12:02, 22 Februarie 2007 publicat în Cariera

"Daca ai fi un personaj literar, cum ai vrea sa fii?"
In final completeaza portretul cu tot ce cuprinde mediul brandului: imaginea pe care o proiectezi in exterior, spatiul in care traiesti sau lucrezi, activitatile din timpul liber (pasiuni, voluntariat), cercul de prieteni si de cunostinte, organizatiile profesionale. Toate detaliile trebuie sa fie conforme cu identitatea brandului: de la coafura la revistele pe care le citesti, la masina pe care ti-ai cumparat-o sau relatiile extraprofesionale.

2. Comunica

Calea cea mai buna pentru a-ti face cunoscut brandul este proactivitatea in constructia de retele si in stabilirea de canale de comunicare. Poti contacta specialistii ale caror articole, realizari, site-uri, idei, organizatii iti plac si crea relatii. Poti participa la discutii interesante pe Internet. Poti publica articole, participa si initia proiecte impreuna cu fundatiile si asociatiile de care te simti aproape. Cu cat multiplici numarul de canale de comunicare, cu atat devii mai cunoscut.

Publicul care te intereseaza este complex si include colegi, superiori, subalterni, recrutori, potentiali clienti sau furnizori, mentori, potentiali discipoli, prieteni cu hobby-uri comune, cunoscuti si necunoscuti, romani si straini. Defineste categoriile de persoane cu care vrei sa intri in contact si care vrei sa te cunoasca si stabileste strategii pentru a ajunge la ele. In interiorul organizatiei poti fi cunoscut prin succesul obtinut in proiecte grele, noi, neobisnuite, in timp ce in exterior castigi popularitate prin cultivarea unei prezente media (advertoriale, comunicate de presa, interviuri).

Comunicarea este nonverbala sau verbala, respectiv prin imagine si stil (mod de comportament, gestica, imbracaminte, accesorii, masina, preocupari) sau prin idei.
Credibilitatea, autoritatea, superioritatea au la baza atat impresia vizuala, cat si argumentele. In functie de talentul pe care il ai la exprimarea scrisa sau orala, poti sa alegi scrierea de articole, recenzii, comunicate de presa, participarea la interviuri, paneluri, sustinerea de conferinte, seminarii, cursuri.

Daca nu esti sus in ierarhie sau nu lucrezi in consultanta sau training, probabil ca zambesti la gandul sa aplici aceste strategii de comunicare. Totusi, nu uita: exista un mediu in care oricine poate deveni cineva: Internetul. Ce gasesc in Google daca scriu numele tau ?


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri