Care a fost momentul cheie pentru crearea sau mai bine spus pentru rebranduirea conceptului numit SĂPUN CHEIA? Cum v-ați organizat și care au fost pașii cei mai importanți pentru a readuce la viață acest brand?
Primul moment a fost acela în care am avut siguranța proprietății asupra mărcii Cheia. Mai apoi, a fost căutarea prin intermediul unui specialist în marketing asupra locului lui pe piață. Astfel, conform Eurostatului din acel an, se prognoza o creștere logaritmică a cererii de produse naturale în detrimentul celor chimice ( fapt certifica în timp). În plus , un brand cu vechimea și notorietatea Săpunului Cheia nu ne-a fost recomandat la adresa mass marketulului low cost. Triplat de experiența tatălui meu în producția de săpunuri natural, am decis în locul investițiilor în tehnologie industrializată, să investim în construcția unui portofoliu original bazat pe rescrierea acelor rețete și principii care au stat în spatele poveștii Cheia.
Ce aduceți nou și care sunt produsele care fac furori acum pe piața din România? Sunt produse sigure, eficiente?
Folosim ingrediente naturale, desigur fără limitări care au existat în istoria brandului nostru . Ingrediente pe care, asemeni ceaiurilor, omenirea le-a folosit și certificat din cele mai vechi timpuri . Noutatea noastră este adaptarea acelui produs definit ca săpun la așteptările și sarcinile omului contemporan. Astfel, prin tehnologie adecvată, am obținut formatele de săpunuri lichide care permit o mai mare plajă de aplicare decât cele solide. De la funcția de geluri de duș sau șampoane naturale, la gama completă de produse pentru curățenia casei. Prin jocul de pași specifici tehnologici, am obținut variante surprinzătoare ca săpun plutitor ( pentru copii), săpun hârtie pentru școlari, sau săpun praf ca detergent de rufe praf. În rest, am căutat perseverent să rescriem aplicații pe care lumea modernă le-a uitat, de tipul, săpunuri pentru pensule, săpunuri fixative pentru sprâncene, antiperspirante pe bază de piatră acră ( alaun), sau praf de dinți ( ca varianta arhaică de secol XIX la pasta de dinți). Din punct de vedere al siguranței unui produs cosmetic, în general este foarte sigur fiindcă legislația specifică este mai restrictivă chiar și decât cea alimentară. Utilizand ingrediente care nu apar în listingul produselor chimice periculoase și nici în cel de limitare a concentrației al lor, produsele noastre prezinta maximă siguranță. Insistăm pe diferențierea formatului produselor noastre! Sunt naturale și nu se bazează pe ingrediente de sorginte chimică! Eficacitatea unui produs cosmetic este un termen în general plin de subiectivism. Rating-ul nostru ca un etalon al aprecierii produselor noastre este de 4.8 puncte din 5. Afișat mai sec, un săpun 100% săpun, așa cum sunt săpunurile noastre solide ce eficacitate, poate avea față de un săpun cu maxim 27% săpun, așa cum sunt produsele de mass market? Acolo unde nu ne-am simțit perfect stapâni, am efectuat campanii de evaluare. Astfel, categoria de produse de barbă a obținut un punctaj de 9,6 din 10. Crezând profund în superioritatea naturii în detrimentul chimiei ca falsă copia a sa, credem că siguranța și eficiența unor produse de tipul produselor noastre, nu poate fi egalată de produse descoperite doar la mijlocul secolului trecut, deci cu o experiență de utilizare mai mică de 100 de ani.
Ne amintiți că Săpunul Cheia rescrie o istorie mai lungă de 100 de ani în producția românească de săpun- așa ne anunță prima frază a descrierii de pe site-ul dvs. Ce anume adună această istorie în portofolilul brand-ului și de ce ar trebui să ne placă azi produsele acestea, ce au ele special?
Săpunul Cheia a fost fondat în 3 martie 1886 (conf. istoricului Tudose Tatu în ” Istoria trudită a fabricilor uitate”). Săpunul Cheia a trăit mai mult de o istorie în producția românească de săpun. Săpunul Cheia a trăit istoria romanească din acești ultimi 136 ani. Astfel, întregul actual portofoliu este dezvoltat pe rescrierea cronologică a portofoliului existent în acești ani. Începem cu săpunurile medicinale, săpunuri de sfărșit de secol XIX și găsite în farmaciile vremii. Trecem prin săpunurile de păr ca șampoane solide naturale, ca produse ce rescriu principii de început de secol XX. Apoi, exuberanții ani 30, prin gama interbelică de săpunuri de mâini și multirol, folosite de burghezia acelor vremuri. În timpul celui de-al II lea război mondial era ” acel săpun cu cheie” care a făcut parte din trusoul soldatului român la cotul Donului . Era ”Străjerul Sănătății”. Regăsiți optimismul anilor 70 în două colecții axate pe acele logouri de neuitat ” Vrei să cucerești Femeia? Folosești săpunul Cheia!”, sau colecția care credem ca ar defini cel mai corect acest interviu- ” Ce și-ar fi dorit femeia? Dacă nu săpunul Cheia?”. Anii 80, ani terni , ani gri îi regăsiți în ” Cartea gri a sapunului Cheia” și pot reprezenta nu doar un motiv de melancolii pentru unii ci și de testare a unor altfel de vremuri pentru tănăra generație. Vremuri în care nu conta plăcerea ci doar eficiența . Si, desigur, încheiem cu produsele contemporane la care înaintașii noștri nu au avut acces.
Produsele noastre sunt speciale prin simplul fapt că sunt extrem de simple. Cu rețete din maxim cinci ingrediente, împletind plăcerea cu eficiența, sunt altceva decât acele produse dezvoltate pe principiile zilei de azi, principii dictate sub presiunea costului, prețului, profitului. Noi nu definim că ar trebui să placă și azi. Noi definim că există piață și ca atare cerere și de cafea neagră, nu doar de capuccino, de vin de casă, nu doar de vin cu vin. Un alt atu al produselor noastre este că au acel miros natural care certifică foarte clar calitățile lor. Săpunul miroase a săpun. Unturile a unt de cacao, fiindcă sunt fabricate din unt, nu doar cu unt.
Cum vă poziționați pe piața din România? Știm că nu există foarte multe produse românești pe piața noastră, însă apreciem orice pas făcut în acest sens și orice activitate care aduce noutăți cosmetice românești.
Locul nostru era gol. Așa cum francezii au săpunul de Marsilia, spaniolii pe cel de Castilia, ori sirienii pe cel de Alep, săpunul tradițional al românilor este săpunul Cheia. Prin încărcătura de simbolism și calitate certificate, sperăm la o cotă de piață cât mai mare. Apreciem sincer orice jucator de pe piață, chimic sau natural, dar, desigur, sperăm ca noi, cei care credem în virtuțile naturii, să creștem tot mai mult în notorietate și grad de apreciere.
Cine creează design-ul și branding-ul?
Pentru branding am apelat la specialiști în marketing. Rezultatele sfaturilor lor s-au văzut, am creat un concept plin de personalitate și originalitate. Pentru design am apelat, evident, tot la specialiști. Aici a fost incredibil de greu să găsim parteneriatele care să înțeleagă poziția unui altfel de săpun, de real ”old century soap” , care să știe să traducă limbajele din istoria noastră în imagini specifice vremurilor potrivite. Cu foarte mare greutate am găsit acele persoane care să iasă din matricea consumerismului contemporan și să genereze și altceva. Însă, în timp ne-am gasit. Am dezvoltat parteneriate care au avut capabilitatea să împletească tehnologia noastră ca producatori cu ideile lor și modalități originale de grafică și ambalare. Chiar dacă a trebuit să nu ambalăm, prin respectarea trend-ului mondial de ZERO WASTE ! Feedback-ul pieții cum că produsele noastre ” Sunt parcă din altă lume” , ne dovedește că am găsit partenerii potriviți.
Este deja o afacere profitabilă? Aș mai dori să știu și care este feedback-ul celor care au cumpărat deja produsele dvs. Există un produs dorit cu mai mult decât altele? Cumpărat cu preponderență?
Da, afacerea este profitabilă! Cu un procent extrem de mare de profit reinvestit a suportat dezvoltarea celei mai mari game de săpunuri naturale din România. Procentul celor care ne recomandă este izbitor, procentul clienților fideli este extrem de ridicat, de până la 40%, procentul celor cu un nivel de așteptare la care nu ne-am ridicat este extrem de mic, rata de retur este de sub 1%. Afacerea noastră nu este acea afacere clasică, cu un produs care face 80% din vânzări și restul care fac 20%. Afacerea noastră este extrem de largă și deseori sezonieră. Însă, ca o mediere, locul 1 ar reprezenta produsele pentru păr, locul 2 detergenții bio din săpun și locul 3 antiperspirantele naturale cu alaun. Justificarea o vedem în gama de produse . Pentru păr avem cea mai completă gamă naturală din țară, acoperind practic întregul ritual al bunicii pentru un păr sănătos. Detergenții de rufe oferă cea mai largă gamă naturală din țară. Antiperspirantele cu alaun se incheagă într-o singura gamă în format lichid, pe care o regăsim ca fiind singura din țară. Toate cu aceleași caracteristici de nonalergenitate, fără risc de supraexpunere sau bioacumulare, biodegradabile și ecologice.
Ce împlinire vă aduce această afacere?
Săpunul Cheia este parte integrantă din familia noastră. Mai mare satisfacție decât aceea de a vedea oricare membru al familiei frumos și sănătos nu cred că există! Săpunul Cheia ne impresionează prin felul cum evoluează, își cere tributul de timp și suflet, el contribuie la bunăstarea familiei. Trecând peste percepția filozofică, Săpunul Cheia este o mare pasiune transformată în afacere. O afacere cu mult suflet.
Planuri?
A lipsit zece ani de pe piața, iar azi simțim obligația morală de a ne asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla. Pentru aceasta trebuie doar să continuăm ceea ce actualmente facem. Să muncim cu aceeași seriozitate astfel încât acei indicatori legați de satisfacția clientului să fie mereu mai aproape de perfecțiune. Să căutam noi și noi formate de interpretare a cuvântului ” săpun” fiindcă știm că există încă o sumedenie de funcții pe care săpunul le-a avut în milenara sa istorie și actualmente sunt uitate. Respectând aceleași principii prietenoase cu omul si cu natura, avem certitudinea unui viitor mai bun decât ziua de azi .
Viziteaza sapunulcheia.ro/
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români