Studii recente arata ca a folosi persoana a doua sau a treia atunci cand vorbesti cu tine si ai de indeplinit o sarcina stresanta (vorbit in public spre exemplu) te ajuta sa te descurci mai bine si sa fii mai calm.

A trece de la pronumele de persoana I la pronumele de persoana a II-a si a III-a este o modalitate de a crea o distanta psihologica fata de o sarcina care induce stres (prin faptul ca te gandeste la “eul” tau ca la un “altul”). Cu cat avem mai multa distanta psihologica de un eveniment care produce anxietate sau stres, cu atat suntem mai capabili sa gestionam orice sentimente neplacute pe care le avem si sa le reducem impactul asupra comportamentului nostru.

Foto: Nastiusha /Shutterstock

Distantarea psihologica este un instrument simplu, dar puternic pe care il putem folosi inainte, in timpul si dupa evenimente si sarcini stresante. A folosi pronumele de persoana a II-a si a III-a in discutiile pe care le purtam cu noi insine inainte de asemenea evenimente ne va ajuta sa ne gestionam mai bine anxietatile astfel incat sa fim mai concentrati pe modul in care ne pregatim. De asemenea, ne va ajuta sa ne descurcam cat mai bine in timpul taskului stresant in sine si ne va ajuta sa ne gestionam raspunsurile noastre emotionale si ulterior (in special in cazul in care modul in care am indeplinit un task a fost mai putin reusit decat ne-ar fi placut sa fie).

Poate dura ceva pentru a-ti insusi si a te obisnui cu obiceiul de a folosi pronumele de persoana a II-a si a III-a, insa merita efortul, indiferent ca taskul este unul care cauzeaza stres semnificativ (precum vorbitul public - public speaking) sau stres moderat (precum a scrie pentru un blog al unei publicatii celebre).

“Atunci cand oamenii traverseaza experiente emotionale intense, tendinta de a se referi la ei insisi folosind “tu” sau “el/ea/ propriul nume” ii ajuta sa isi controleze propriile ganduri, emotii si comportamente”, este de parere si Ozlem Ayduk, profesor de psihologie si director al Laboratorului de Perceptie Sociala de la Universitatea din California, se arata intr-un articol publicat pe www.inc.com. Aceste persoane sunt mai calme, au mai multa incredere in ele si dupa ce au terminat acel lucru stresant pe care il aveau de facut s-au simtit mult mai multumite cu privire la ceea ce au facut.

Acestea sunt atuuri semnificative, spunea profesorul. Desi nu pare deloc semnificativ, dupa ce au de indeplinit o sarcina stresanta, multi oameni sunt foarte critici cu ei insisi si au tendinta de se intoarce iar si iar mental la ceea ce au facut. “A medita la nesfarsit asupra experientelor trecute iti poate afecta nu doar starea psihologica de bine, dar si sanatatea fizica”, adauga profesorul in acelasi articol.

Sursa: Huffingtonpost.com

Foto: agsandrew /Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Pune-l in aplicare imediat: TRUCUL MENTAL care te ajuta atunci cand esti foarte stresat(a)!.