Atitudinea la locul de munca

12:06, 8 Iunie 2007 publicat în Cariera

7 moduri de a-ti imbunatati atitudinea la locul de munca
Alexandra Useanu, Account Executive HART Human Resource Consulting In ultima perioadã, din ce in ce mai multi angajati resimt o dilemã care apare ca rezultat al confruntãrii dintre sarcinile, pe care le implicã jobul lor, si potentialul motivational si energetic de care dispun acestia. In cazul unui job care presupune relatia cu clientii, poate apãrea situatia in care unui angajat ii place sã lucreze direct cu clientii si sã le ofere suport in vederea rezolvãrii problemelor, dar pur si simplu nu agreeaza activitatea de organizare a documentelor. Aceasta persoana va ajunge, la un moment dat, in situatia de a se gandi serios la cãutarea unui alt job. Exista, asadar, contexte in care un angajat, care se simte foarte confortabil in organizatia din care face parte si in compania colegilor de serviciu, va pãrãsi locul sãu de muncã pentru cã anumite activitãti ii displac. Te-ai simtit vreodatã astfel? Existã sarcini care iti fac cu adevãrat plãcere si care te motiveazã, in timp ce altele pur si simplu te epuizeazã? Oare gãsirea unui alt job este singura alternativã in aceastã situatie? Probabil cã nu, intrucat fiecare job presupune atat existenta unor aspecte motivante, cat si a unora demotivante pentru angajat. Secretul constã in identificarea unei modalitãti optime de confruntare cu acele sarcini pe care ai tendinta de a le evita. Poti incerca una dintre urmãtoarele strategii: 1.- Sã constati cã poti face sarcina respectivã. A avea o motivatie scãzutã fatã de o sarcinã, nu inseamnã ca nu poti sã o faci, ci doar cã ai prefera sã o eviti. 2.- Creeazã-ti asteptãri realiste in ceea ce priveste propriile performante. A avea o motivatie scãzutã inseamnã cã sarcina nu iti face plãcere, si cã iti va lua mai mult timp pentru a o indeplini, fiind necesar depunerea unui efort mai mare decat in cazul unei persoane care este mai motivatã. 3.- Stabileste dacã "a indeplini o sarcinã in mod adecvat" este suficient sau dacã este obligatoriu sã ai rezultate excelente in domeniul vizat ? Chiar dacã motivatia ta este scãzutã, vei putea indeplini totusi sarcina respectivã in mod adecvat, dacã vei participa la training-uri sau dacã vei exersa mai mult, insã trebuie sã stii cã "excelenta" va fi probabil imposibil de atins in acest caz. 4.- Reevalueazã sarcina respectivã. Ar putea fi delegatã unei alte persoane care ar fi mai motivatã si cãreia i-ar plãcea mai mult sã o facã? 5.- Colaboreazã cu cineva care se pricepe mai bine in domeniu. Un bun exemplu in acest sens ar putea fi o persoanã de succes in domeniul vanzãrilor, care se bazeazã pe asistentul sãu in ceea ce priveste redactarea documentelor si a rapoatelor. 6.- Creeazã un sistem propriu sau foloseste un instrument care sã iti creascã eficiena. Existã numeroase cazuri de profesionisti in diverse domenii care dispun de un inalt potential creator, dar care au dificultãti in ceea ce priveste atentia acordatã detaliilor si sinteza tuturor ideilor valoroase. Intr-unul din cazuri, persoana s-a gandit ca ar fi bine dacã ar purta la ea in permanentã un mic reportofon in buzunarul hainei, care sã ii permitã sã inregistreze intr-un fel ideile care ii veneau in minte. 7.- Solicitã redistribuirea sarcinii. Pentru a intelege mai bine ce implicã acest lucru, putem lua exemplul urmãtor: sã presupunem cã un project manager de succes are dificultãti in a se adapta la noul loc de muncã. Aceasta se datoreazã in mare parte motivatiei crescute a acestuia fatã de sarcinile si precedurile rutiniere, cat si nevoii de ordine. Din nefericire, i s-a dat sarcina de a dezvolta noi produse intr-o companie aflatã in faza de start-up, unde nu existau incã reguli si nici o structurã bine definitã. Cea mai bunã optiune in cazul acestuia ar fi acceptarea acelor sarcini de creare a proceselor si procedurilor pentru realizarea noilor produse. Extrem de putini oameni sunt motivati in egalã mãsurã de toate sarcinile pe care jobul le presupune. Iar motivul este unul comun: nici tu, si nici oricare altã persoanã nu este motivatã sã facã absolut totul. Cu totii avem domenii fatã de care motivatia nostrã este mai scãzutã. Majoritatea persoanelor care ajung sã cunoascã succesul in domeniul profesional sunt cele care constientizeazã aceste arii si aplica strategiile descrise mai sus. Sursa: ejobs.ro


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri