14 Iulie 2022 publicat în Lifestyle 1 share-uri

IN ACEST ARTICOL:

Să vorbești corect și coerent este o artă cu care uneori te naști, iar alteori o înveți.

Dacă nu te-ai născut cu acest skill, avem o veste bună pentru tine. Trăim în era internetului și acum este mult mai ușor să participi la un curs de formator online din orice colț al țării sau al lumii te-ai afla.

A fi formator înseamnă mai mult decât să știi cum să faci public speaking. Un formator știe cum să vorbească altora spre a le transmite cunoștințe despre un domeniu pe care el îl stăpânește, pe care aceștia să le poată pună în aplicare ulterior. Un curs de formator te învață public speaking ca bază a unei meserii mai cuprinzătoare, de aceea îți recomandăm să alegi un astfel de curs, căci vei primi chiar mai mult decât îți imaginai.

De ce este important sa fii un bun public speaker

Vorbitul în public, oricât de simplu ar părea, este totuși un lucru de învățat, studiat și aprofundat.

Fie că ești manager, viitor formator sau ții prezentări în cadrul companiei în care lucrezi, este deosebit de important să știi cum să livrezi conținutul pe care l-ai pregătit în așa fel încât cei care îl ascultă să rămână cu ceva și să învețe chiar și o noțiune nouă din ceea ce prezinți.

Carisma este un dar înnăscut, însă aceasta poate și să fie și cultivată cu ajutorul diverselor tactici descoperite de-a lungul timpului de către experți.

Cum să devii un bun public speaker

Accesul la informație este acum mult mai facil decât era acum câțiva ani, însă trebuie să alegi cu grijă persoanele și instituțiile care să te ajute să te ghidezi spre o nouă carieră sau în aprofundarea și punerea în aplicare a unor noțiuni pe care deja le cunoști și pentru care trebuie să faci un upgrade constant pentru a nu rămâne în urmă cu trendurile în domeniul în care activezi.

Alege ca ghid companii care oferă cursuri acreditate și persoane recunoscute în domeniul în care activează, deoarece acestea au în spate o întreagă carieră de formatori și informațiile pe care ți le vor livra vor fi mereu aduse la zi.

A avea skilluri de comunicare te va ajuta atât în viața profesională, cât și în viața personală. O comunicare defectuoasă poate să aducă prejudicii și să creeze neînțelegeri pe care mai apoi cu greu le vei putea rezolva.

Ca să fii un bun orator trebuie, printre altele, să urmezi câțiva pași care te vor ajuta să excelezi în mai mult decât o ocazie - fie că ajungi pe o scenă să ții un discurs sau ai o prezentare alături de colegii din compania în care lucrezi.

1. Exersează

O vorbă din bătrâni spune că repetiția este mama învățării, iar acest lucru s-a demonstrat a fi adevărat de-a lungul timpului.

Faptul că va trebui să ții un discurs nu se anunță de pe o zi pe alta, așa că vei avea întotdeauna timp să scrii o schiță a prezentării și să o repeți până când va ieși așa cum îți dorești.

Dacă însă ești foarte strict cu tine și ți se pare că niciodată nu este destul de bine, livrează discursul în fața prietenilor și roagă-i să îți dea un feedback pertinent, pentru a ști ce anume ai de îmbunătățit.

2. Înțelege publicul

Să ai cât mai multe informații despre cei care urmează să te asculte te va ajuta enorm în momentul în care livrezi informația pe care ai pregătit-o de atâta timp și cu atâta migală.

Dacă este vorba despre colegii tăi, șansele să fi interacționat cu ei sunt destul de mari și astfel ai o mică idee despre cum sunt și felul în care reacționează la prezentări și în timpul lor.

Dacă, însă, ajungi pe o scenă în fața unor oameni pe care nu i-ai mai văzut până atunci, poți să rogi organizatorii evenimentului respectiv să îți dea câteva date demografice despre ei; aceste mici detalii te pot scoate dintr-un posibil impas.

Oricare ar fi situația în care te-ai afla, nu uita să interacționezi cu cei care te ascultă, să fii politicos și să le arăți că îți pasă de ei și că îți dorești să plece acasă cu informații care să îi ajute pe viitor.

3. Fii autentic

Chiar dacă speech-ul tău este unul gândit și folosești anumite tehnici pentru a atrage atenția publicului, nu uita că autenticitatea este cea care te va ajuta să te conectezi mai ușor cu publicul, iar cei prezenți în sală sau online să fie bucuroși că se află acolo.

Cel mai important punct din autenticitate este să arăți că ești fericit să te afli în acel loc și în acel moment și, mai mult decât atât, să demonstrezi că ești mândru de prezentarea pe care o livrezi și că faci acest lucru cu plăcere.

Ține cont de aceste trei puncte atunci când te hotărăști să te specializezi în acest domeniu al prezentărilor și discursurilor și mai apoi alege să participi la un curs online din care să înveți restul detaliilor.

Credite foto: unsplash.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri