliment de baza.

Lintea, bogata in antioxidanti, fibre solubile si minerale

Lintea este o sursa importanta de antioxidanti, compusii care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, raspunzatori de aparitia afectiunilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer si a altor boli asociate imbatranirii.

La fel ca toate leguminoasele, lintea este bogata atat in fibre solubile, cat mai ales in fibre insolubile. Fibrele solubile pot contribui la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin actiunea de normalizare a nivelului de colesterol din sange. Tot fibrele solubile pot ajuta la un control mai bun al diabetului de tip 2, prin incetinirea asimilarii glucozei din alimente. La randul lor, fibrele insolubile sunt eficiente in combaterea constipatiei, prin usurarea tranzitului intestinal.

Citeste si:
5 Superalimente pe care să le consumi în sezonul rece
5 Superalimente pe care să le...

Lintea este o sursa excelenta de minerale, dintre care se disting fosforul, fierul, zincul si magneziul. Fosforul joaca un rol vital in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. In plus, fosforul contribuie la dezvoltarea si regenerarea tesuturilor si la stabilizarea pH-ului sangvin. La randul sau, fierul este esential pentru transportul oxigenului in organism si pentru formarea globulelor rosii in sange. Zincul intra in reactiile imunitare si accelereaza cicatrizarea ranilor. Magneziul intra in actiunile enzimatice si intareste sistemul imunitar.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri